اخطارهای زیر رخ داد: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Warning [2] preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead - Line: 272 - File: inc/plugins/imeiJalaliDate.php PHP 7.3.33 (Linux)
|
90 نکته در خصوص طراحی UX از طرف یک متخصص ! - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتمان اسکریپت دات کام (https://forum.xn--mgbguh09aqiwi.com) +-- انجمن: تالار اصلی (https://forum.xn--mgbguh09aqiwi.com/Forum-%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C) +--- انجمن: بحث آزاد (https://forum.xn--mgbguh09aqiwi.com/Forum-%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF) +--- موضوع: 90 نکته در خصوص طراحی UX از طرف یک متخصص ! (/Thread-90-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-UX-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D9%81-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5) |
90 نکته در خصوص طراحی UX از طرف یک متخصص ! - neo63 - 1397/10/18 90 نکته در خصوص طراحی UX UX به مجموعه نکاتی گفته می شود با رعایت آن ها و بهبود کارایی می توانید رضایت بازدیدکننده از سایت را افزایش دهید. ما در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید پرنا با بررسی و مطالعه رفتار کاربران بهترین و مهم ترین نکات را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم. با رعایت 100 نکته زیر شما می توانید تجربه خوبی را برای کاربران سایت خود فراهم کنید. جریان 1- وب سایت شما باید مانند یک جاده آجر نما باشد . کاربران را با توجه به اهداف خود به آرامی به بخش های مختلف وب سایت هدایت کنید. 2- کاربران ابتدا به المان های قسمت بالایی سایت شما توجه خواهند کرد. مهم ترین قسمت سایت آنجاست. 3- طراحی تمیز و مرتبط به کاربران این اجازه را می دهد که با آرامش به بررسی سایت شما بپردازند. 4- تمامی صفحات شما باید به هم متصل باشند. هیچ صفحه ای نباید "بن بست " باشد تا کاربر برای بازگشت دچار سردرگمی بشود. 5- از طرح ها و الگو های رایج در طراحی سایت استفاده کنید. کاربر را مجبور به یادگیری چیز جدید نکنید. اسکرول کردن 6-کاربران تا زمانی به اسکرول وب سایت ادامه می دهند که به اطلاعات مورد نیاز خودشان دسرسی پیدا کنند. نکات مهم تر را در قسمت های بالایی قرار دهید. 7-در تمامی قسمت هایی که اسکرول می شوند وب سایت باید از لحاظ گرافیکی جذاب باشد . 8- هرچه طول صفحه بلند تر باشد کاربران علاقه کمتری به اسکرول خواهند داشت. 9- کاربران معمولا اسکرول کردن را بیشتر از کلیک کردن می پسندند. به همین دلیل صفحه نباید خیلی کوتاه باشد و کاربران با کلیلک کردن به قسمت های مختلف هدایت شوند. کنتراست و رنگ بندی 10-وب سایت را برای کابران کور رنگ نیز بهینه کنید. رنگ بندی باید تفاوت نسبتا آشکاری داشته باشد. 11- از رنگ آبی صرفا برای لینک ها استفاده کنید. 12- به کنتراست LCD های تلفن های همراه نیز توجه کنید. با کیفیت پایین برخی از گوشی های ، از زیبایی سایت شما کاسته خواهد شد. 13-یک رنگ یونیک برای دکمه CALL TO ACTION خود داشته باشد. 14- رنگ های روشن در المان های بالا و رنگ های تیره در پس زمینه ها استفاده شوند. بارگذاری 15 - مطمئن شوید کاربران به آسانی به اهداف مورد نظرشان در خصوص لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید شما برسند . 16- مهمترین چیزی که برای بازدیدکنندگان اهمیت دارد ، در نگاه اول سرعت سایت شماست. 17- مهم ترین مسائل در خصوص بارگزاری ، سرعت بارگذاری سایت ، نحوه بارگذاری المان ها و انیمیشن ها smooth است. 18-قبل از بارگذاری کامل سایت ، بهتر است اسکلت کلی آن بارگذرای شود. 19- متون وب سایت می بایست قبل از عکس ها بارگذاری شوند تا کاربران شروع به خواندن نمایند و بیکار نباشند ! 20- تاخیر های بیش از چند ثانیه موجب ترک وب سایت توسط بازدیدکننده خواهد شد. گوشی و تبلت 21-لمس کردن المان های سایت روی گوشی ، زمانی که عناصر خیلی کوچک یا به هم نزدیک هستند مشکل است. 22-هر المان به طور میانگین باید یک سانتیمتر مربع با سایر المان ها فاصله داشته باشد 23-اگر کسی با انگشت کوچک دست لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید شما را مرور کند ، یعنی المان ها بیش از حد کوچک هستند. 24-گوشه ها و قسمت پایینی وب سایت راحت ترین و سریع ترین مکان برای لمس کردن هستند ( با انگشت شست :| ) 25- به هیچ عنوان کاربر را مجبور نکنید برای کامل دیدن وب سایت گوشی یا تبلت را بچرخواند. 26- هیچ عنصری نباید نیاز به دوبار لمس کردن داشته باشد. 27- تعیین کنید که کاربر برای مشاهده وب سایت نیاز به دو دست خود دارد یا با یک دست امکان مشاهده کامل آن وجود دارد. منو 28- همیشه راهی ساده برای دسترسی به منو قرار دهید. 29- اگر لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید به بیش از 3 یا 4 سرح رسید باید آن را بازطراحی کنید. 30- بهتر است از منو های چسبیده استفاده کنید. 31-منو نباید در مشاهده المان ها تداخل ایجاد کند. 32- منو باید ثابت باشد و در قسمت ها مختلف سایت متفاوت نباشد. 33- عناوین منو ها تا حد امکان کوتاه باشند. 34- حتما از breadcrumbs ها استفاده کنید تا کاربر متوجه شود در حال حاضر کجاست. 35-در گوشی ها و تبلت ها از منو های کوچک استفاده کنید. 36- در صفحات desktop از منو های کوچک استفاده نکنید. 37- در منو های موبایل ، از دسته بندی استفاده کنید. 38- منو بهتر است عمودی باشد تا افقی ! 39- اگر از مگا منو استفاده می کنید ، فاصله مناسب بین المان ها را فراموش نکنید. 40- در هنگام استفاده از مگا منو ها ، عناصر قابل کلیک و غیر قابل کلیک را به خوبی تفکیک کنید. 41- ورود ، ثبت نام و جست وجو را داخل منو ها قرار ندهید. فرم ها 42- هر عنصر فرم را به صورت مجزا در یک سطر کامل قرار دهید. 43- بهتر است عنوانین فرم ها خارج از عناصر فرم باشد. 44- فرم ها را سایر عناصر کاملا مجزا کنید. 45- ارور ها مر بوط به هر سطر را همانجا نشان دهید 46- خطا ها در فرم ها باید مشخص ، ساده و مفید باشند. 47- لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید در گوشی ها خطا ها را در یک محل گردآوری کنید. لینک ها 48- لینک ها باید با رنگ آبی یا underline از سایر متون جدا شوند. 49- لینک ها باید شکل لینک باشند ! 50- از رنگ آبی یا underline برای سایر متون استفاده نکنید. 51- کاربر نباید پس از کلیک روی لینک متوجه شود که به کجاتر رفته است ، مقصد لینک در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید باید واضح باشد. 52- عکس های وبلاگ یا محصولات همیشه باید قابلیت کلیک داشته باشند. 53- عنواوین تیتر صفحات ویژه باید همیشه ثابت باشند. 54- لینک های بازدید شده را از بقیه لینک ها مجزا کنید. دکمه ها 55-دکمه ها باید قابلیت کلیک داشته باشند و از باقی المان ها جدا باشند. 56-دکمه های خاص باید از بقیه بزرگتر باشند. 57- پس زمینه ، لبه ها و شکل ظاهری دکمه ها باید برای کاربر قابل تشخیص باشد. 58- در طراحی فلت ، رنگ دکمه ها باید تک باشد. 59- کاربر در 0.1 ثانیه باید متوجه شود پس از کلیک روی دکمه چه اتفاقی افتاده است. 60- در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، دکمه هایی که باعث پاک شدن یا تغییر اطلاعات می شوند باید سخت تر کلیک شوند ، خصوصا روی گوشی ها همراه جست و جو 61-اگر لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید کوچکی ندارید ، حتما به بخش جست و جو نیاز دارید. 62- شکل بخش جست وجو باید مانند فرم ها باشد. 63- جست و جو را در در قسمتی واضح قرار دهید ، معمولا بالا سمت راست 64- کاربران وقتی دنبال جست و جو می گردند انتظار یک سطر که قابلیت نوشتن دارد می گردند. 65- طول قسمت جست وجو باید به حد کافی بلند باشد که کاربر تمام جمله خود را ببیند. اسلایدر ها 66-اسلایدر ها را فراموش کنید ! کاربر با هر اسلاید جدید قبلی را فراموش خواهد کرد. 67- دکمه های تغییر عکس خصوصا روی گوشی ها همراه چندان واضح نیستند. 68- به جای فلش ، از متن استفاده کنید تا کاربر بداند که در اسلایدر بعدی چه خبر است. 69-تنها 1% کاربران سایر عکس های اسلایدر را در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید شما مشاهده می کنند !! 70- اسلایدر هایی که به صورت اتوماتیک تصاویر را تغییر می دهند ، به محض تداخل کاربر نباید به صورت اتوماتیک تغییر کنند. آکاردئون ها 71-در گوشی های همراه از آکاردئون ها استفاده کنید تا طول صفحه کمتر شود. 72- در آکاردئون ها قابلیت بسته شدن را نیز قرار دهید. 73- آکاردئون به جای لینک ها در گوشی های همراه 74- آکاردئون ها موجب راحتی کاربر می شوند. نکات و راهنما ها 75- هدف اصلی هر صفحه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید باید برای کاربر کاملا واضح باشد. 76- کاربران معمولا در صورت بروز مشکل ، به دنبال صفحه راهنما خواهند گشت. 77- صفحه راهنما را در قسمت های لازم جای گذاری کنید ، نه همه جا 78- صفحه راهنما باید کمی از سایر صفحات متفاوت باشد. 79- حدالمقدور راهنما را خلاصه کنید. آیکون ها 80-آیکون ها باید با معنی باشد و علت وجودشان مشخص باشد. 81- از آیکون ها فقط در مواقعی که لازم است استفاده کنید. محتوا 82- مهم ترین اطلاعات لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، باید در واضح ترین قسمت قرار گیرند. 83- نکات کلیدی محتوا را به صورت خلاصه در چند سطر اول توضح دهید. 84- مطالب را اولویت بندی کنید و به ترتیب اولویت قرار دهید. 85- نکات اصلی را با رنگ یا طرح های خاص مجزا کنید. 86- لوکیشن ، اطلاعات تماس و.. مهمترین اطلاعات برای کاربران گوشی ها هستند. 87- در گوشی ها همراه کاربران صرفا اطلاعات حیاتی شما را می خواهند. 88- اصطلاحات ساده و کامل ، جذاب تر از عبارات قلمبه سلمبه هستند. خوانایی 89- بیشتر کاربران ، قبل از خواندن یک دور متن را ورانداز می کنند ، از المان های گرافیکی زیبا استفاده کنید. 90- خوانایی صرفا به معنای راحت تر خواندن نیست ، به معنای چه موقع خواندن نیز هست. لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید |