امروز،
تاثیر دامنه بر روی سئو سایت از جمله متداول ترین سوالات کاربران است. افرادی که با هدف بهره بری از موتورهای جستجو در پی لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید هستند، پیش از انجام هر کاری در پی اطلاع از تاثیر دامنه بر روی سئو بوده تا بتوانند دامین مناسبی انتخاب کنند. آیا دامین بر روی سئو سایت تاثیر گذاشته و باید به آدرس اینترنتی شعبه مجازی خود توجه ویژهای کرد؟
زنجیروار بودن فرآیند سئو موضوعی است که بارها به آن اشاره کردهایم. در بازار داغ امروز که صدها هزار وب سایت فعال در یک زمینه خاص تلاش میکنند بین ده مورد اول و در صفحه اول جستجوی کلمه های کلیدی خاص باشند، تنها با اتصال همه تکه های زنجیر میتوان به موفقیت دست پیدا کرد. به عنوان نمونه باید ریزترین موارد همچون تاثیر دامنه بر روی سئو را نیز در نظر گرفت.
البته برخی از این تکه های زنجیر از بقیه بزرگتر و مهمتر هستند، اما قرارگیری در صفحه و مخصوص رتبه اول نیازمند این است که همه موارد وجود داشته باشند، در غیر این صورت زنجیر از هم گسسته خواهد شد. برای مدیران که به تازگی در پی طراحی وب سایت بوده و یا به خاطر قدیمی بودن شعبه مجازی قدیمی خود و منفی گرفتن دامین آن، در پی بازطراحی هستند، پیرامون تاثیر دامنه بر روی سئو سایت سوالاتی مطرح میشود؛ آیا حین ثبت دامین باید به نام و مخصوصا پسوند آدرس اینترنتی وب سایت خود توجه ویژه کرد و یا این که این موضوع هیچ اهمیتی ندارد؟ به عنوان نمونه، آیا از نظر امتیازدهی، پسوند com بهتر است یا net؟
اما در آدرس اینترنتی نام برده، نامی که شما انتخاب میکنید یعنی example در اینجا، SLD است. برای بررسی تاثیر دامنه بر روی سئو سایت میبایست هر دو قسمت را در نظر گرفت. یعنی دانست آیا انتخاب نام به شکلی خاص و یا خرید پسوندی مشخص، تاثیری بر روی سئو وب سایت ما خواهد داشت یا خیر.
تاثیر دامنه بر روی سئو سایت
یکی از مهمترین روش های افزایش بهره بری از تاثیر دامنه بر روی سئو سایت کوتاه نگه داشتن آن است. گوگل از آدرس های طولانی بیزار است، شاید به همین دلیل متوسط پنجاه وب سایت برتر دنیا، تنها شش حرف در SLD خود دارند. تا اینجا درباره نحوه تاثیر دامنه بر روی سئو سایت حین انتخاب SLD صحبت کرده و دانستیم بهتر است به جای کلمه کلیدی، برند خود را تحت تمرکز قرار بدهیم. اگر بتوان نامی انتخاب کرد که متشکل از کلمه کلیدی و برند است، برنده میدان خواهیم بود.
انتخاب پسوند آدرس اینترنتی وب سایت
بین سال های 1985 تا 2013 تعداد پسوندهای موجود رفته رفته از تعدادی انگشت شمار به 260 مورد رسید، اما طی پنج سال اخیر، این تعداد به یکباره دو برابر شد و نزدیک به 500 مورد شد! پس اگرچه اغلب کاربران و حتی مدیران تنها چند TLD محدود شامل com را میشناسند، اما 500 مورد از آنها وجود داشته و انتظار میرود تعدادشان به زودی به 900 مورد برسد!
اگرچه شرکتی تجاری هستید، دات کام بهترین انتخاب برای شما بوده و خواهد بود. هر تعداد TLD دیگر نیز معرفی شوند، com همچنان محبوب ترین پسوند دامین باقی خواهد ماند. اگر انتخاب آن با ماهیت شعبه فیزیکیتان تناقض ندارد، در انتخابش شک نکنید. گوگل مدعی است پسوندها را در امتیازدهی لحاظ نمیکند، اما روی هم رفته، دات کام میتواند بهترین انتخاب باشد.
زنجیروار بودن فرآیند سئو موضوعی است که بارها به آن اشاره کردهایم. در بازار داغ امروز که صدها هزار وب سایت فعال در یک زمینه خاص تلاش میکنند بین ده مورد اول و در صفحه اول جستجوی کلمه های کلیدی خاص باشند، تنها با اتصال همه تکه های زنجیر میتوان به موفقیت دست پیدا کرد. به عنوان نمونه باید ریزترین موارد همچون تاثیر دامنه بر روی سئو را نیز در نظر گرفت.
البته برخی از این تکه های زنجیر از بقیه بزرگتر و مهمتر هستند، اما قرارگیری در صفحه و مخصوص رتبه اول نیازمند این است که همه موارد وجود داشته باشند، در غیر این صورت زنجیر از هم گسسته خواهد شد. برای مدیران که به تازگی در پی طراحی وب سایت بوده و یا به خاطر قدیمی بودن شعبه مجازی قدیمی خود و منفی گرفتن دامین آن، در پی بازطراحی هستند، پیرامون تاثیر دامنه بر روی سئو سایت سوالاتی مطرح میشود؛ آیا حین ثبت دامین باید به نام و مخصوصا پسوند آدرس اینترنتی وب سایت خود توجه ویژه کرد و یا این که این موضوع هیچ اهمیتی ندارد؟ به عنوان نمونه، آیا از نظر امتیازدهی، پسوند com بهتر است یا net؟
تعریفهای برای درک بهتر تاثیر دامنه بر روی سئو سایت
در این مطلب باید چند موضوع را تشریح کنیم که یکی از آنها دو مبحث TLD و SLD است. آدرس اینترنتی example.com را در نظر بگیرید که متعلق به یک وب سایتی فرضی است. در اینجا منظور از TLD یا همان Top Level Domain پسوندی است که بعد از نقطه قرار دارد. به عنوان معروف ترین پسوندها میتوان به com و همچنین net و org اشاره کرد. انتخاب صحیح این موارد برای لطمه نزدن به اعتبار سایت ضروری است، به همین دلیل سازمان ها باید از org به معنی سازمان، شرکت های خدمات اینترنتی باید از net به معنی شبکه و شرکت های تجاری باید از com استفاده کنند. البته مورد آخر از همه پسوندها محبوبتر بوده و تقریبا استفاده عمومی دارد.
مقاله پیشنهادی: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید اما در آدرس اینترنتی نام برده، نامی که شما انتخاب میکنید یعنی example در اینجا، SLD است. برای بررسی تاثیر دامنه بر روی سئو سایت میبایست هر دو قسمت را در نظر گرفت. یعنی دانست آیا انتخاب نام به شکلی خاص و یا خرید پسوندی مشخص، تاثیری بر روی سئو وب سایت ما خواهد داشت یا خیر.
مدیران شرکت ها وقتی میبینند آدرس اینترنتی مورد نظر آنها همچون example.com پیشتر ثبت شده است، دو راه چاره بیشتر ندارند. نخستین مورد، زدن قید پسوند مورد نظر است. به عنوان نمونه به جای com پسوند دیگری که آزاد است را انتخاب کرده و آن را ثبت میکنند. به این ترتیب آدرس نهایی وب سایت چیزی مثل example.net یا example.me خواهد بود. از آن جایی که امروز تعداد TLDها شدیدا افزایش پیدا کرده است، تقریبا میتوان بدون در نظر گرفتن یک TLD خاص، هر نامی را برای آدرس وب سایت ثبت کرد.
مقاله پیشنهادی: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
اما برخی دیگر با توجه به تفکر تاثیر دامنه بر روی سئو سایت بر روی پسوند مخصوصا com تاکید کرده و به همین دلیل با قرار دادن علامت ها و یا اعدادی در SLD مورد نظر، آن را تغییر داده و نمونهای جدید میسازند. به این ترتیب آدرس وب سایت آنها چیزی شبیه example1.com یا myexample.com خواهد بود. اگرچه پیشتر تنها دلیل اصرار برای ثبت TLD یا SLD خاص، حفظ شکل ظاهری آدرس شعبه الکترونیکی بود، اما امروز تاثیر دامنه بر روی سئو سایت بیشتر از بقیه موارد مورد توجه قرار میگیرد.تاثیر دامنه بر روی سئو سایت
اگرچه قرار دادن کلمه های کلیدی مربوط به سایت درون SLD در افزایش امتیازدهی تاثیر مستقیم نخواهد داشت، اما برای ارسال سیگنال هایی به ربات های موتور جستجوی گوگل و تاثیرگذاری غیر مستقیم بر روی آنها مفید است. به همین دلیل گوگل و دیگر موتورهای جستجو، در صورت وجود کلمه کلیدی جستجو شده توسط شما درون آدرس وب سایت، آن را به صورت بولد نشان میدهند.
شرکت های تجاری اغلب ترجیح میدهند نام برندشان را به عنوان SLD انتخاب کنند، به جای این که تنها برای تحت تاثیر قرار دادن گوگل، یک کلمه کلیدی کلیشهای را وارد آدرس وب سایتشان کنند. البته برخی شرکت ها خوش شانس بوده و با یک تیر دو نشان میزنند، به این صورت که برندشان، دربردارنده کلمه کلیدی نیز هست. اما برای اغلب موارد چنین اتفاقی نمیافتد. نکته جالب اینجاست که شرکت هایی که تلاش میکننده برای بهره بردن از تاثیر دامنه بر روی سئو سایت به هر قیمتی کلمه کلیدی را در SLD جای بدهند بازنده هستند، چرا که گوگل به برند بیشتر از کلمه کلیدی اهمیت میدهد. بر اساس گفته های یک مدیر گوگل، برندها راهکار بوده و برخلاف تصور عموم مشکل نیستند!یکی از مهمترین روش های افزایش بهره بری از تاثیر دامنه بر روی سئو سایت کوتاه نگه داشتن آن است. گوگل از آدرس های طولانی بیزار است، شاید به همین دلیل متوسط پنجاه وب سایت برتر دنیا، تنها شش حرف در SLD خود دارند. تا اینجا درباره نحوه تاثیر دامنه بر روی سئو سایت حین انتخاب SLD صحبت کرده و دانستیم بهتر است به جای کلمه کلیدی، برند خود را تحت تمرکز قرار بدهیم. اگر بتوان نامی انتخاب کرد که متشکل از کلمه کلیدی و برند است، برنده میدان خواهیم بود.
انتخاب پسوند آدرس اینترنتی وب سایت
بین سال های 1985 تا 2013 تعداد پسوندهای موجود رفته رفته از تعدادی انگشت شمار به 260 مورد رسید، اما طی پنج سال اخیر، این تعداد به یکباره دو برابر شد و نزدیک به 500 مورد شد! پس اگرچه اغلب کاربران و حتی مدیران تنها چند TLD محدود شامل com را میشناسند، اما 500 مورد از آنها وجود داشته و انتظار میرود تعدادشان به زودی به 900 مورد برسد!
اگرچه شرکتی تجاری هستید، دات کام بهترین انتخاب برای شما بوده و خواهد بود. هر تعداد TLD دیگر نیز معرفی شوند، com همچنان محبوب ترین پسوند دامین باقی خواهد ماند. اگر انتخاب آن با ماهیت شعبه فیزیکیتان تناقض ندارد، در انتخابش شک نکنید. گوگل مدعی است پسوندها را در امتیازدهی لحاظ نمیکند، اما روی هم رفته، دات کام میتواند بهترین انتخاب باشد.