تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: اهمیت صورتهای مالی برای هر کسب و کار
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه یکی از انواع آموزش نرم افزار حسابداری کاربردی، آموزش صورت های مالی و گردش وجه نقد است که به افراد در بازار کار بسیار کمک کرده و نقش مهمی در کسب‌ و کار دارد. در هرگونه کسب ‌و کار و برای افرادی که آن را اداره می‌کنند اهمیت صورت‌‌های مالی دقیق را نمی‌توان دست‌کم گرفت. بنابراین آموزش صورت های مالی و گردش وجه نقد به بهترین نحو بسیار مهم است. برخی از صورت‌‌های مالی مهم که هنگام گذراندن دوره‌ی آموزش حسابداری کاربردی باید یاد بگیرید و برای یک سازمان در هر مقیاس ضروری هستند عبارت‌اند از: صورت‌حساب سود، ترازنامه، صورت‌حساب حقوق صاحبان سهام، صورت‌حساب جریان وجوه نقد و صورت‌حساب درآمد کل. اعدادی که از طریق این صورت‌‌های مالی آشکار می‌شوند نقش بزرگی در تصمیم‌گیری، استراتژی‌های برنامه‌ریزی، تعیین موفقیت، برآورد شکست‌ها و گفتن داستان شرکت به جهان بازی می‌کنند. بعضی شرکت‌ها به حسابداران، آموزش حسابداری کاربردی در حین شغل را ارائه می‌کنند و به آموزش اصول حسابداری مهمی می‌پردازند که یادگیری آن‌‌ها لازم است.
در این مقاله به دلایل اهمیت آموزش صورت های مالی اشاره می‌کنیم که نقش مهمی در سود و زیان و موفقیت یا شکست سازمان بازی می‌کند.
شفافیت مالی
حتی کوچک‌ترین اعداد در یک ترازنامه می‌تواند بر کسب ‌و کار تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد. دارایی‌ها هرگز همان ارزشی که آن‌ها در ابتدا خریداری شده‌اند را ندارند. یک درصد از ارزش آن‌ها را باید برای استهلاک کسر کرد. یک شرکت ممکن است یک عدد مشخصی را به ‌عنوان درآمد حاصل ‌شده گزارش کند؛ اما چه مقدار از آن، پول نقد واقعی است و چه مقدار از آن حساب‌های دریافتی است را باید به ‌دقت ذکر کرد. ارقامی مثل سود قبل از مالیات، سود پس از کسر مالیات و سود پس از بهره، استهلاک و مالیات همه اعداد مهمی هستند که به سهامداران و مدیریت اطلاعات زیادی درباره‌ی وضعیت کسب ‌و کار می‌گویند. از این ‌رو، در روند آموزش حسابداری کاربردی تلاش می‌شود این بخش‌های حسابداری به‌دقت آموزش داده شوند.
ارزیابی بدهی مالیاتی
نرخ مالیات شرکت‌ها بسیار بالا است. هنگامی که شرکت‌ها سود زیادی می‌کنند، مالیاتی که باید پرداخت کنند نیز به همان اندازه بالا است. صاحبان کسب ‌و کار وقتی که مالیات را به دولت می‌پردازند، اغلب تعجب می‌کنند که میزان کمی از پول آن‌ها باقی مانده است. آیا آن‌ها می‌توانند فشار مالیاتی خود را کاهش دهند؟ اگر بله پس آن‌ها به دقیق‌ترین اعداد مالی ممکن نیاز دارند. در غیر این صورت، تمام منابع آن‌ها را می‌توان در یک زمان بسیار کوتاه توقیف کرد. در مقابل، برای دولت، صورت‌حساب‌های دقیق مالی ضروری است چراکه بسیاری از شرکت‌ها، گزارش‌های خود را تنها برای جلوگیری از پرداخت مالیات دستکاری می‌کنند.
کاهش خطاها
صورت‌های مالی دقیق نیز برای جلوگیری از اشتباهات پر هزینه و یا تخلف داخلی در اوایل این روند ضروری است. اگر هرگونه فعالیت غیرقانونی در حال وقوع است، هیچ راهی بهتر از یافتن اختلافات در اعداد وجود ندارد. اگر اشتباهی صورت گرفته است، از طریق فعالیت‌های تطبیق می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. به همین دلیل است که شرکت‌ها زمان زیادی را صرف تطبیق دفتر حساب و چک کردن هر ورودی می‌کنند به‌طوری‌که آن‌ها می‌توانند کسی که هر بخشی از کسب ‌و کار را دستکاری کرده است و یا خطای حسابداری را انجام داده است بیابند. یکی از مهم‌ترین دلایل آموزش حسابداری کاربردی به‌ویژه آموزش صورت های مالی و گردش وجه نقد برای جلوگیری و کاهش این‌گونه خطاها و اشتباهات است. چرا که اشتباهی کوچک در محاسبات می‌تواند به زیان و یا ورشکستگی شرکت منجر شود. بانکداری سرمایه‌گذاری بانکی برای مدت‌ها در معرض بسیاری از جرائم حسابداری برای پوشش زیان‌های تجاری بزرگ بوده است. ناکارآمدی سیستم‌های گزارشگری مالی امکان مخفی کردن زیان‌ها را می‌داد. به همین دلیل قانون‌گذاران از بانک‌ها و دیگر شرکت‌های تجاری درخواست کردند که به روش‌های حسابداری داخلی خود بیشتر توجه کنند.
اعتمادسازی
بیش از هر چیز دیگری، صورت‌‌های دقیق مالی حس اعتماد را در شرکت القا می‌کند. سرمایه‌گذاران باید ببینند که یک شرکت کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و آن‌ها می‌توانند پولی که به ‌سختی به‌ دست آورده‌اند را در کسب ‌و کار خود سرمایه‌گذاری کنند. است. اگر ترازنامه نشان دهد که شرکت در حال سود کردن است بسیار عالی؛ اما بعضی مواقع ترازنامه بسیاری از شرکت‌ها سود را نشان داده است اما بعداً مشخص شده است که آن‌ها زیان‌ها را پنهان می‌کرده‌اند. شرکت‌های در مقیاس بزرگ مانند انرون و ورلدکام و شرکت‌های حسابداری موفق مانند آرتور اندرسن به دلیل نقش آن‌ها در دستکاری صورت‌‌های مالی بسته شدند. پس از بنابراین، پس از تجربه‌های این‌چنینی، جای تعجبی ندارد که جهان در مورد صورت‌های مالی دقیق بیش ‌از پیش نگران است. دولت‌ها قواعد تطبیق و حسابداری دقیق‌تری تدوین کرده‌اند. به ‌طوری‌ که شرکت‌ها وسوسه نشوند درباره‌ی اعداد مالی خود گزارش غلط و دروغین دهند. در دوره‌های آموزش حسابداری باید افراد با قواعد حسابداری به ‌طور دقیق آشنا شوند تا در هنگام حسابداری مشکلی برای شرکت به دلیل عدم آگاهی از قواعد ایجاد نشود.
بهبود چرخه پرداخت
در حسابداری صحت و دقیق بودن اطلاعات حسابداری بسیار مهم است. به همین خاطر در آموزش حسابداری کاربردی مانند آموزش صورت های مالی و گردش وجه نقد باید به آن‌ها درباره‌ی اهمیت صحیح و دقیق وارد کردن اطلاعات و پیامدهای اشتباه وارد کردن صورت‌های مالی توضیح داد. به ‌منظور بهینه‌سازی چرخه‌های حساب‌های دریافتی و حساب‌های پرداختی، صحت صورت‌های مالی نقش کلیدی ایفا می‌کند. پرداخت‌های دیگر حقوق و دستمزد روزانه است که باید پرداخت شود(حقوق و دستمزد)، سود سهام است که باید به سهامداران داده شود، موجودی است که باید مدیریت و کنترل شود و طلبکاران که لازم است طلب آن‌ها پرداخت گردد. همه این کارها را نمی‌توان انجام شود مگر این‌که اعداد درست و دقیق باشند. اگر پرداخت وام عقب افتاده است در آن صورت شرکت باید بداند چه میزان بهره باید بپردازد و یا دریافت کند. محاسبات ریاضی را تنها می‌توان با ارقام صحیح انجام داد.
تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی بهتر
تحلیل صورت‌‌های مالی هنگام تصمیم‌گیری بسیار مهم است. مدیر امور مالی به مقدار دارایی‌هایی که او در حال حاضر دارد نگاهی می‌اندازد و درباره توان خرید بیشتر تصمیم می‌گیرد. هنگامی که ارزش دارایی‌ها به ‌شدت مستهلک می‌شود این سوال مطرح می‌گردد که آیا لازم است که دارایی‌ها را به فروش رساند.
تمامی موارد بالا نشان می‌دهد که آموزش حسابداری بازار کار به نحوی جامع و حرفه‌ای برای شرکت‌ها مهم است. اگرچه شرکت‌ها سعی می‌کنند کسانی را برای کارهای حسابداری شرکت انتخاب کنند که از مهارت‌ و دانش فراوان برخوردار باشند ولی گاهی‌اوقات با استفاده از آموزش حسابداری کاربردی حین کار تلاش می‌کنند آن‌ها را با جدیدترین فرایندها، اطلاعات و نرم‌افزارهای حسابداری برای هرچه بهتر انجام دادن فعالیت‌های حسابداری شرکت تشویق کنند.
بیشتر مطالعه کنید ----------> لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید