تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: طراحی سایت داخلی (intrinsic) چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هشت سال پیش در کنفرانس طراحی وب در مورد آخرین تغییرات طراحی وبسایت صحبت شد که پس از آن طراحی سایت ریسسپانسیو معرفی شد. از آن زمان تا کنون توجه و تمرکز اکثر طراحان وب بر روی طراحی سایت ریسپانسیو (RWD) است. در حالی که طرح بندی ریسپانسیو بر این موضوع تمرکز دارد که سایت ها بر روی صفحه نمایش با اندازه های گوناگون به درستی نمایش داده شوند، امروزه طراحی سایت ذاتی (IWD) یک گام از آن جلوتراست.


لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید :
ویژگی مثبت طراحی سایت ذاتی این است که به طراحان این امکان را می دهد که با محتوا تعامل و واکنش به روش های جدید داشته باشند و هک های کمتر و جستار های رسانه ای کمتر ایجاد شود. با استفاده از ابزارهای جدید و قدرتمندی مانند CSS Grid و Flexbox می توانید طرح بندی ها را بر اساس اندازه های ذاتی ایجاد  کنید به جای اینکه مجبور باشید ستون ها را به صورت دقیق تطبیق دهید.
به عنوان مثال، اکنون می توانید تصاویر را به صورت عمودی و یا افقی بدون ایجاد اختلال در ابعاد، تغییراندازه دهید. علاوه بر این css grid همچنین انعطاف پذیری بیشتری به ویژه در مورد اضافه کردن سطرها  وستون ها  و ایجاد طرح بندی محتوا و پوسته ها، دارد. طراحی IWD  (داخلی)همچنین اجازه می دهد تا عناصر داخل صفحه بهتر با هم ارتباط برقرار کنند و این کار را از طریق نوعی سیستم ریسپانسیو چندگانه انجام می دهد.
طراحی سایت داخلی با یک ماژول grid  آغاز می شود.همانطور که ما گفتیم استفاده از جداول برای طرح بندی، غیر عملی است، با استفاده از طراحی سایت داخلی این مشکل حل شده است.

منبع مقاله: دارکوب