تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 96
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 96-97


امروزه با توجه به جایگاه علم در جوامع امروزی ، تحصیل در مقاطع بالا اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به این صورت که بسیاری از مدارس در همین راستا و برای پیشرفت بیشتر دانش آموزان تاسیس شده اند که امکانات ویژه ای از جمله اساتید مجرب، استفاده از مواد کمک آموزشی .و رفاهی و … در اختیار دانش آموزان قرار دهند که از جمله این مدارس می توانیم به مدارس تیزهوشان (استعداد درخشان) اشاره کنیم که در سال های اخیر دانش آموزان بسیاری را در پایه های ششم و نهم در سراسر ایران به خود جذب کرده است که البته از شرایط ورود به مدارس تیزهوشان قبولی در آزمون تیزهوشان را می توانیم متذکر شویم.

نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان 96-97

نحوه ثبت نام آزمون و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید بر خلاف تصور بسیاری از دانش آموزان و اولیا فقط به صورت اینترنتی انجام می شود و هیچ نیازی به حضور اولیا و دانش آموزان به مدرسه برای ثبت نام آزمون تیزهوشان 96 – 97 نخواهد بود.به این صورت که دانش آموزان می بایست در اسفند ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و کارت ورود به جلسه آزمون که نشان دهنده ی تکمیل ثبت نام و مجوزی برای حضور در جلسه آزمون می باشد را به صورت اینترنتی حدود 10 روز پیش از برگزاری آزمون تیزهوشان که تاریخ برگزاری آن طبق روال هر ساله در اردیبهشت ماه خواهد بود را دریافت نمایند.

توضیحاتی در خصوص سوالات آزمون تیزهوشان 96-97

در خصوص سوالات این آزمون که خیلی از داوطلبان را دچار استرس و اضطراب کرده است باید بگوییم که سوالات طرح شده در این آزمون شامل 2 بخش سوالات استعداد تحصیلی و سوالات استعداد تحلیلی می باشد که 80 درصد نمره ی آزمون مربوط به سوالات استعداد تحصیلی است و 20 درصد نمره ی آزمون را سوالات استعداد تحلیلی به خود اختصاص خواهد داد.

میزان شهریه مدارس تیزهوشان

طبق گفته معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص شهریه مدارس تیزهوشان ( استعداد درخشان ) در پاسخ به میزان شهریه این گونه مدارس عنوان کردند که شهریه مدارس استعدادهای درخشان حدود ۵۰۰ درصد مدارس غیرانتفاعی محل است و ملاک شهریه مدارس غیردولتی براساس بخشنامه اداره کل آموزش و پرورش است، به عنوان مثال اگر شهریه دبیرستان در شهرستانی ۸۰۰ هزار تومان باشد، شهریه مدارس استعدادهای درخشان در آن منطقه ۴۰۰ هزار تومان است که البته داخل شهریه تغذیه و ایاب و ذهاب نیست.در خصوص شهریه دانش آموزان تیزهوش بی بضاعت افزود: برای دانش آموزان بی بضاعت، تخفیف ۱۰۰ درصد تا کمتر را پیش بینی کرده ایم.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 96-97

تاریخ لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید غالبا 20 روز پس از برگزاری آزمون تیزهوشان خواهد بود که پس از لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و قرار گرفتن اسامی داوطلبان پذیرفته شده بر روی سایت، آن دسته از دانش آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شده اند می بایست در زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام حضوری در مدرسه اقدام نمایند.

نحوه تجدید نظر در نتیجه آزمون تیزهوشان 96-97

پس از پایان برگزاری آزمون تیزهوشان 96-97 بسیاری از داوطلبان تمایل دارند که از نحوه پاسخ دادن به سوالات آزمون تیزهوشان و یا نحوه تجدید نظر در نتیجه آزمون تیزهوشان آگاه شوند .به همین منظور داوطلبان می بایست در صورت تمایل به تجدید نظر در اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 96-97 به صورت اینترنتی و نه حضوری در نیمه دوم تیر ماه به مدت 44 روز اقدام به بازدید از چگونگی پاسخ دهی به سوالات و یا تجدید نظر در نتیجه آزمون نمایند.

شرایط پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان 96-97

آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان 96-97 نمره قبولی کسب کرده اند می بایست جهت آگاهی از نشانی مدرسه پذیرفته شده به اداره آموزش و پرورش ناحیه محل تحصیل خود مراجعه نمایند و با به همراه داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام در مدرسه پذیرفته شده از جمله شناسنامه ،کارنامه قبولی 2 سال آخر تحصیلی و مدارک دیگر تا پایان مرداد ماه اقدام به ثبت نام نمایند.اما نکته ی دیگری که باید توجه داشته باشید این است که داوطلبان در صورتی که در مدت زمان معین شده جهت ثبت نام در مدرسه اقدام نکنند در این صورت عدم اقدام به ثبت نام به منزله ی انصراف از تحصیل در آن مدرسه محسوب خواهد شد.