تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: انتخاب بهترین رنگ روکش دندان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  Choose-best-tooth-color-4.jpg]

بهترین رنگ روکش دندان
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  یکی از مهمترین موارد در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ روکش دندان می باشد. انتخاب بهترین رنگ روکش دندان مهمترین مسئله برای زیبایی دندان ها می باشد.
مناسب ترین رنگ روکش دندان از هر فرد به فرد دیگر متفاوت بوده و به رنگ پوست و مو و رنگ چشم فرد بستگی دارد. باید دقت زیادی در انتخاب رنگ روکش دندان داشته باشید زیرا قرار است این روکش برای سالیان طولانی روی دندان شما قرار گیرد. شما می توانید به کمک دندانپزشک بهترین رنگ روکش دندان را که مناسب شما باشد انتخاب نمایید.

روش انتخاب رنگ روکش دندان
رنگ روکش دندان باید به گونه ای انتخاب شود که لبخندی زیبا و طبیعی به شما ببخشد نه اینکه غیر طبیعی به نظر برسد و زیاد از حد سفید باشد. همچنین نباید تفاوت زیادی با رنگ دندان های خود شما داشته باشد. بهتر است رنگ روکش دندان با دندان های کناری مطابقت داشته باشد.
البته در مواردی که تعداد بالایی از دندان ها روکش می شوند نیازی به تطابق با دندان های دیگر نبوده و انتخاب رنگ روکش دندان دست خود شما می باشد. البته باید بدانید درک رنگ افراد با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل هنگام انتخاب رنگ روکش دندان بهتر است از لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  یا هر شخص دیگری که در آنجا حضور دارد کمک بگیرید. امکان دارد دندانپزشک از شما بخواهد آرایش صورت خود را پاک کنید تا به درستی رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

انتخاب سایه سفید مناسب
برخلاف آنچه مردم فکر می کنند، تنها یک سایه از رنگ سفید وجود ندارد. روکش های مختلف دارای رنگ های مختلفی هستند که باید بهترین رنگ روکش دندان را از میان آنها انتخاب نمایید. بهتر است سایه ای از رنگ سفید را انتخاب نمایید که مانند مجموعه ای سالم از دندان های طبیعی دیده شود.
توجه داشته باشید که اگر بخواهید رنگ خیلی سفیدی را انتخاب نمایید، لبخند شما طبیعی نبوده و جلوه خوشایندی نخواهد داشت. یک روش بسیار ساده و مفید در انتخاب بهترین لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  این است که از سفیدی چشم خود استفاده نمایید. رنگ روکش شما به هیچ وجه نباید از سفیدی چشم های شما سفید تر باشد.
تاثیر رنگ پوست در انتخاب رنگ روکش
رنگ پوست نیز در انتخاب درست رنگ روکش دندان به شما کمک خواهد کرد. رنگ طبیعی پوست اندکی با رنگ دندان ها متضاد می باشد. اما تفاوت آنها نباید بسیار زیاد باشد. برای پوست های تیره می بایست سایه های دندان طبیعی را انتخاب کرد. سایه های خیلی سفید به هیچ وجه مناسب این رنگ پوست نیستند و بسیار غیر طبیعی به چشم می آیند. توجه به لایه بندی رنگ روکش نیز به شما در انتخابی مناسب کمک می نماید. با این کار روکش ها شباهت بیشتری به دندان های طبیعی خواهند داشت. چون دندان های طبیعی در قیمت میانی مات بوده و لبه های شفافی دارند.

[تصویر:  Choose-best-tooth-color-5.jpg]

سفید ترین رنگ روکش
ممکن است بعضی از افراد به دنبال سفید ترین رنگ روکش دندان باشند. ولی باید بدانید که در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  آن لبخند های سفیدی که در فیلم ها می بینید، در دنیای واقعی طبیعی به نظر نمی رسند. دندان های بسیار سفید به هیچ وجه انتخاب مناسبی به خصوص برای افرادی که پوست تیره دارند، نیستند.
هر چه تضاد بین رنگ پوست و دندان ها بیشتر باشد، دندان ها درخشان تر به نظر می رسند. لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  توصیه می کنند همواره سعی کنید سایه های رنگی طبیعی تری داشته باشید. کسانی که رنگ پوست روشن تر دارند، بهتر است روکش های روشن تر را انتخاب نمایند.
زیرا باید بین رنگ پوست و دندان ها تضاد ایجاد شود. بنابراین برای اینکه سفیدی دندان های خود را نشان دهند بهتر است رنگ روشن تری را برای روکش دندان خود انتخاب نمایند. ممکن است بیماری سفید ترین سایه ممکن را درخواست نماید که دندانپزشک باید به او گوشزد نماید که این سایه مخصوص پوست های روشن تر می باشد و تضاد زیاد باعث غیر طبیعی به نظر رسیدن دندان ها و لبخند فرد می شود.


[تصویر:  Choose-best-tooth-color-3.jpg]
تعیین رنگ روکش
رنگ روکش ها از آ** تا دی** طبقه بندی می شود. این دسته ها از سایه مایل به زرد و مایل به قرمز تا خاکستری طبقه بندی شده و شدت روشنایی آنها از 1 تا 4 می باشد که شماره 1 از همه روشن تر است. دندانپزشک رنگ روکش مناسب شما را به وسیله ست انتخاب رنگ و یا دستگاه های دیجیتال انتخاب می نماید. بعضی از این رنگ ها از رنگ های نرمال نیستند، زیرا بسیار سفید بوده و در دسته بلیچ قرار می گیرند.
به این رنگ ها بلیچ یا اکسترا وایت می گویند. سایه آ 3*** رنگی نرمال است و بیشتر کسانی که رنگ دندان هایشان طبیعی می باشد در این دسته قرار دارند. سایه آب 1 به طور قابل ملاحظه ای روشن تر بوده و روشن ترین سایه طبیعی محسوب می شود. اما این روزها بیماران خواستار سایه های روشن تری هستند که به سایه سفید هالیوودی معروف شده است.


انواع روکش های دندان
روکش های چینی و فلزی دارای سطح بیرونی چینی بوده و داخل آنها از فلز می باشد. معمولا در پشت روکش ها لبه های فلزی قرار دارد که با گذشت زمان و تحلیل رفتن لثه ها این لبه های فلزی امکان دارد مشاهده شوند.
در این نوع روکش رنگ چینی در مقایسه با دندان واقعی شفافیت کمتری دارد. این روکش ها در صورت رعایت بهداشت دوام خوبی دارند. در روکش های چینی و طلا، قسمت زیرین روکش که در تماس با دندان می باشد از جنس طلا بوده و قسمت خارجی آن از جنس چینی می باشد.
طلا بهترین ماده در دندانپزشکی به حساب می آید. روکش چینی و طلا به هیچ وجه خوردگی و تغییر رنگ در اطراف لثه به وجود نمی آورد. این روکش ها از لحاظ دوام عالی می باشند. روکش های تمام سرامیکی در مواردی استفاده می شوند که زیبایی اولویت اصلی باشد. این روکش ها با لثه سازگار بوده و تغییر رنگ نمی دهند. روکش های تمام سرامیکی بسیار زیبا بوده و دوام خوبی دارند.

[تصویر:  Choose-best-tooth-color-1.jpg]

آیا روکش دندانی پس از چند سال تغییر رنگ می دهد؟
می توان گفت با مراقبت از دندان ها، رنگ روکش ها تغییر نمی کند. اگر به مرور زمان دیدید رنگ روکش ها تغییر کرده و یا اینکه رنگ روکش با دندان های دیگر فرق دارد، امکان دارد دندان های کناری لکه دار و تیره شده باشد.
اما ممکن است با رعایت نکردن نکات بهداشتی، روکش های شما تغییر رنگ دهند. تحلیل لثه ها شایع ترین دلیل تیره شدن روکش دندان است زیرا موجب نمایان شدن حاشیه زیر روکش فلز-چینی می شود و تنها راه اصلاح آن، تعویض روکش می باشد.
بزاق اسیدی دهان نیز از دیگر دلایل تغییر رنگ روکش های دندانی می باشد. روش هایی از جنس ایمکس در کسانی که بزاق دهان آنها پی اچ اسیدی دارد به مرور زمان به خاکستری متمایل می شود.
در اینگونه افراد باید جنس روکش عوض شود. عصب کشی نیز یکی از دلایل تغییر رنگ دندان ها می باشد. این دندان ها بعضی اوقات کاملا سیاه می شوند و در روکش های شفاف سرامیکی به صورت لک و تیرگی دیده می شوند. در ایمپلنت دندان نیز احتمال تیرگی روکش وجود دارد زیرا ممکن است باعث تحلیل لثه شود. برای پیشگیری از این مشکل می توان از لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید   استفاده نمود.


منبع : 
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید