تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: لوله فاضلابی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نقل قول: [تصویر:  107a-e1501241279397.jpg]



چه نوع لوله فاضلابی در خانه شما وجود دارد؟


تعداد کمی از صاحبخانه ها حیاط خانه خود را برای دیدن لوله فاضلاب حفر می کند؛ بررسی لوله هیچگاه یک عمل انتخابی نبوده است؛ اما معمولا وقتی سیفون توالت ها خراب می شود و اب فاضلاب بجای اینکه پایین برود بالا می زند مجبور به این حفاری می شویم.


کندن و عوض کردن لوله فاضلاب یک کار بسیار گند و افتضاحی است که باعث بهم ریختگی محوطه و ایجاد هزینه زیادی می شود، و کاری انجام نمی دهد بجز اینکه شما را به زندگی عادی برگرداند. ولی دانستن اینکه چه نوع لوله فاضلابی دارید زحمت شما را کمتر می کند چون خواهید فهمید که ایا می توانید با این لوله سر کنید یا باید ان را عوض کنید. اغلب نوع
لوله فاضلابی که در حیاط خانه شما بکار رفته است با سِن خانه شما مطابقت دارد.





لوله فاضلاب پلاستیکی: PVC و ABS


لوله فاضلاب پلاستیکی به دو شکل ABS و PVC برای تاسیسات زیرزمینی وجود دارد. بخش نرم و صاف درون این دو نوع لوله برای حمل مواد جامد فاضلاب بسیار عالی است. بخش صاف و هموار بیرونی نیز به مقاومت ان در عمق زمین کمک می کند.


لوله فاضلاب پلاستیکی بخاطر سبک بودن، برش اسان، ارزان بودن، و موجود بودن در همه مراکز وسایل خانگی یک جنس منتخب برای افرادی است که خودشان کار تعمیر لوله انجام می دهند . مزیت دیگر این لوله این است که می توان ان را به لوله چدنی و سفالی وصل کرد.


لوله فاضلاب چدنی


لوله فاضلاب چدنی مثل لوله سفالی مربوط به خانه های قدیمی می شود، اما هنوز در خانه ها بکار می رود.


بهترین چیزی که در مورد لوله چدنی می توان گفت این است که این لوله بسیار محکم است و یک لوله فاضلاب به قطر ۴ اینچ می تواند فشار بیش از دو تُن را در واحد فوت طولی (linear foot) تحمل کند. اما در مقابل، لوله سفالی، ABS ، و PVC در معرض شکستگی قرار می گیرند.


لوله فاضلاب چدنی سنگین است و برش دادن ان برای افرادی که بتنهایی می خواهند با ان کار کنند سخت است. برای بریدن یک لوله چدنی در زمین نیاز به یک کاتر لوله فاضلاب هست، ابزار ویژه ای که می توان در فروشگاه های لوازم ضروری با قیمت کم کرایه کرد.





لوله فاضلاب سفالی


امروزه هنوز هم از لوله فاضلابی سفالی شیشه ای(vitrified clay sewer pipe) استفاده می شود، با این وجود به عنوان صاحب خانه ای که خودش تعمیرات را انجام می دهد احتمالا دوست ندارید این نوع لوله را جایگزین خط
لوله فاضلابی خود کنید. این نوع لوله سنگین هست و اغلب انتخاب شما برای لوله فاضلاب لوله ای است که در فروشگاه لوازم و ابزار ساختمانی وجود دارد، و هیچیک از خرده فروشان لوله سفالی حمل نمی کنند.


باوجود اینکه لوله سفالی لوله ای قدیمی هست اما بادوام است. یکی از مزیتهای بزرگ این لوله نسبت به لوله پلاستیکی این است که بی حرکت و بی اثر است که ان را در برابر تخریب شیمیایی بسیار مقاوم می سازد.





لوله فاضلاب Orangeburg


لوله فاضلاب Orangeburg یک لوله بی عیب و نقصی که اغلب می بینید نیست. اساسا لوله فاضلاب Orangeburg پس از حفر خط لوله اسیب دیده، خمیده می شود.


لوله فیبری Orangeburg از فیبرهای چوبی اغشته به یک چسب مخصوص ضد اب ساخته می شود که بعدا قیر اندود می شوند.


این لوله مورد توجه بسیاری از لوله کش های امروزی قرار گرفته است، چون وزن ان سبک است و بریدن ان با یک اره چوب بری معمولی راحت است.منبع:[url=http://azaravand.co/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C/][/url]لوله فاضلابی شریان کاو