امروز،
مرسدس بنز AMG GT فصل نخست از داستانی بلند است که برای اکثر شرکتهای رقیب با تجربه اش، پورشه 911 ترسناک خواهد بود
پس از خودروی بسیار موفق SLS دومین خودروی موفقی که تماما توسط مهندسین AMG طراحی شده GT نام دارد.چندین سال است که شرکت پورشه با خودروی افسانه ای خود یعنی 911 حاکم بی چون و چرای کلاس خودروهای اسپرت 500 اسب بخاری است.اما اخیرا شرکت مرسرس بنز توسط دپارتمان AMG دست روی این کلاس گذاشته و گل سرسبد پورشه را به چالش کشیده است.
طراحی بدنه
مرسدس بنز AMG GT را میتوان پس از SLS تلقی کرد.به وضوح میتوان شباهت های ژنتیکی این دو خودرو نظیر کاپوت بسیار کشیده و بدنه عضلانی را مشاهده کرد.برخی AMG GT را حاصل تلفیق SL و SLS میدانند.مدیر مرسدس بنز معتقد است که GT و SLS دو خودروی متفاوت با قیمت های متفاوت برای دو کلاس متفاوت میباشند.خطوط بدنه در مقایسه با SLS به مراتب خشونت کمتری داشته و خمیده تر هستند.از درهای گالوینگ SLS دیگر خبری نیست زیرا هزینه طراحی و اجرای این درها بسیار زیاد است.آقای واگنر مدیر بخش طراحی بنز بر این باور است که در 15 سال آینده تکنولوژی AMG GT دنیای خودرو را به اندازه 50 سال گذشته تغییر خواهد داد.
طراحی داخلی
داخل کابین میتوان فضای خودرو های سوپر اسپرت ، لوکس و شهری را احساس کرد.کابین چند منظوره و رانندگی در شرایط مختلف را راحت کرده است.دریچه های هوای متعدد، کنسول عریض ، درهای مقعر و برخی از کلیدها که بر سقف قرار گرفته اند حس کابین خلبان هواپیماهای جنگی را نیز به سرنشینان منتقل میکند.در داخل کابین از بهترین و مرغوبترین مواد نظیر فیبر کربن، آلومینیو ، چرم و کریستال استفاده شده و خبری از چوب نیست.طراحی کنسول وسط همانند فضاپیماهای ناسا میباشد و در هر طرف آن 4 کلید قرار دارد.پایین بودن ارتفاع صندلی و بلند بودن داشبورد هواپیماهای جنگی را چند برابر کرده است.
پیشرانه و مشخصات فنی
شرکت AMG حجم پیشرانه GT را در مقایسه با SLS کاهش داده و دیگر خبری از 6200 سی سی نیست.اما در پیشرانه 4 لیتری جدید نوآوری های بسیاری را شاهد هستیم.در بدنه سیلندرها از تکنولوژی نانو کست استفاده شده است.این تکنولوژی مقاومت سیلندرها را دوبرابر کرده و اصطکاک پیستونها با بدنه سیلندر را کاهش داده است.فشار بسیار بالای سیستم روغن رسانی باعث شده مصرف سوخت کاهش پیدا کند.سر سیلندرها از فلزی به نام زیرکونیوم ساخته شده اند.فلزی نقره ای رنگ که در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی داشته و به این راحتی ها تغییر شکل نمیدهد.بر خلاف دیگر خودروهای تویین توربو در AMG GT هردو توربوشارژ BORGWARNER در داخل پیشرانه V شکل جای داده شده اند نه در خارج آن.این نوع طراحی باعث شده نه در کاهش اندازه پیشرانه بلکه تقسیم وزن بهتری صورت گیرد و مرکز ثقل خودرو نیز پایینتر آید.دودهای حاصل احتراق از قسمت پایین پیشرانه خارج و برای خنکسازی هوا از بالای سیلندرها عبور میکند.
منبع: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید | لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید | لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید | لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید