امروز،
ایکیو-سان (به ژاپنی: 一休さん Ikkyū-san) نام یک مجموعه انیمهٔ ۲۹۶ قسمتی، از محصولات Toei Animation است که از اکتبر ۱۹۷۵ تا ژوئن ۱۹۸۲ از کانال TV Asahi پخش شد. داستان مجموعه الهامگرفته از زندگی راهب بودایی ایکیو است. بخشهایی از این مجموعه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شدهاست.
پویانمایی، انیمیشن(به انگلیسی: Animation) نمایشِ تُند و پیوستهٔ تصاویری از اثرِ هنریِ دوبعدی، یا موقعیتهای مدلهای واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانماییها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید میآید. پویانمایی میتواند در قالب هر دو رسانهٔ آنالوگ مانند فیلم متحرک، نوار ویدیو و یا در رسانههای دیجیتال؛ پویانمایی فِلش، ویدیوی دیجیتال ضبط شده و یا “GIF” پویا باشد. برای نمایشِ پویانمایی میتوان از یک دوربین، رایانه و یا یک پروژکتور با فنآوریهای نو استفاده کرد. رایجترین روش برای نمایش پویانمایی، سینما یا ویدئو است. یک پویانمایی، به دو روشِ سنتی و روش دیجیتال ایجاد میشود. اِستاپموشن(به انگلیسی: Stop motion) شیوهای از پویانمایی است که در آن با جابجایی و یا تغیرِ مکان، شکل و یا حالتِ اشیاء به صورت دو یا سه بعدی با استفاده از برشِ لبههای کاغذ، رنگآمیزیِ فیلمهای شفاف و یا عروسک؛ و ثبت هر لحظه از قاب به شکل یک تصویر، و نمایشِ پیوسته تصاویر جایگزین شده، با تصاویر قبلی و معمولاً با ۲۴، ۲۵، ۳۰ و یا ۶۰ قاب در ثانیه، یک اثر پویانمایی ایجاد میشود.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
پویانمایی، انیمیشن(به انگلیسی: Animation) نمایشِ تُند و پیوستهٔ تصاویری از اثرِ هنریِ دوبعدی، یا موقعیتهای مدلهای واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانماییها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید میآید. پویانمایی میتواند در قالب هر دو رسانهٔ آنالوگ مانند فیلم متحرک، نوار ویدیو و یا در رسانههای دیجیتال؛ پویانمایی فِلش، ویدیوی دیجیتال ضبط شده و یا “GIF” پویا باشد. برای نمایشِ پویانمایی میتوان از یک دوربین، رایانه و یا یک پروژکتور با فنآوریهای نو استفاده کرد. رایجترین روش برای نمایش پویانمایی، سینما یا ویدئو است. یک پویانمایی، به دو روشِ سنتی و روش دیجیتال ایجاد میشود. اِستاپموشن(به انگلیسی: Stop motion) شیوهای از پویانمایی است که در آن با جابجایی و یا تغیرِ مکان، شکل و یا حالتِ اشیاء به صورت دو یا سه بعدی با استفاده از برشِ لبههای کاغذ، رنگآمیزیِ فیلمهای شفاف و یا عروسک؛ و ثبت هر لحظه از قاب به شکل یک تصویر، و نمایشِ پیوسته تصاویر جایگزین شده، با تصاویر قبلی و معمولاً با ۲۴، ۲۵، ۳۰ و یا ۶۰ قاب در ثانیه، یک اثر پویانمایی ایجاد میشود.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید