تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: شیمی درمانی قبل از جراحی سینه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

شيمي درماني قبل از جراحی سینه يكي از روش هايي است كه اخیراً براي افراد مبتلا به سرطان سينه مورد استفاده قرار می گیرد و که نتایج خوبی به دنبال داشته است. شیمی درمانی در برخی از بیماران مبتلا به سرطان پستان قبل از اینکه بیمار مورد جراحی قرار بگیرد روشی استاندارد در سراسر دنیاست چنانچه در موارد صحیح استفاده شود در درمان بیماران بسیار موثر واقع می شود.

 

شروع درمان سرطان سینه
بهتر است پس از تشخیصلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید بلافاصله درمان آغاز شود. اما تشخیص اینکه شروع درمان با جراحی باشد یا شیمی درمانی مسئله ی مهمی است که جراح پستان می بایست در مورد آن تصمیم بگیرد. چرا که اگر جراحی توده های سرطانی با عجله و بدون بررسی‌های لازم انجام شود، درمان موثری برای بیمار نخواهد بود. بهتر است در بیمارانی که سرطان سینه ی آنها از نوع التهابی یا درگیر شدن غدد لنفاوی باشد در ابتدا چند جلسه شیمی درمانی لازم است سپس جراحی انجام شود.
 درواقع جراحان زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که در موارد پیشرفته و خاص بهتر است از شیمی درمانی قبل از جراحی استفاده کنند.
برای سرطان های بزرگتر و آنهایی که سریعتر رشد می کنند پزشکان ممکن است قبل از جراحی درمان سیستمیک یا شیمی درمانی یا هورمون درمانی را توصیه کنند که به این درمان نئوادجوانت تراپی می گویند.


نتایج شیمی درمانی توده های سرطانی سینه

نتايج پژوهش شيمي درماني قبل از جراحي سینه نشان می دهد كه در 25 درصد بيماران توده ها کوچک یا محو شده اند و پاسخ كامل پاتولوژيك داده اند. مهمترین فاکتور موثر بر این فرایند طبق بررسی ها این بوده است که هرچه سرعت رشد تومور سينه بيشتر باشد پاسخ بهتري به داروهاي شيمي درماني مي دهند که در بهبود بیماران بسیار موثر است.
 بیشتر بدانید: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

 
دکتر علی حجت |لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید