تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: سبک سازی ساختمان با استفاده از مصالح به روز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
از جمله مهمترین اموری که امروزه بسیار مورد توجه ساختمان سازان قرار می گیرد، چگونگی سبک سازی ساختمان است. در این خصوص می توان گفت استفاده از مصالح ساختمانی سبک مهمترین امری است که می توان به آن پرداخت. از آنجایی که سبک سازی سازه بسیار مورد توجه قرار گرفته است پس مشاهده می ‌شود که روز به روز خرید و فروش انواع مصالح سبک نیز در بازار رونق پیدا می کند. از انواع مصاح به روزی که سبب سبک سازی ساختمان می شود می توان به انواع لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید اشاره کرد.


اهمیت سبک سازی ساختمان


استفاده از مصالح سبک علی الخصوص لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید در ساختمان سازی که منجر به سبک سازی ساختمان می شود امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به خصوص این نوع ساختمان در کشور ایران که یک کشور زلزله خیز است طرفداران زیادی دارد.


به طور کلی باید بدانید که در گذشته نه چندان دور استفاده از مصالحی چون سنگ، خشت, آجر یا غیره در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفته که این امر منجر به بالارفتن مقاومت ساختمان در برابر گرما و سرما شده اما در برابر عوامل بیرونی چون سیل، زلزله، طوفان و ... مقاومت چندانی نداشته است.


امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی ابتکار های جدیدی برای سبک سازی ساختمان ها به کار گرفته می شود که اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که ساختمان ‌های قدیمی برای تعمیر و بازسازی هزینه های سرسام آور داشته و از طرفی خسارت‌ های مالی و جانی در مواجه با بلایای طبیعی در ساختمان های قدیمی بسیار زیاد است مشاهده می شود که امروزه سبک سازی سازه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از طرفی باید بدانید صرفه جویی در مصرف انرژی نیز از دیگر دلایل این امر می باشد.


[تصویر:  lightenbuilding-2-min.jpg]
روش های سبک سازی ساختمان


با وجود اهمیتی که سبک سازی سازه ها دارد به طور کلی باید بدانید از طرف اهالی فن دو راه کلی جهت سبک کردن این ساختمان ها وجود داشته که یکی از مهمترین این روش ها بهره گیری از نقشه های ساختمانی با استفاده از کمترین مصالح سنگین و کمترین تعداد ستون می باشد. همچنین دیگر روش متداول، استفاده از مصالح سبک و مدرن است. به طوری که یکی از پرکاربردترین این موارد انواع لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید می باشد. در خصوص این مصالح ساختمانی باید توجه داشته باشید که در دو دسته سقفی و دیواری قرار می گیرد.


لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید از مواردی است که می بایست زیر نظر متخصصین اجرایی در این زمینه صورت گیرد تا به خوبی نصب و در نتیجه باعث افزایش طول عمر سازه می شود.


مصالح سبک چیست؟


همانطور که گفته شد یکی از آسان ترین روش ها برای سبک سازی ساختمان، استفاده از مصالح سبک می باشد. در اینجا باید بدانید بیشترین وزن هر ساختمان مربوط به دیوارها، کف و ستونها است که اگر از مصالح سبک در این موارد استفاده شود به راحتی می توان وزن کلی ساختمان را کم کرد.


لازم است توجه داشته باشید از جمله مصالح سبک می توان به انواع لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، بتن سبکدانه، بتن اسفنجی، بتن بدون ریزدانه، بتن پلیمری و اسکلت فلزی ال اس اف اشاره نمود. همچنین برای اینکه وزن نمای ساختمان کاهش پیدا کند باید بدانید فوم ها می تواند جای سیمان، سنگ و آجر را گرفته و به عنوان یک مصالح سبک مورد استفاده قرار گیرد.


هم چنین لازم به ذکر است که لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید نسبت به ساخت و ساز دیواره و سقف با مصالح سنتی بسیار مناسب تر می باشد که در نتیجه می توان با خیالی آسوده برای برنامه رزی و صرفه جویی در روند پروژه ها از لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید استفاده نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق صفحه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید در ارتباط باشید.


[تصویر:  lightenbuilding-3-min.jpg]
استفاده از ساندویچ پانل سقفی


از جمله مصالح سبک و البته پر کاربرد که امروزه بسیار مورد توجه قرار می گیرد، لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید است. این نوع مصالح ساختمانی که محبوبیت زیادی در بین مدیران پروژه دارد جای بسیاری از مصالح ساختمانی قدیمی را گرفته است. توجه داشته باشید که ساندویچ پانل سقفی ضخامت دو الی ده سانتیمتر دارد و معمولاً از سه لایه تشکیل شده است.


پانل ساندویچ‌ سقفی به گونه ای است که ورق های به کار برده شده در آن از جنس آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه می‌باشد و در میان لایه های میانی نیز معمولاً از فوم پلی اورتان استفاده شده است.


استفاده از این پانل ها برای پوشاندن سقف کانتینر ها، کانکس های متحرک و ثابت، سقز سیلو ،سقف مجموعه های ورزشی، ساختمان ها و منازل ویلایی و سوله های صنعتی انبارها بسیار کاربرد دارد. ساندویچ پانل علاوه بر اینکه وزن کمی داشته و منجر به سبک سازی ساختمان می شود، باید بدانید عایق خوبی بوده و از رشد قارچ ها و باکتری ها نیز جلوگیری می کند.


کاربرد ساندویچ پانل دیواری


اما یکی دیگر از انواع مصالح سبک، لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید می باشد که از آن، جهت ساخت و پوشش دیوار ساختمان ها و همچنین سازه های پیش ساخته استفاده می شود. لازم است بدانید این نوع مصالح در طرح ها و اشکال مختلف تولید شده از این رو مصرف کننده می تواند متناسب با سلیقه خود نوعی از آن را خریداری کند.


شما می توانید برای اطلاع از انواع ساندویچ پانل هایی که توسط تیم متخصص کارن پنل طراحی و تولید می شوند با مشاوران ما از طریق صفحه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید در ارتباط باشید و از به روز ترین لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید تهران مطلع شوید.


[تصویر:  57920-1-min.jpg]