امروز،
روش های افزایش وفاداری مشتریان
امروزه با به وجود آمدن روش های بازاریابی مختلف، بسیاری از صاحبان کسب و کارها سعی در استفاده از این روش ها به منظور بالا بردن سطح تبلیغات خود میان افراد مختلف جامعه دارند. روش های بازاریابی مختلف که به دو دسته بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ و سنتی تقسیم بندی می گردند، هر کدام دارای مزایا و معایب مختلفی می باشند که صاحبان کسب و کارها به منظور استفاده از مزایای همه این روش ها و رفع معایب آن ها، سعی در استفاده تلفیقی این روش ها دارند. در همه این روش ها سعی می گردد که تا می توان تعداد مخاطبان بیشتری مورد هدف قرار گیرند و آن ها را به مشتریانی وفادار تبدیل نمود. متاسفانه صاحبان کسب و کارها فکر می کنند که اگر مشتریان رضایت کافی از خدمات و کالای عرضه شده داشته باشند، مستقیما به مشتریانی وفادار تبدیل خواهند شد. در حالی که این تفکر اشتباه بوده و وفاداری و رضایتمندی دو مقوله جدا می باشند. ممکن است مخاطبان شما از کیفیت محصولاتی که ارائه می شود، رضایت کامل داشته باشند، اما به دلیل قیمت بالا به مشتریانی وفادار تبدیل نخواهند شد. پس باید مواردی در بازاریابی و ارائه خدمات کسب و کارهای مختلف رعایت گردد تا مطمئن بود که در صد زیادی از مخاطبان می توانند به مشتریانی دائم و وفادار تبدیل شوند. این مشتریان می توانند با تبلیغ برند مورد نظر در بین دوستان خود از طریق بازاریابی دهان به دهان برند شما را به صورت موثری نیز تبلیغ نمایند. در ادامه روش هایی که برندهای مختلف می توانند به منظور ایجاد وفاداری در مشتریان به کار ببرند به تفصیل توضیح داده خواهد شد.
راه های موثر در وفاداری مشتریان
ایجاد انگیزه
با ورود دنیای دیجیتال مارکتینگ، امکان دسترسی مشتریان به انواع خدمات و کالاهای یک برند به راحتی قابل امکان می باشد. صاحبان برندها با طراحی سایت برای کسب و کار خود، به راحتی اطلاعاتی جامع برای مشتریان خود در اختیار قرار می دهند. مخاطبان با مراجعه به سایت، اطلاعات لازمه در مورد اهداف خود را جستجو کرده و از امکانات آن استفاده خواهند کرد. به صاحبان کسب و کارها توصیه می گردد که برای جلب اعتماد مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریانی وفادار، سورپرایزهایی برای آن ها در نظر بگیرند. ارسال کارت تشکر یا رویدادهایی خاص می تواند به این امر کمک نماید. توجه داشته باشید که تمامی این سورپرایزها می تواند در بازاریابی های دیگر از جمله بازاریابی های سنتی نیز به کار گرفته شود. تمامی این نقاط افزایش وفاداری، تاثیر به سزایی بر روی مشتریان خواهد گذاشت.
پیگیری مشتریان
یکی از روش های دیگری که می تواند به وفاداری مشتریان کمک شایانی نماید، اثبات وفاداری برندها به مخاطبان می باشد. صاحبان برندها برای اثبات وفاداری خود باید به مخاطبان این حس را القا نمایند که در درجه اول رضایت آن ها مهم ترین اساس می باشد. این موضوع نیاز به سرمایه گذاری در بخش پیگیری نظرات و انتقادات مشتریان دارد. مشتریان باید بتوانند در محیطی نظرات خود را آزادانه اعلام نموده و از پیگری آن ها اطمینان حاصل نمایند. تماس تلفنی با مشتریان یا ارسال ایمیل به آن ها می توانند از روش های آسان برای پیگیری نظرات آن ها باشد. درج قسمت نظرسنجی در هر قسمت سایت نیز رضایت مشتریان به منظور ایجاد محیطی برای اعلام نظرات آن ها تاثیر به سزایی خواهد داشت.
تمرکز بر روی روابط
صاحبان کسب و کارها باید این موضوع را در نظر بگیرند که نباید فقط به دنبال منفعت خود باشند و با اتمام پروسه خرید مشتریان را به حال خود رها نمایند. ایجاد رابطه بیش از رابطه کاری می تواند باعث ایجاد صمیمت در بین مشتری و صاحبان کسب و کارها شده و به مرور اطمینانی مضاعف در بین آن ها ایجاد گردد.
قابل اطمینان بودن
در نظر داشته باشید که اگر از سمت کسب و کاری به مشتریان وعده ای داده شود و به این وعده عمل نگردد، با ریزش شدید مشتری روبرو خواهند شد و اطمینان و وفاداری مشتریان از بین خواهد رفت. اگر وعده و یا پیگیری پروسه ای به مشتریان خود پیشنهاد می دهید، حتما پیگیر آن بوده و در سریع ترین زمان ممکن مشکل آن ها را حل نمایید. در بازاریابی آنلاین، با ایجاد قسمت تیکتینگ در سایت، می توان به راحتی پیگیر مشکلات مشتریان خود باشید. این سیستم تیکتینگ باید به صورتی طراحی شود که مشتریان بتوانند به راحتی و با انتخاب موضوع مشکل خود به شما تیکت بزنند. پس سعی کنید این قسمت سایت خود را مناسب طراحی نمایید.
ارائه سرویس بیشتر
سعی کنید همیشه یک قدم جلوتر از رفتار قابل پیش بینی خود باشید. این موضوع به راحتی می تواند رضایت مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن جلب نماید. ارسال زودتر از زمان موعد کالای شما می تواند یکی از روش های وفادار سازی مشتریان گردد. این قبیل روش ها، به مشتریان القا می نماید که شما برای جلب رضایت آنها از هیچ تلاشی دست بردار نیستید.
صداقت
اگر کالا یا خدماتی به مشتریان خود می خواهید ارائه دهید و از نواقص آن اطلاع دارید، حتما مشتریان خود را در جریان قرار دهید. این صداقت باعث می گردد که مشتریان به شما اطمینان نموده و بعدها نیز مشتری شما باقی بمانند. همچنین برای سهولت دسترسی مشتریان، لازم است که تمامی اطلاعات لازم برای آن ها را برای هر محصول یا خدمات ارائه دهید. به سایت های فروشگاهی پیشنهاد می گردد که محصولات خود را با اطلاعات کامل در اختیار مشتریان قرار دهند. این اطلاعات می تواند شامل ابعاد اجناس، کاتالوگ ترجمه شده و عکس از ابعاد مختلف اجناس می باشد. رنگ بندی های مختلف و ارائه کیفیت های متنوع نیز می تواند به وفاداری مشتریان کمک شایانی نماید.
منابع : لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید - لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید - لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
امروزه با به وجود آمدن روش های بازاریابی مختلف، بسیاری از صاحبان کسب و کارها سعی در استفاده از این روش ها به منظور بالا بردن سطح تبلیغات خود میان افراد مختلف جامعه دارند. روش های بازاریابی مختلف که به دو دسته بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ و سنتی تقسیم بندی می گردند، هر کدام دارای مزایا و معایب مختلفی می باشند که صاحبان کسب و کارها به منظور استفاده از مزایای همه این روش ها و رفع معایب آن ها، سعی در استفاده تلفیقی این روش ها دارند. در همه این روش ها سعی می گردد که تا می توان تعداد مخاطبان بیشتری مورد هدف قرار گیرند و آن ها را به مشتریانی وفادار تبدیل نمود. متاسفانه صاحبان کسب و کارها فکر می کنند که اگر مشتریان رضایت کافی از خدمات و کالای عرضه شده داشته باشند، مستقیما به مشتریانی وفادار تبدیل خواهند شد. در حالی که این تفکر اشتباه بوده و وفاداری و رضایتمندی دو مقوله جدا می باشند. ممکن است مخاطبان شما از کیفیت محصولاتی که ارائه می شود، رضایت کامل داشته باشند، اما به دلیل قیمت بالا به مشتریانی وفادار تبدیل نخواهند شد. پس باید مواردی در بازاریابی و ارائه خدمات کسب و کارهای مختلف رعایت گردد تا مطمئن بود که در صد زیادی از مخاطبان می توانند به مشتریانی دائم و وفادار تبدیل شوند. این مشتریان می توانند با تبلیغ برند مورد نظر در بین دوستان خود از طریق بازاریابی دهان به دهان برند شما را به صورت موثری نیز تبلیغ نمایند. در ادامه روش هایی که برندهای مختلف می توانند به منظور ایجاد وفاداری در مشتریان به کار ببرند به تفصیل توضیح داده خواهد شد.
راه های موثر در وفاداری مشتریان
ایجاد انگیزه
با ورود دنیای دیجیتال مارکتینگ، امکان دسترسی مشتریان به انواع خدمات و کالاهای یک برند به راحتی قابل امکان می باشد. صاحبان برندها با طراحی سایت برای کسب و کار خود، به راحتی اطلاعاتی جامع برای مشتریان خود در اختیار قرار می دهند. مخاطبان با مراجعه به سایت، اطلاعات لازمه در مورد اهداف خود را جستجو کرده و از امکانات آن استفاده خواهند کرد. به صاحبان کسب و کارها توصیه می گردد که برای جلب اعتماد مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریانی وفادار، سورپرایزهایی برای آن ها در نظر بگیرند. ارسال کارت تشکر یا رویدادهایی خاص می تواند به این امر کمک نماید. توجه داشته باشید که تمامی این سورپرایزها می تواند در بازاریابی های دیگر از جمله بازاریابی های سنتی نیز به کار گرفته شود. تمامی این نقاط افزایش وفاداری، تاثیر به سزایی بر روی مشتریان خواهد گذاشت.
پیگیری مشتریان
یکی از روش های دیگری که می تواند به وفاداری مشتریان کمک شایانی نماید، اثبات وفاداری برندها به مخاطبان می باشد. صاحبان برندها برای اثبات وفاداری خود باید به مخاطبان این حس را القا نمایند که در درجه اول رضایت آن ها مهم ترین اساس می باشد. این موضوع نیاز به سرمایه گذاری در بخش پیگیری نظرات و انتقادات مشتریان دارد. مشتریان باید بتوانند در محیطی نظرات خود را آزادانه اعلام نموده و از پیگری آن ها اطمینان حاصل نمایند. تماس تلفنی با مشتریان یا ارسال ایمیل به آن ها می توانند از روش های آسان برای پیگیری نظرات آن ها باشد. درج قسمت نظرسنجی در هر قسمت سایت نیز رضایت مشتریان به منظور ایجاد محیطی برای اعلام نظرات آن ها تاثیر به سزایی خواهد داشت.
تمرکز بر روی روابط
صاحبان کسب و کارها باید این موضوع را در نظر بگیرند که نباید فقط به دنبال منفعت خود باشند و با اتمام پروسه خرید مشتریان را به حال خود رها نمایند. ایجاد رابطه بیش از رابطه کاری می تواند باعث ایجاد صمیمت در بین مشتری و صاحبان کسب و کارها شده و به مرور اطمینانی مضاعف در بین آن ها ایجاد گردد.
قابل اطمینان بودن
در نظر داشته باشید که اگر از سمت کسب و کاری به مشتریان وعده ای داده شود و به این وعده عمل نگردد، با ریزش شدید مشتری روبرو خواهند شد و اطمینان و وفاداری مشتریان از بین خواهد رفت. اگر وعده و یا پیگیری پروسه ای به مشتریان خود پیشنهاد می دهید، حتما پیگیر آن بوده و در سریع ترین زمان ممکن مشکل آن ها را حل نمایید. در بازاریابی آنلاین، با ایجاد قسمت تیکتینگ در سایت، می توان به راحتی پیگیر مشکلات مشتریان خود باشید. این سیستم تیکتینگ باید به صورتی طراحی شود که مشتریان بتوانند به راحتی و با انتخاب موضوع مشکل خود به شما تیکت بزنند. پس سعی کنید این قسمت سایت خود را مناسب طراحی نمایید.
ارائه سرویس بیشتر
سعی کنید همیشه یک قدم جلوتر از رفتار قابل پیش بینی خود باشید. این موضوع به راحتی می تواند رضایت مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن جلب نماید. ارسال زودتر از زمان موعد کالای شما می تواند یکی از روش های وفادار سازی مشتریان گردد. این قبیل روش ها، به مشتریان القا می نماید که شما برای جلب رضایت آنها از هیچ تلاشی دست بردار نیستید.
صداقت
اگر کالا یا خدماتی به مشتریان خود می خواهید ارائه دهید و از نواقص آن اطلاع دارید، حتما مشتریان خود را در جریان قرار دهید. این صداقت باعث می گردد که مشتریان به شما اطمینان نموده و بعدها نیز مشتری شما باقی بمانند. همچنین برای سهولت دسترسی مشتریان، لازم است که تمامی اطلاعات لازم برای آن ها را برای هر محصول یا خدمات ارائه دهید. به سایت های فروشگاهی پیشنهاد می گردد که محصولات خود را با اطلاعات کامل در اختیار مشتریان قرار دهند. این اطلاعات می تواند شامل ابعاد اجناس، کاتالوگ ترجمه شده و عکس از ابعاد مختلف اجناس می باشد. رنگ بندی های مختلف و ارائه کیفیت های متنوع نیز می تواند به وفاداری مشتریان کمک شایانی نماید.
منابع : لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید - لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید - لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید - لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید - لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید