تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: ارس بتن - اجرای انواع بتن ریز های رنگی و سخت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید شامل پایه سیمانی می باشد که از مخلوط شدن موادی که سخت معدنی هستند و یا مصنوعی می باشند، اعم از اکسید آلومینیوم کروندوم، کوارتز، بیندر پایه سیمانی و تثبیت کننده های از نوع معدنی ساخته و طراحی شده است.
اجرای بتن سخت صنعتی در قسمت هایی به مانند سوله و مرکز های صنعتی که تردد زیاد است و جمعیت در آن ها زیاد می باشد بعد از انجام زیر سازی مناسب، روی بتن های قدیمی هم قابلیت اجرا دارد. در حال حاضر در همه جای جهان جهت پوشاندن خیابان ها، بتن سختی را انتخاب می کنند که دارای خاصیت ضد سایش و نیز آنتی باکتری باشد.
یکی از مسائلی که به منظور ساخت کارخانه های صنعتی وجود دارد، کف سازی مناسب است. در این مکان ها به دلیل هزینه های سالیانه زیادی که برای تعمیرات و نگهداری باید صرف شود، موضوع کف سازی بسیار مورد توجه می باشد.


ویژگی های اجرای بتن سخت صنعتی

  • چسبندگی قوی در بین کفپوش به بتن ایجاد می شود.
  • بتن سخت در مقابل تشعشات ماورا بنفش کاملا پایدار است.
  • اجرای بتن سخت را می توان موازی با بتن معمولی اجرا کرد.
  • در شرایط مکانیکی می توان از این نوع بتن استفاده کرد و شاهد کارایی های مناسب آن بود.
  • به عنوان لایه نهایی باید بتن سخت را اجرا کرد.
  • سرعت اجرایی بالایی دارد.
  • بتن سخت هزینه های کمتری را در مقابل به فپوش ها دارد.
  • جذب آلودگی ها کاملا غیر ممکن بوده و به راحتی قابلیت نظافت کردن دارد.
  • تردد ماشین هایی مکانیکی اعم از لیفتراک و لودر به سادگی انجام می شود.
  • این نوع بتن در مقابل به عامل ها و مواد شیمیایی مقاومت قابل توجهی دارد.
  • یکی از موارد مصرف از اجرای بتن سخت صنعتی می توان به ساخت سد و آب بند اشاره کرد.

اجرا و کاربرد بتن سخت

  • اجرای بتن سخت به عنوان پوششی مناسبی برای فلزات شناخته شده است.
  • کف سازی که در آن صورت می گیرد، سبب می شود طول عمر کفپوش و نیز بتن به میزان زیادی ازدیاد یابد.
  • بتن سخت در محیط هایی که اسیدی هستند، دارای بیشترین مقاومت و کار آیی هستند.

روش اجرای بتن سخت


پیش از آن که اجرای بتن سخت صنعتی را انجام دهید باید کف را به خوبی آرماتوربندی کنید و بعد از پایان یافتن آن باید کف را توسط بتن معمولی پر کنید و سپس صاف نمایید و پودری سخت کننده را بر رویآن بپاشید. در برابر هر متر مربع باید حدود ۵ کیلوگرم پودر سخت کننده پاشیده شود زیرا که طول عمر کفپوش را تا دو برابر بیشتر می کند.
در مرحله بعدی برای صاف کردن سطح بتن صنعتی باید از یک ماله پروانه‌ای استفاده کرد و شروع به صیقل دادن کرد و سپس برش هایی انقباضی را باید اجرا کرد که این برش به وسیله دستگاه های کاتر صورت می گیرد.
همیشه سالن هایی که برای تولید می باشند و همچنین انبار ها در خطر سایش و برخورد با جسم های تیز و برنده هستند بنابراین باید به طور حتم از کفپوش بتن سخت استفاده شود.
اجرای کفپوش بتن سخت صنعتی روی بتن های تازه به اندازه ۵ تا ۷ کیلو گرم در هر متر مربع و به صورت کاملا یکنواخت اجرا می شود، با اضافه کردن پودرهایی که ضد سایش هستند، طول عمر بتن زیاد می شود، مقاومت و ماندگاری آن ازدیاد می یابد.


اجرای بتن رنگی


لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید همزمان با اجرای بتن ریزی سخت صورت می گیرد. بتن سخت که به درستی بگیرد، قادر خواهید بود بر روی آن قدم بزنید و اگر پا در داخل بتن فرو نرود می توانید مرحله پاشیدن پودر بتن رنگی را آغاز کنید و سپس آن را با یک ماله کاملا صاف و مرتب کنید.
باید از سیمان و پودر های رنگی استفاده شود که مخصوص می باشند. باید در هر متر مربع ۵ کیلوگرم بتن رنگی به کار گرفته شود که سبب افزایش مقاومت در برابر سایش شود. پودر سنگ های رنگی در بعضی رنگ ها کاربرد های بیشتری را دارند که رنگ های قرمز، آبی، سبز، زرد و طوسی از این دسته رنگ ها می باشند.
اجرای بتن با کفسازی رنگی باعث می شود از نظر دید محیط زیبا تر جلوه دهد و نمایی زیبا را به وجود آورد.
سیمان، پودر های از نوع ضد سایش و روان کننده های بتن، تشکیل بتن سخت رنگی را می دهند و در آن شبیه به کفپوش های آرملات برش های انقباضی و انبساطی انجام می شود.


قیمت اجرای بتن رنگی سخت


قیمت لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید بسیار مقرون به صرفه است و کار آیی بالایی دارد. قیمت بتن رنگی تقریبا در حدود ۲ برابر قیمت اجرای بتن معمولی گزارش شده است که به دلیل اجرای لایه های بیشتر می باشد. در مورد مدت زمان و میزان اجرای بتن سخت رنگی باید گفت که در مقایسه با بتن معمولی بسیار کمتر است.

مزایای اجرای بتن رنگی سخت

چسبندگی و مقاومت سطح بتن یک پارچه زیاد می شود و سطوحی کاملا صاف و صیقلی خورده را به وجود می آورند. همچنین جالب است که بدانید سطحی کاملا مقاوم را در برابر روغن و گیریس به وجود می آورند که برای هر مکان صنعتی که بسیار پر تردد است و شلوغ، بسیار مناسب و ویژه می باشد.

موارد مهم در اجرای بتن رنگی

در اجرای بتن رنگی سخت، به هنگام مخلوط شدن رنگ میزان آبی که به سیمان اضافه می شود بسیار مهم می باشد زیرا که اگر به مقداری مناسب نباشد، تغییراتی از نوع دائمی در شرایط بتن به وجود می آورد و سبب روشن تر شدن بتن و نیز کم شدن مقاومت آن در مقابل شرایط جوی و فرسایش زود هنگام می شود.
اگر بتن ریزی رنگی در آب و هوایی انجام شود که بسیار گرم است و یا وزش باد و طوفان در طولانی مدت رخ می دهد، سبب زود خشک شدن بتن می شود و به جای اضافه کردن آب، از مواد کنترل تبخیر می توان استفاده کرد. در طی انجام پروژه به منبع خرید و نوع بتن را تحت هیچ شرایطی تغییر ندهید.