تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: کوالکام مقصر عدم ارایه اندروید 7 روی بعضی از گوشیها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طبق ادعای توسعه دهنده مشهور رام های غیر رسمی برای موبایل های ساخت اچ تی سی، شرکت کوالکام مقصر اصلی عدم ارائه رسمی اندروید نوقا برای موبایل هایی از جمله One M8 و نکسوس ۵ است.

LlabTooFeR در توییت خود آورده که شرکت کوالکام حاضر نیست درایور گرافیکی لازم را برای چیپ های مجتمع اسنپدراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ ارائه دهد، به همین دلیل موبایل هایی که مجهز به این دو چیپست باشند، طعم اندروید نوقا را به صورت رسمی نخواهند چشید.

پرچمداران سابق دیگری چون گلکسی S5، گلکسی نوت ۳، ال جی G3 و اکسپریا Z3 نیز به همین سرنوشت دچار خواهند شد. این گجت ها از لحاظ قدرت پردازشی لازم برای اجرای اندروید ۷ هیچ مشکلی ندارند، اما به دلیل کم کاری چیپ ساز آمریکایی، از دریافت آن محروم خواهند شد.

البته اگر کوالکام نیز از تصمیم خود کوتاه بیاید و درایورهای لازم را ارائه نماید، باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که موبایل سازها به این امر همت کنند.

هیچ کدام از برندهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سابقه خوبی در پشتیبانی نرم افزاری از پرچمداران گذشته خود ندارند، اما این اولین بار است که کاربران می توانند خشم خود را علاوه بر سازنده موبایل، بر سر سازنده چیپست ها نیز خالی کنند.