نقل قول:
خودرو
بیشتر فیلتر های هوا ازترکیب سلولز جمع اوری شده ( کاغذ ) که با فیبر های مصنوعی ساخته می گردند فیلتر های هوا اکسید سیلیسیم و دیگرذرات آلوده را در خود می گیرند و ذرات الاینده با بافت فیلتر مخلوط می شوند.
گونه ای از فیلتر هوا ذرات الاینده 5 تا 6 میکرونی و ببیشتر را را به خود می گیرد و می توانند ا 80 تا 90 درصد ذرات الایندهای که کوچکتر از 2 میکرون هستند رابه خود بگیرد . برخی از برترین فیلترهای هوا توانایی این را دارند که همه ی ذرات 2 میکرونی و بیشتر و بیشتر ذرات 1 میکرونی را در خود جذب کنند
فیلتر هوا باید به گونه ای باشد که به اندازه مناسب آلودگی ها رابگیرد . اما نباید فیلتر هوا طوری باشد که مسدود شود وتوان کشش موتور رابکاهد. برای تحریق یک گالون سوخت در داخل موتور ، 10000 الی 12000 گالن هوا ازمیان فیلتر هوا به واسطه موتور مکش می گردد این اندازه زیاد هوا است که ذرات الاینده فراوان موجود در آن در فیلتر گرفته می شود؛ به ویژه اگر خودرو در یک محیط کثیف یا جاده های بدون اسفالت حرکت کند.
اگر فیلتر هوا مجدد عوض نشود ، ذرات الاینده جمع شده در فیاتر هواموجب مسدود شدن شکاف ها گذری هوا شده وعبور جریان هوا از فیلتر کمتر می شود. عملکرد فیلتر باکشش هرچه زیادتر الاینده هابیشتر می شود. اما زمانی که سنجش الاینده ها در داخل فیلتر از میزان معمول بیشتر شود ، عبور هوا از داخل آن دشوارو دشوار تر خواهد شد.
سرانجام موتور برای گرفتن مقدار هوای مساوی ،با مکش بیشتری صورت می گیرد. این کار بر کارکرد دریچه گاز ،کارکرد موتور،و استفاده سوخت تاثیر به سزایی دارد نتیجه دیگر مسدود شدن فیلترهوا می تواند آلاینده منو اکسید کربنافزایش دهد و یا خودرو درازمایش آلاینده های خروجی از اگزوزدرست نتیجه ندهد
کسانی که تجهیزات اساسی خودرو می سازند پیشنهاد می کند که پس از استفاده در مسافت های بین 30000 تا 60000 مایل عوض گردد البته زمان عوض کردن یک فیلتر هوا به چگونگی عملکرد موتور بستگی دارد . شیوه خوب و بازنگری در طی سال شود و عوض کردن ان هر دو سال یکبار توصیه می شود یا پس از استفاده مسافت 240000 مایل ،اما با توجه به چگونگی رانندگی هم است
بررسی فیلتر هوا :
برای بررسی ان ،با باز کردن درپوش فیلتر هوا است . فیلتر را خارج کرده و در مقابل نور افتاب قرار می دهیم اگر فیلتر بیش از حد تیره شده باشد و روزنه های عبوری نور خورشید از ان کم باشد علایم مسدود شدن زیاد فیلتر می باشد و باید ان را عوض کنیم
بررسی فیلتر هوا
فیلتر وقتی بر روی یک مکان صاف ضربه بزنیم و یا با یک مکنده می توان مقداری طول عمر ان را زیاد کرد و رسوبات قسمت های گرفته شده بکاهد و تا حدودی روزنه های ان باز می شود اگر این کار ها را کنید ممکن است تا حدودی رسوبات سطحی ان گرفته شود اما برای از بین بردن ذرات الاینده که با مخلوط شده است فایده ای ندارد.اما هیچ زمان المنت ها ی فیلتر کاغذی خشک را شستوشو ندهید چون ممکن است این عمل باعث خراب شدن فیلتر هوا شود
روش دیگر ازفیلتر هوا استفاده از جنس کتان است که در بازار مرسوم دیگر نیست . المنت هایی از جنس کتانی توانایی فیلترینت ویا گیرایی ذرات کمتری به نسبت فیلتر های از جنس کاغذی دارد برای همین مردم استفاده از فیلتر کاغذی را که باعث جریان بهتر و زیاد شدن نیرو موتور قرار می دهند. المنت فیلتر کتانی که دارای روکش واضح است با اسپری شدن پوشیده می شود و ذرات معلق در هوا می چشبند به المت
سنسور جریان جرمی هوا که در موتور وجود دارد بر روی این سنسور به اندازه ای از روغن فیلتر رسوب می کند و فرایند درست و مناسب ان را تحت تاثیر قرار می دهند . روغن سنسور را کثیف می کند که نسر انجام آن فکر اشتباه سنسور منی باشد به طورکلی سنسور جریان جرمی کمتر از میزانمورد استفاده را گزارش می دهد.
نتیجه این عمل بد کار کردن موتور و فرصت روشن شدن لامپ هشتار ان است . المنت فیلتر کتانی می توان بشویید و حتما باید روغن کاریشو بعد از شستشو. سنسور جریان جرمی هوا اگر در خوروی شما وجود داشته باشد حتما در زمان روغن کاری المنت ها در استفاده از روغن باید باید بسیار تمرکز داشته باشید.منبع:فیلتر هوا فیلتر سازان سبز
امتیاز موضوع: