تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: رقص آرازی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رقص آرازی یکی از انواع قدیمی رقص یاللی است که در استان‌های نزدیک ارس از جمله اردوباد، جلفا، سرور، بابک و کنگرلی جمهوری خودمختار نخجوان در مراسمات و عروسی‌ها اجرا می‌شود. نام دیگر این یاللی «پاپورو» است.
این رقص که از دو بخش آرام و تند تشکیل می‌شود توسط گروه مختلط مردها و زن‌ها در حالی که با انگشتان کوچکشان از روی شانه همدیگر گرفته‌اند، اجرا می‌شود.

اجراکنندگان پاهای راستشان را روی پاشنه به سمت چپ می‌اندازند و پای راست را نیز به‌سرعت بدون اینکه خیلی بالا بیاورند به سمت چپ می‌اندازند.
این رقص، در تدابیر رویدادهای فرهنگی استان‌های اردوباد، جلفا، سرور، سدرک، بابک و شهر نخجوان جمهوری خودمختار نخجوان در مراسمات عروسی و عید توسط مجموعه رقص‌های فولکلور با علاقه فراوان اجرا می‌شود.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید با سال ها تجربه در زمینه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید قادر است  نه تنها آموزش رقص آی بری باخ، بلکه انواعلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و آلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید را برای علاقه مندان به این زمینه فراهم کند.