تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: نکته هایی در مورد ثبت برند برای محصولات آرایشی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه برندها اهمیت بسیار زیادی در تجارت دارند و تجار حساسیت زیادی برای حفاظت و صیانت از آن دارند. چراکه، ثبت برند باعث جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می شود و از عرضه کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد. همچنین، ثبت برند به مصرف کنندگان امکان انتخاب می دهد، بدین صورت که ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند. مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای می باشد که به آن اعتماد کرده است. بدین ترتیب، با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود می آید . 
هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) مدارکی دال بر تولید- توزیع- بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا) و یا مدارکی جهت فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت نام و لوگوی خود را بدهد.
قابل ذکر است به موجب مصوبه ی سوم اردیبهشت 1328 هیأت وزیران (طبق اعلام موسسه ثبت شرکت کارا)، ثبت برند لوازم آرایشی که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود و به این دلیل که تاثیر مستقیمی بر سلامت انسان دارد، ثبت آن را اجباری کرده است.