تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: آیا می‌دانید شرط‌ های لازم برای طراحی سایت چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  300_hamyardev-conditions-for-designing-the-site.jpg]

آیا می‌دانید شرط‌ های لازم برای طراحی سایت چیست؟
به این پست امتیاز دهید

در مقاله لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  درباره کلیات لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  صحبت کردیم و گفتیم که به چه صورت‌هایی یک سایت ساخته می‌شود. گفتیم که طراحی وسایت به عملیاتی می‌گویند که طی آن یک سایت به زبان‌های مختلف و با امکانات مورد نیاز مشتری پدید می‌آید. در واقع افرادی که می‌خواهند لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  انجام دهند باید اصول و قوانین اولیه آن را نیز بدانند تا به طور کاملا استاندارد بتوانند دست به عمل بزنند. همچنین باید آشنایی با موضوعلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  و بهینه‌سازی داشته باشند تا از همان ابتدا هر اطلاعات، تصویر و هر رنگی که به کار می‌برند بهینه باشد. اما امروز می‌خواهیم در چه زمینه‌ای صحبت کنیم؟ تصمیم داریم پیرامون شرط‌ های لازم برای طراحی سایت صحبت کنیم.
شرط‌ های لازم برای طراحی سایت
هر کاری شرط و شروطی دارد یا بهتر است بگویم پیش‌نیازهایی دارد که قبل از انجام هر کاری باید به آن پرداخته شود. غفلت از آن مساوی است با خراب شدن کار یا به سرانجام نرسیدن! اما به نظر شما شرط‌ های لازم برای طراحی سایت چیست؟ اینجا هستیم تا این موارد را با هم بررسی کنیم.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
انتخاب نام مناسب برای سایت
کاربران باید سایت شما را با عنوان به خصوصی بشناسند و به خاطر بسپارند. در انتخاب نام سایت که به اصطلاح به آن دامنه می‌گویند بسیار دقت کنید. انتخاب دامنه، اولین پیش‌نیاز درشرط‌ های لازم برای  است که برای انتخاب آن مراحلی را باید رعایت کرد:
  1. درباره یک نام دامنه، خوب فکر کنید و عجولانه تصمیم نگیرید.

  2. نام دامنه شما باید نشان‌دهنده عملکرد و فعالیتتان باشد.

  3. نام دامنه نباید طولانی باشد و بهتر است تنها یک کلمه باشد.

  4. عنوانی را انتخاب کنید که در ذهن افراد ماندگار شود.  برندسازی را فراموش نکنید.

  5. از کاراکترهایی مانند “.” یا “-” استفاده نکنید.

  6. کلمه کانونی سایت خود را حتما در دامنه در نظر بگیرید. به عنوان مثال کلمه کانونی ما “طراحی سایت” است، می‌توانید از کلماتی مانند design، designer، sitedesign استفاده کنیم.

  7. بهتر است هر دو دامنه ir و com را ثبت کنید تا کسی دامنه مشابه را ثبت نکند.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
خرید هاست 
در مرحله دوم یا بهتر است بگویم دومین شرط از شرط‌ های لازم برای طراحی سایت، خرید هاست باید انجام شود. چه هاستی بخریم؟ از کجا هاست بخریم؟ از کجا بدانیم هاستی که تهیه می‌کنیم، استاندارد است؟ باید به تمامی این سوالات قبل از خرید هاست، پاسخ بدهید. انتخاب هاست امری ضروریست و در این مرحله هم پیشنهاد می‌شود صبور باشید. با دقت به تحقیق و بررسی بپردازید و آنچه واقعا استاندارد و مناسب است را انتخاب کنید. ما از وردپرس استفاده می‌کنیم پس بهتر است هاست لینوکسی را انتخاب کنیم. در حال حاضر بسیاری از سرویس‌دهنده‌های معروف هاست وردپرس را ارائه می‌کنند که تمامی ملزومات برای وردپرس را داراست و شما به مراتب راحت‌تر می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید. ما در جلسات بعدی به توضیح دقیق و کامل هر سرویس می‌پردازیم اما فعلا به نکاتی که در انتخاب هاست هر شخصی باید مدنظر قرار دهد، می‌پردازیم.
  • قیمت در مقایسه با خدماتی که ارائه می‌شود

  • سرعت بالا

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته

  • سطوح دسترسی در پنل هاست برای کاربر

  • ارائه SSL یا همان گواهینامه ایمنی

  • پهنای باند مطلوب و امکان دریافت اطلاعات با توجه به میزان فضای تهیه شده

  • دارای ایمنی بالا

  • امکان فعال کردن دامنه‌های جانبی روی آن

  • امکان ساخت ایمیل‌های جانبی

  • دارای رتبه قابل قبول در بین شرکت‌های ارائه هاست و دامنه
پس در انتخاب هاست هم باید موارد بالا را در نظر بگیرید، حتی پیشنهاد می‌کنیم از افرادی که آشنایی با این مسائل دارند، مشورت بخواهید و در انتخاب خود کمال دقت را به کار ببرید. زیرا هاستی که انتخاب می‌کنید می‌تواند سرنوشت سایت شما را تعیین کند.
تعیین هدف اصلی
درست است که قبل از انتخاب نام برای سایت، معمولا هدف خود را مشخص می‌کنید اما بعد از خرید آن‌ها نیز باید مشخص کنید کسب و کارتان از نوع شرکتی، لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، وبلاگی یا خبری است. چون قرار است طراحی براساس این موارد انجام شود. حال برای خودتان باشد یا بصورت پروژه‌ای برای دیگران. با توجه به این مرحله می‌توانید به لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  هم فکر کنید.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
تهیه پروپوزال برای طراحی سایت
پس از تعیین موارد بالا باید پروپوزالی را تهیه کنید که مراحل کار و اقداماتی را که قرار است انجام دهید در آن بنویسید. این مورد بیشتر برای طراحانی به کار می‌آید که قرار است سایتی را برای مشتری طراحی کنند. با این کار می‌توانید خواسته‌های مشتری را مشخص کنید زیرا معمولا مشتریان شما اطلاعاتی در مورد خواسته‌های خود و نحوه بیان آن ندارند. وقتی پروپوزالی را از مراحل انجام کار و نحوه عملکردتان در همان ابتدای کار ارائه می‌دهید، مسلما راحت متوجه منظور شما شده و می‌توانند در مورد آن صحبت کنند.
طرح اولیه
مسلما باید تصوری از طرح اولیه در ذهن خود داشته باشید. این مرحله نیز جزء شرط‌ های لازم برای طراحی سایت است. هر طراحی می‌تواند تصورات اولیه خود را در فایل فتوشاپ پیاده‌سازی کند یا اینکه در این زمینه از یک گرافیست کمک بگیرد تا طرحی اولیه را برای او ایجاد کند. اصطلاحا به این طرح اولیه mokup می‌گویند.
بسیاری از طراحان این بخش را جدی نمی‌گیرند و همین امر سبب می‌شود کارشان با نظم و اصول پیش نرود و از طرفی ممکن است با شکست نیز مواجه شوند. پس کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

استفاده از نرم‌افزارهای تستی در محیط ویندوز 
همانند یک طراح حرفه‌ای باشید! از همان ابتدا، کار را روی هاست اصلی آغاز نکنید. اول از همه یک محیط تستی در کامپیوتر خود ایجاد کنید که این کار با کمک نرم‌افزارهایی مانند لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  یالینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  امکان‌پذیر است که به آن لوکال هاست می‌گویند. این نرم‌افزار قابل تنظیم است و می‌توانید سایت خود را روی آن پیاده‌سازی کرده و تست کنید. مثلا برای وردپرس به راحتی می‌توانید وردپرس را نصب کنید و سپس تم مورد نظر را روی آن پیاده‌سازی کنید تا زمانی که تکمیل شود. پس از اتمام پروژه می‌توانید با نرم‌افزارهای انتقال فایل آن‌ها را به هاست اصلی منتقل کنید.
پیاده‌سازی ساختار اصلی
ما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنیم پس باید اول از همه وردپرس را روی هاست نصب کنیم. چنانچه مرحله قبلی را اجرا کرده‌اید یکی دیگر از شرط‌ های لازم برای طراحی سایت، انتقال محتوا و اطلاعات در هاست اصلی است. سپس نوبت آن رسیده که نمونه کار خود را تست کنید و در محیط اصلی بررسی کنید.
ارائه به مشتری
پس از اینکه اشکالات را در مرحله اول برطرف کردید، نوبت آن می‌رسد که اولین ارائه خود را به مشتری تحویل دهید. یا اگر سایت برای خودتان است بصورت کامل آن را بررسی کنید. هر اشکالی که از چشمتان افتاده و ندیده‌اید را برطرف کنید یا هر آنچه مشتری مدنظرش نیست تغییر دهید. در این بخش در مقابل انتقادات و خواسته‌های مشتری صبور باشید و آن‌ها را بپذیرید. این حق مسلم مشتری شماست و جزئی از شرط‌ های لازم برای طراحی سایت است.
 
تحویل نهایی 
در گام آخر باید پروژه را بصورت نهایی درآورده و تحویل دهید. یعنی در این مرحله سایت آماده استفاده و انتشار مطالب و محصولات است.
مواردی که در مقاله به آن پرداختیم شرط‌ های لازم برای طراحی سایت است. یعنی کارهایی که یک طراح چه برای خود چه برای مشتری باید در نظر بگیرد تا عملیات طراحی او به موفقیت برسد. قصد داریم در مقالات بعدی بیشتر در مورد کنترل پنل‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت کنیم. اینکه چگونه می‌توان سیستم مدیریت محتوای وردپرس را روی هر یک نصب کرد و باید برای نصب آن چه مراحلی را طی کنیم.
اگر در این مسیر نظرات و پیشنهاداتی دارید، استقبال می‌کنیم.