تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: انتشار کد منبع اندروید 7
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در حال حاضر استقبال از نکسوس های گوگل افزایش یافته چرا که کاربر این تلفن هوشمند نیازی به انتظار کشیدن ندارد تا سازنده موبایلش، اندروید را برای او بهینه نماید. افرادی که نکسوس دارند می توانند در صف نخستین کاربرانی باشند که نسخه ای تازه از پلتفرم گوگل را دریافت می کنند.

در میانه و انتهای صف ولی کاربران دیگری ایستاده اند که شاید با چند ماه تاخیر و یا شاید اصلاً به خط پایان نرسیده و به روز رسانی مورد بحث را دریافت نکنند. البته برای این دسته از کاربران نیز یک راه حل دیگر وجود دارد تا مجبور به انتظار کشیدن برای تلاش های نه چندان پر سرعت سازنده نباشند.

کاربران اندروید می توانند به راحتی به سراغ رام های سفارشی شده رفته و آنها را در موبایل های خود نصب کرده و به همین شکل به آخرین نسخه از پلتفرم گوگل، به شکلی نه چندان رسمی دست پیدا کنند.

android-n-w600

گوگل امروز کد منبع یا سورس کد اندروید ۷.۰ را منتشر کرد. شرکت ساکن مانتین ویو کالیفرنیا با این کار خود به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سریع تر اقدام به آپدیت نرم افزارهای خود کنند. در این بین و بر همین اساس، CyanogenMod تلاش خود را آغاز کرده تا نسخه چهاردهم از پلتفرم خود را در اختیار کاربران قرار دهد و گفته می شود اولین دستگاه هم نکسوس 5X خواهد بود.

دستگاه های دیگر نیز در ادامه پشتیبانی خواهند شد و البته به جز سیانوژن، ROM های مختلف دیگری هم وجود دارند که کاربران می توانند از بین آنها گزینه مورد نظرشان را یافته و آن را در گجت اندرویدی خود جای دهند.

البته نکته قابل توجه اینجاست که از زمان ارائه کد منبع توسط گوگل تا توسعه یافتن یک رام شخص ثالث، باز هم یک مقطع زمانی نه چندان کوتاه سپری می شود اما در هر حال، می توان مطمئن بود که توسعه دهندگان بسیار سریع تر از شرکت سازنده خود موبایل، می توانند نسخه تازه اندروید را در اختیار کاربر قرار دهند. با این حال، سوال اینجاست که چه تعداد از کاربران به سراغ رام های سفارشی شده و غیر رسمی می روند؟