تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: فیلتر هوای خودرو چگونه کار می*کند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نقل قول: هوای تمیز یکی از نیازهای اصلی انسان ها است که همیشه باید به عنوان یک موضوع مهم درنظر گرفته شود.موتور خودرو نیز به همین صورت است.همان گونه که انسان برای نفس کشیدن به هوای تازه نیاز دارد موتور خودرو نیز به همین صورت است.این نیاز در خودرو هنگام کار کردن موتور و از طریق ورودی هوا برای احتراق سوخت تامین می شود.

[تصویر:  60149_383.jpg]

سیستم فیلتر هوایی که برای خودرو کار می کند سامانه ای است که شامل فیلترهای ساخته شده از مواد گوناگون می باشد.کار این فیلترها کمک کردن به موتور برای خارج کردن و یا حذف گرد و غبار و ذرات خارجی موجود در هوا می باشد.با این کار موتور از نقص ها و مشکلاتی که مربوط به آلاینده ها می باشد دوری می کند.یکی دیگر از مزایای فیلتر کردن این است که کیفیت احتراق بهتر می شود.همینطور با نصب فیلتر هوا خوب مسافرین داخل خودرو مجبور به تنفس کردن هوای آلوده بیرون نیستند.
نیاز به فیلتر هوا
همان گونه که پیش تر به آن پرداخته شد موتور خودرو نیازمند هوای تمیز برای تنفس کردن می باشد.زیرا هوای کثیف بر نحوه ی عملکرد موتور تاثیرگذار خواهد بود.فیلتر هوا خودرو به دلایلی که در ذیل مطرح شده است باید تعویض گردد.
برای اینکه بهترین عملکرد در خودرو حاصل شود برای مخلوط هوا و سوخت به طور معین و به نسبت مناسب،هوای تازه لازم می باشد و همینطور به منظور منبع اصلی احتراق،یک خودرو نیازمند فیلتر هوا در ورودی هوای خود می باشد.
آلاینده هایی که درهوا پراکنده می باشند قابلیت ایجاد خوردگی در دیوار سیلندر و پیستون را دارند و ممکن است نقص های گوناگونی در خودرو ایجاد کنند و از همه مهم تر اینکه آلاینده هایی که جامد هستند منجر به پارگی و یا خوردگی اجزاء گوناگون موتور خواهند شد.
هوای تمیز باعث می شود که گاز آلوده ی کمتری از اگزوز پخش شود و علت این است که زمانی که هوا تمیز باشد،احتراق سوخت به طور کامل در خودرو اتفاق می افتد.
اگر فیلتر هوا خودرو مناسب باشد،خودرو کمتر به نگهداری و مراقبت نیاز خواهد داشت.
از آنجایی که اولویت با سلامتی سرنشینان و مسافران خودرو می باشد،بحث تهویه هوا و نیاز به این سیستم امری ضروری و لازم می باشد.
اگر
فیلتر هوا استفاده شده در خودرو مناسب و باکیفیت باشد،شما نیاز به تعویض سریع روغن موتور نخواهید داشت. چراکه عمر روغن موتور بسته به ساییدگی و پارگی اجزاء موتور دارد.
انواع فیلتر هوا که در موتور خودرو استفاده می شود
فیلتر هوا کابین مسافر
ارگان های بسیاری به وجود آمده ست تا ازآلاینده هایی که مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده اند،ممانعت کند.قرار گرفتن فیلتر هوا در قسمت جریان هوا کابین مسافرها نیز مشمول این اقدامات می باشد.این ایده در ابتدا سال 1940 توسط شرکت Nash Motors مطرح شد که منجر به تولید آن شد.
این روش به منظور مساعد کردن شرایط برای تنفس در کابین مسافر می باشد که با انتخاب فیلتر هوا مناسب میسر می گردد.با این کار افراد هوای فیلتر شده که آلودگی ندارد را تنفس خواهند کرد.همینطور ذرات خطرناک و گازهای آلوده به درون کابین راه نخواهند یافت که به سلامت نگه داشتن مسافران کمک شایانی خواهد کرد.این فیلترها معمولا مستطیلی شکل هستند و در بخش مجرا هوایی قرار گرفته و باعث متصل کردن تهویه کابین به بیرون می شوند.
فیلتر هوا موتور احتراق داخلی(ورودی)

همانگونه که پیش تر به آن اشاره شد که به منظور احتراق سوخت در موتور می بایست هوا و سوخت به طور مناسب و از پیش تعیین شده باهم ترکیب شوند.این هوا از فضای بیرون گرفته می شود که آلوده به انواع ذرات و گرد و غبار می باشد.به منظور جلوگیری از آسیب وارد کردن به موتور و افزایش عمر آن،فیلتر هوا در سیستم ورودی خودرو تعبیه می شود.کار این فیلتر این است که مخلوطی با کیفیت از هوا و سوخت به وجود می آورد.این عمل برای کم تر منتشر شدن آلودگی از اگزوز خودرو لازم می باشد.منبع: فیلتر هوا فیلتر سازان سبز
در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید هستید و به زمان تولد نزدیک شده اید نوزاد شما در حال چرخش است و انرژی او بیشتر شده و همین باعث زیاد شدن حرکات و لگد زدن او می شود .

درباره نوزاد و بدن خود بیشتر بدانید و علائم رایج دلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید چیست؟
اندازه جنین در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

این هفته اندازه کودک شما خیلی نزدیک به تولدش است ، بین 15 و نیم و 16 اینچ طول دارد. او همچنین بین دو و نیم تا سه پوند وزن دارد .


نوزاد متولد شده در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید



تغییرات جنین درلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

اکنون که کودک شما خیلی بزرگ شده است، مطمئنا لگد زدن او بیشتر می شود . او حتی ممکن است هنگامی که به خواب می رود ضربه بزند
کودک شما به تمام انواع محرک ها پاسخ خواهد داد، از غذاهایی که می خورید حتی صداها و نوررا می تواند از رحم تشخیص دهد. تعداد دفعاتی که نوزاد شما باید حرکت کند مشخص نیست ولی به طور معمول کودک باید در عرض دو ساعت یا کمتر 10 بار حرکت کند.و این در هر کودک متفاوت است اما شما باید دو بار در روز، صبح و شب شروع به نظارت بر لگد اوکنید
اگر متوجه شوید که کودک شما برای مدت طولانی لگد نمی زند، سعی کنید او را با نوشیدن یک لیوان آب سرد یخی یا خوردن یک میان وعده حرکت دهید. اگرمتوجه حرکتی از او نمی شوید، برای مشاوره با ماما تماس بگیرید
Vernix Caseosa (ماده سفید که از اثرات مایع آمنیوتیک محافظت کرده است) شروع به ناپدید شدن می کند، همانطور که موهای نازک نرم (lanugo) که بدن آن را پوشانده است
چشم های کودک شما هم اکنون شروع به تمرکز می کنند .


علائم رایج در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

1) تکررادرار

همانطور که رحم شما گسترش می یابد و رشد می کند، تکررادارافزایش یافته قطعا مصرف آب خود را کاهش ندهید زیرا آب آشامیدنی حیاتی است و به کاهش بسیاری از علائم حاملگی کمک می کند.
2) UTIعفونت مجاری اداری

حالا شما در سه ماهه سوم خود هستید، شما بیشتر به عفونت های دستگاه ادراری حساس هستید، اگر با آن درگیر هستید برای مشاوره با پزشک یا ماما صحبت کنید.
3) وریدهای واریسی

مطالب مرتبط:

لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید