امروز،
آیا جدیداً شنیده اید که الگوریتم رتبه بندی گوگل آپدیت شده یا تغییر کرده است؟ خونسرد باشید هیچ مشکلی نیست با رعایت این 3 نکته میتوانید شرایط را مدیریت کرده و به صورت سازنده با تغییرات گوگل برخورد کنید.
تنها حقیقتی که در دنیای سئو وجود دارد، "تغییر" است. در واقع اینطور پیش بینی شده که گوگل الگوریتم هایش را حدود 500 تا 600 بار در سال تغییر میدهد. بسیاری از این تغییرات کوچک و جزئی هستند و اغلب توسط کاربران و وب مسترها مورد توجه قرار نمی گیرند ولی هر چند وقت یکبار گوگل یک آپدیت کلی از الگوریتم هایش را ارائه میکند.
در طول 9 سال گذشته شاهد 9 آپدیت کلی در الگوریتم گوگل بوده ایم. دو تا از آخرین آپدیت های گوگل به نام های "لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید " و "لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید " (منتشر شده در 2 مهر 95) باعث دگرگونی زیادی در جامعه سئو شدند.
در طول این سال ها بعد از هر آپدیت گوگل بسیاری از سئوکارها و وب مسترها دچار اضطراب و نگرانی میشدند و نگران افت رتبه سایتشان بودند.
ولی دیگر اینطور نیست. امروزه با توجه به 3 نکته ساده میتوانیم از عکس العمل های اشتباه و ایجاد تغییرات ناگهانی بعد از هر آپدیت گوگل جلوگیری کنیم و قدم درست را برای لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید خود برداریم.
تنها حقیقتی که در دنیای سئو وجود دارد، "تغییر" است. در واقع اینطور پیش بینی شده که گوگل الگوریتم هایش را حدود 500 تا 600 بار در سال تغییر میدهد. بسیاری از این تغییرات کوچک و جزئی هستند و اغلب توسط کاربران و وب مسترها مورد توجه قرار نمی گیرند ولی هر چند وقت یکبار گوگل یک آپدیت کلی از الگوریتم هایش را ارائه میکند.
در طول 9 سال گذشته شاهد 9 آپدیت کلی در الگوریتم گوگل بوده ایم. دو تا از آخرین آپدیت های گوگل به نام های "لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید " و "لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید " (منتشر شده در 2 مهر 95) باعث دگرگونی زیادی در جامعه سئو شدند.
در طول این سال ها بعد از هر آپدیت گوگل بسیاری از سئوکارها و وب مسترها دچار اضطراب و نگرانی میشدند و نگران افت رتبه سایتشان بودند.
ولی دیگر اینطور نیست. امروزه با توجه به 3 نکته ساده میتوانیم از عکس العمل های اشتباه و ایجاد تغییرات ناگهانی بعد از هر آپدیت گوگل جلوگیری کنیم و قدم درست را برای لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید خود برداریم.
1. دستپاچه نشوید و خونسرد باشید
آپدیت های کلی گوگل ممکن است باعث ایجاد کمی استرس در ما شوند ولی حقیقتی که وجود دارد این است که گوگل همیشه تمام جزئیات را در اختیار ما قرار نمیدهد. بنابراین مضطرب شدن و نگرانی راجع به مسئله ای که چیز زیاد و دقیقی راجع به آن نمیدانیم واقعا اتلاف وقت و انرژی است. برای مثال آخرین آپدیت الگوریتم پنگوئن گوگل را در نظر بگیرید.
2. فوراً عکس العمل نشان ندهید
بعد از آپدیت شدن الگوریتم گوگل سریعا عکس العمل نشان ندهید و تغییراتی را در سایت خود ایجاد نکنید. کمی صبر کنید و ببینید که آیا این آپدیت و تغییرات اثری بر روی وب سایت شما و رتبه آن میگذارد یا خیر. اگر قوانین سئو را به درستی رعایت کرده باشید، آپدیت شدن الگوریتم ها عموماً تأثیر بدی روی سایت شما نخواهد داشت (حتی ممکن است افزایش رتبه هم داشته باشید).
مأموریت گوگل ارائه بهترین پاسخ ها و نتایج به کاربران میباشد. به همین دلیل است که گوگل پیوسته الگوریتم هایش را تغییر میدهد تا وب مسترها را مجبور به ساخت سایت های با کیفیت با محتوای بهتر نماید. در واقع چیزی که گوگل قصد دارد با آن مبارزه کند روش های سئو کلاه سیاه (black-hat) و مطالب هرز و اسپم در سطح وب میباشد.
بنابراین بعد از آپدیت شدن الگوریتم های گوگل، قبل از هر کاری به مدت چند روز یا حتی چند هفته صبر کنید و تأثیرش را روی سایتتان ببینید. وضعیت سایتتان را در ابتدای منتشر شدن آپدیت ثبت کنید و بعد از چند هفته آن را با وضعیتتان در حال حاضر مقایسه نمایید. اگر این آپدیت برو روی وضعیت سایت شما تأثیر گذاشته باشد، حال زمان آن است که تغییراتی را ایجاد کنید.
3. منابع معتبر را مطالعه کنید و در صورت نیاز تغییرات را ایجاد کنید
خوب حالا که صبر کردید و بعد از مدتی متوجه شدید که سایتتان برای همگام شدن با آپدیت جدید گوگل نیاز به تغییراتی دارد باید این تغییرات را از یک جایی شروع کنید. تشخیص اینکه تغییرات را از کجا شروع کنید معمولاً سخت ترین کار است. تمام اطلاعات در مورد آپدیت مورد نظر را مطالعه کرده و ببینید که هدف اصلی آن آپدیت چه بوده است.
البته گاهی اوقات هم گوگل آپدیت های خودش را منتشر نمیکند مانند آپدیت "Possum" که گوگل اصلاً به آن اشاره نکرد و در وبلاگش هم درباره آن چیزی ننوشت ولی تغییراتی که در نتایج محلی یا local ایجاد شده بود کافی بود تا وب مسترها را از وجود تغییری در الگوریتم گوگل مطلع کند.
بنابراین زمانی که گوگل تغییراتی را بدون اطلاع رسانی رسمی انجام میدهد کاری که باید بکنید این است که از نظرات و راهنمایی کارشناسان استفاده کنید. چون کارشناسان باتجربه سئو مطالعه و تحقیق بیشتری در این زمینه دارند و میتوانند راهکارهای بهتری به شما ارائه کنند.
نکته مهم این است که در چنین شرایطی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات ایجاد شده در الگوریتم گوگل فقط باید به سایت های معتبر مراجعه کنید. سایت های بسیاری هستند که روش هایی را پیشنهاد میکنند که در کوتاه مدت ممکن است تأثیرگذار باشد ولی در بلند مدت به سئو سایت شما آسیب خواهند زد. (ما سعی میکنیم با تعقیب مطالب این وب سایت های معتبر به طور مرتب تغییرات سئو را با شما به اشتراک بگذاریم و در سایت خود پوشش دهیم).
در ضمن زمانی که تغییراتی در جهت بهبود سئو سایتتان انجام میدهید حتماً توجه داشته باشید که در هر زمان تنها یک تغییر را اعمال کنید تا بتوانید نتایج حاصل از آن تغییر را ارزیابی کرده و تأثیر دقیق آن را ببینید.
پس در نتیجه:
آپدیت های کلی در الگوریتم های گوگل نگران کننده هستند ولی اگر سئو را به درستی انجام داده باشید مانند تولید محتوای خوب، کاربر پسند و باکیفیت و گرفتن لینک از سایت های معتبر و مرتبط دیگر نیازی به نگرانی نیست. اگر از روش هایی مثل خریدن بک لینک و محتوای کپی استفاده میکنید مراقب گوگل باشید که در تعقیب شماست!
زمانی که از تغییرات کلی در الگوریتم های گوگل مطلع میشوید مدتی صبر کنید تا ببینید روی سایت شما چه تأثیری میگذارد و در صورت نیاز به تغییرات این کار را بسیار حساب شده انجام دهید. ما همه فاکتورهایی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها در نظر میگیرد را نمیدانیم ولی چیزی که به خوبی میدانیم این است که گوگل به دنبال ارائه بهترین و مرتبط ترین نتایج در کوتاه ترین زمان به کاربران خود میباشد. پس بر روی کاربران خود و نیازهایشان تمرکز کنید، مسلماً نتایج آن را در طول زمان خواهید دید.
طراحی سایت
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید