تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: پنج نکته که قبل از خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی باید در نظر گرفت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیریت انرژی
زمانی که لامپ‌های رشته‌ای شما می‌سوزند، فرصت خوبی است که استفاده از لامپ‌های ال ای دی را در نظر بگیرید. احتمالاً تا حالا از عمر بسیار طولانی لامپ‌های ال ای دی و اینکه بسیار مقرون به صرفه هستند خبردار شده‌اید. همچنین احتمالاً میدانید که قیمت این لامپ‌ها ممکن است تا پنج برابر قیمت لامپ‌های رشته‌ای باشد.
با وجود هزینه‌ی بیشتر، اکنون زمان مناسبی برای تعویض لامپ‌های رشته‌ای با لامپ‌های ال ای دی است. این لامپ‌ها در طول سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند و در نهایت، آن نور گرمی که لامپ‌های رشته‌ای با تابیدن آن به مدت ده‌ها سال باعث آسایش ما می‌شدند را می‌توانند تولید کنند.
در حال حاضر تعداد گونه‌های لامپ‌های ال ای دی از هر زمانی بیشتر شده است  مثل لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و انتخاب یک لامپ ال ای دی ، کاملاً با خرید لامپ‌های رشته‌ای تفاوت دارد.  قبل از رفتن به فروشگاه، در مورد چیزهایی که برای انتخاب لامپ ال ای دی مناسب باید بدانید اطلاعات کسب کنید.
هر چه در مورد لامپ‌های رشته‌ای میدانید را فراموش کنید- دانستن در مورد وات هنگام خرید لامپ‌های ال ای دی فایده‌ای ندارد.
 
هنگام خرید لامپ احتمالاً عادت کرده‌اید که وات لامپ را بعنوان مقیاسی برای روشنایی آن در نظر داشته باشید. با این حال، میزان روشنایی لامپ‌های ال ای دی  کمی متفاوت‌تر مشخص می‌شود.
برخلاف باور رایج، وات نشانه‌ی میزان روشنایی نیست، بلکه نشان‌دهنده میزان انرژی مصرفی لامپ است. برای لامپ‌های رشته‌ای، ارتباطی پذیرفته‌شده بین وات مصرفی و میزان روشنایی لامپ وجود دارد، اما در مورد لامپ‌های ال ای دی، وات لامپ پیش‌بینی کننده خوبی از میزان روشنایی آن نخواهد بود.
برای مثال یک لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید با روشنایی مشابه با یک لامپ رشته‌ای 60واتی، تنها 8 تا 12 وات انرژی مصرف می‌کند.
اما زحمت انجام محاسبات را به خود ندهید – روشی ثابت برای تبدیل وات لامپ‌های رشته‌ای به وات لامپ‌های ال ای دی وجود ندارد. در عوض، واحد اندازه‌گیری دیگری به نام لومن باید مورد استفاده قرار بگیرد.
لومن واحد اندازه‌گیری روشنایی یک لامپ است و هنگام خرید لامپ‌های ال ای دی باید به دنبال این عدد باشید. در این قسمت جدولی آورده شده است که تبدیل وات به لومن برای لامپ‌های رشته‌ای و ال ای دی را نشان می‌دهد:
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
همان طور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، لامپ‌های رشته‌ای می‌توانند برای ایجاد یک روشنایی خاص، تا 5 برابر لامپ‌های ال‌ای‌دی انرژی مصرف کنند. قبل از رفتن به فروشگاه، میزان روشنایی (با واحد لومن) مورد نیاز خود را بدانید و عادت استفاده از وات را کنار بگذارید.
 
به رنگ لامپ توجه داشته باشید
شما همیشه می‌توانید انتظار داشته باشید که لامپ‌های رشته‌ای، رنگی گرم و زرد ایجاد کنند . اما لامپ‌های ال‌ای‌دی در طیف وسیعی از رنگ‌ها عرضه می‌شوند.
لامپ‌های ال‌ای‌دی قادر به نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها از بنفش تا قرمز و طیفی از رنگ‌های سفید و زرد هستند. با این حال، برای استفاده از این لامپ‌ها در خانه احتمالاً به دنبال چیزی شبیه به نوری که لامپ‌های رشته‌ای تولید می‌کنند می‌باشید.
رنگ‌های محبوب لامپ‌های ال‌ای‌دی، "سفید گرم" و  "سفید ملایم"  و  "سفید روشن" هستند.
سفید گرم و سفید ملایم رنگی زرد نزدیک به رنگ لامپ‌های رشته‌ای تولید می‌کنند، درحالی‌که لامپ‌های سفید روشن، نوری سفیدتر نزدیک به روشنایی روز و مشابه آنچه در فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌بینید تولید می‌کنند. لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
اگر بخواهیم کمی فنی‌تر بررسی کنیم، رنگ نور (دمای رنگ) با واحد کلوین اندازه‌گیری می‌شود. هرچه این عدد کمتر باشد رنگ نور گرم‌تر (زردتر) خواهد بود. مثلاً لامپ رشته‌ای معمولی بین 2700 و 3500 کلوین است. اگر این رنگ لامپی است که می‌خواهید تهیه کنید هنگام خرید لامپ‌های الایدی به دنبال این محدوده باشید. 
 
انتظارات صرفه‌جویی درستی داشته باشید
لامپ‌های ال‌ای‌دی مانند خودروهای هیبریدی هستند: هزینه کمتری برای کار کردن دارند اما گران‌قیمت هستند.
هنگام جایگزین کردن لامپ‌های رشته‌ای با لامپ‌های ال‌ای‌دی به فکر صرفه‌جویی در هزینه نباشید. در عوض به آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری فکر کنید. خوشبختانه رقابت افزایش پیداکرده و قیمت لامپ‌های ال‌ای‌دی کمتر شده است اما هنوز لازم است که هزینه بیشتری نسبت به خرید لامپ‌های رشته‌ای بپردازید.
لامپ‌های ال‌ای‌دی در نهایت به صرفه خواهند بود و در این مدت از تولید گرمای کمتر توسط این لامپ‌ها، عمر بیشتر، و دیگر فواید منحصربه‌فرد این لامپ‌ها لذت خواهید برد.
حرف نهایی این است که در صورتی که لامپ‌های رشته‌ای زیادی را در یک خانه بزرگ تعویض نمی‌کنید، کاهش قابل‌توجهی در صورتحساب برق خود نخواهید دید. 
 
معمای لامپ‌های ال‌ای‌دی با امکان تنظیم شدت نور
خرید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لامپ‌های ال‌ای‌دی به دلیل مدار بندی خود، همیشه با کلیدهای برق دیمر قدیمی سازگار نیستند. در برخی از موارد، کلید برق باید تعویض شود. در دیگر موارد، باید برای تهیه لامپ ال‌ای‌دی سازگار با این کلیدها، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.
بسیاری از دیمرها که احتمالاً برای کار با لامپ‌های رشته‌ای طراحی‌شده بودند، با کاهش مقدار الکتریسیته فرستاده‌شده به لامپ کار می‌کنند. هرچه الکتریسیته کمتری استفاده شود، نور لامپ کمتر خواهد بود. اما با دانشی که اخیراً در مورد زبان لامپ ال‌ای‌دی به دست آورده‌اید، میدانید که رابطه‌ی مستقیمی بین روشنایی لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و انرژی مصرفی وجود ندارد.
اگر می‌خواهید که لامپ ال ایدی شما قابلیت کم شدن نور داشته باشد، باید یکی از این دو کار را انجام دهید: آن دسته از لامپ‌های ال ایدی را پیدا کنید که با دیمرهای قدیمی سازگار هستند، یا کلید برق دیمر فعلی را با یک دیمر جدید (متناسب با لامپ‌های ال ایدی ) تعویض کنید. 
هنگام خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی، دانستن اینکه چه نوع کلید برق دیمری دارید می‌تواند برای شما مفید باشد، اما اگر نمی‌دانید (یا ترجیح می‌دهید خود را دچار زحمت نکنید)، به راحتی به دنبال آن دسته از لامپ‌های ال‌ای‌دی باشید که با دیمرهای لامپ‌های رشته‌ای استاندارد سازگار هستند.
 
محل قرار دادن لامپ
آشنایی با محل درست قرار دادن لامپ ال‌ای‌دی، باعث می‌شود که لامپ زودتر از موعد خراب نشود.
احتمالاً میدانید که لامپ‌های ال‌ای‌دی خیلی از لامپ‌های رشته‌ای خنک‌تر کار می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که لامپ‌های ال‌ای‌دی حرارت تولید نمی‌کنند. لامپ‌های ال‌ای‌دی قطعاً گرم می‌شوند، اما حرارت توسط یک گرماگیر در پایه لامپ جذب می‌شود. از آنجا حرارت در هوا پخش می‌شود و لامپ ال‌ای‌دی سرد می‌ماند، و به این روش طول عمر لامپ بیشتر می‌شود.
و مشکل در اینجا است که لامپ نیاز دارند که حرارت را به شکلی از خود دور کنند. اگر لامپ ال‌ای‌دی در محفظه بسته قرار گیرد، حرارت لامپ جایی برای رفتن ندارد و این مسئله باعث می‌شود که گرما دوباره به لامپ برگردد و  باعث خراب شدن تدریجی لامپ شود.
در نظر بگیرید که می‌خواهید لامپ‌های ال‌ای‌دی را کجا قرار دهید. اگر  می‌خواهید فضاهای بسته یا نیمه بسته را  روشن کنید به دنبال آن دسته از لامپ‌های ال‌ای‌دی باشید که نوردهی زیادی دارند و برای فضاهای بسته مناسب هستند. 
منبع:لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید