تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: Redis چیست؟مزایای استفاده از ردیس چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه و با پیشرفت تکنولوژی Redis ردیس یکی از ابزارهای پرکاربرد برای پروژه نویسی است که در اکثر نقاط دنیا از آن استفاده می شود. همچنین می شود گفت که در کشور ما ایران نیز بسیاری از برنامه نویسان در مقاصد مختلفی از این ابزار پرکاربرد استفاده می کنند. این برنامه ساده است و جز کار راه انداز ترین برنامه هایی است که برنامه نویسان و کسانی که می خواهند پروژه ای انجام دهند می توانند از آن استفاده کنند. در واقع می توان گفت که ردیس یک انتخاب خوب برای اجرای feature های جدید پروژه ها است. کار کردن با این برنامه کار خیلی سخت نیست و کسانی که کار کردن با آن را دوست دارند، می توانند با مراجعه به وب سایت های معتبر برنامه آموزش های لازم را ببینند و نیاز به آموزش خاصی نیست.
Redis ردیس چیست؟
Redis ردیس یک ذخیره ساز ساختارهای داده در RAM است که به نوعی مخفف کلمه Remote Dlctionary Sevice می باشد و تحت حمایت BSD است. از آنجایی که ساختارهای داده ای یک پروژه می تواند یک رشته ساده و یا یک دسته از داده ها باشد. بنابراین Redis می تواند آنها را در Ram نگهداری کند و توسط برنامه نویس دوباره بازیابی شوند به همین دلیل به نوعی مثل یک دیتابیس عمل می کند. در واقع ردیس برای هر داده ای که آن را ذخیره می کند یک کلید می دهد و در زمان بازیابی به واسطه آن کلید می توانید به داده خودتان دست پیدا کنید. تفاوت این برنامه با سایر برنامه های مشابه لیستی از رشته ها، مجموعه ای از رشته ها، جداول Hash که اندازه های Key ,perloglogs ها که برای اندازه گیری محاسبه حدودی کاردینالیتی به کار می رود.
[تصویر:  63120-1.jpg]
نصب و راه اندازی Redis ردیس
از آنجایی که این برنامه برای اکثر سیستم عامل ها تعبیه شده است بنابراین فرایند راه اندازی Redis ردیس بسیار راحت بوده و شما می توانید آن را به راحتی دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید. اما ممکن است این سوال برای بعضی ها پیش بیاید که آیا ممکن است اطلاعات در Ram حذف شوند؟ در این زمینه باید بگوییم، خیر. چرا که برنامه مشخصا این داده ها را با یک دیسک اصلی در سیستم منتقل می کند. برای به کار بردن نوع زبان هم نگران نباشید چرا که شما می توانید با مراجعه به قسمت client زبان خود را انتخاب کنید. زیرا این برنامه برای اکثر زبان های رایج دنیا برای برنامه نویسان ساخته شده است. علاوه بر این شما می توانید برای اطمینان از نحوه درست و نصب موفق برنامه به قسمت Rediscli وارد شوید و در محیط اجرای دستورات شرایط را بررسی کنید.
[تصویر:  63120-2.jpg]
مزایای استفاده از Redis
یکی از مزایای این فناوری رایگان بودن آن است که این خود یک امتیاز بسیار قوی و البته عامه پسند است. دیگر مزیت این برنامه کد باز بودن آن می باشد. سادگی و راحتی در استفاده از ردیس نیز از دیگر مزیت هایی است که می توان به آن اشاره کرد. این برنامه اطلاعات شما را به مدت طولانی نگه می دارد و در اثر ریستارت از بین نمی رود. استفاده از موارد گسترده ای از جمله ساختمان داده ها، بالا بودن سرعت پاسخ دهی از دیگر مزایا و کاربرد این ابزار پرکاربرد می باشد. اما مهمترین مزیت Redis ردیس پشتیبانی از Replication است که در این زمینه به شما کمک می کند سرورهای متفاوت را به صورت MasterSlave اجرا کنید.
[img=844x1568]https://intencloud.com/wp-content/uploads/2020/04/63120-3.jpg[/img]
معایب Redis ردیس
درست است که Redis ردیس با استفاده از ساختار In_momory عمل می کند اما ذخیره در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید دلیل اصلی قیمت گذاری این برنامه می باشد چرا که مهمترین دلیل تمایز این برنامه با بقیه برنامه ها همین شکل ذخیره و نگهداری طولانی منظم است. از طرفی دیگر، پس پردازنده ها و هارد دیسک ها در اولویت بعدی هستند در نتیجه به حافظه زیاد احتیاج دارد و می تواند قیمت بالایی داشته باشد. البته توانایی خوبی در استفاده از Vitual momory را دارد اما این امر موجب استفاده زیاد از حد هارد دیسک می شود.
[img=844x1021]https://intencloud.com/wp-content/uploads/2020/04/63120-4.jpg[/img]
کاربرد cachinng در Redis
همانطور که قبلا گفتیم Redis یک پایگاه نگهدارنده اطلاعات است و این فناوری تا حدود زیادی نگرانی کاربران برای حفظ داده هایشان را برطرف کرده است. اما اگر می خواهید با سرعت زیاد و دسترسی بالا، بازیابی سریع اطلاعات را به دست آورید، کافی است که این اطلاعات را وارد caching کنید. در این صورت ردیس داده ها را در حافظه پنهان نگه میدارد و این عمل را تسریع می بخشد.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید زیر مجموعه ی هلدینگ اینتن است که با بیش از 10 سال در زمینه ی طراحی سایت و سئو،خدمات هاست و سرور در فروردین 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است.برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.