امروز،
بخشی از آموزش حسابداری بازار کار به حسابداری حقوق و دستمزد اختصاص دارد که از قسمتهای مهم و ضروری در حسابداری است و اساساً به معنی محاسبه، ثبت و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان است. بنابراین اگر شرکتی هستید که تعداد زیادی کارمند در آن مشغول به کار هستند و هر ماه باید حقوق و دستمزد آنها را پرداخت کنید، باید حسابداری را استخدام کنید که مهارتها و دقت لازم را در انجام این کار داشته باشد.
در هنگام آموزش حسابداری حقوق و دستمزد معمولاً پیگیری و ثبت چیزهایی مانند حقوق و دستمزد، مالیات و کسورات را که باید انجام شود یاد میگیرید و همچنین حسابداران یاد میگیرند که حتماً باید اطمینان یابند به کارکنان مبلغ دقیقی در پایان هر ماه و به موقع پرداخت شده و اطلاعات به درستی برای اهداف حسابداری و دفترداری کسب و کار ثبت شدهاند.
حسابداری حقوق و دستمزد یک رشتهی حسابداری خاص در رابطه با محاسبه و پرداخت حقوق به کارمندان شرکت است. صاحبان کسبوکار کوچک میتوانند یک حسابدار که آموزش حسابداری مقدماتی در اینباره دیده است را مسئول طیف گستردهای از وظایف حسابداری کنند. مدیران نیز با شرکت در دورههای آموزش حسابداری حقوق و دستمزد بهتر میتوانند وضعیت این بخش را کنترل کنند و اطمینان یابند که کارکنان حقوق خود را در زمان مناسب دریافت کردهاند. حسابداری حقوق و دستمزد آنقدرها هم که فکر میکنید ساده نیست. ملاحظاتی مثل مالیات حقوق، مزایای جانبی، مسائل تأمین خواسته و پرداخت اضافه کاری را هم باید در نظر گرفت.
در فرایند آموزش حسابداری حقوق و دستمزد نحوهای که یک کسب و کار باید حقوق و دستمزد را محاسبه کرده و مالیات حقوق را باید کسر کند تا حقوق و دستمزد نهایی کارکنان را پرداخت کند یاد میگیرد. سازمانهای بزرگ اغلب وظایف حسابداری حقوق و دستمزد را برونسپاری میکنند و یا انجام تمام کارهای این بخش را به مدیریت حقوق و دستمزد واگذار میکنند. از سوی دیگر، برخی صاحبان کسبوکار کوچک با کسب تجربه و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید مسئولیت حسابداری کسب و کار خود را برعهده میگیرند.
محاسبهی حقوق و دستمزد مواردی از قبیل محاسبهی حقوق، پاداش و حق کمیسیون به کارکنان، مالیات حقوق و پرداخت اضافه کاری و حق بیمه را در بر میگیرد. اگر شما صاحب کسبوکار کوچکی هستید که حسابداری حقوق و دستمزد را مدیریت میکنید، شما مسئولیت زیر را خواهید داشت:
گزارش زمان و ساعات کار
اولین چیزی که در آموزش حسابداری و طی فرایند حسابداری حقوق و دستمزد باید به آن توجه داشت این است که اطلاعات روزانه، هفتگی و ماهانه ساعات و مدت زمانی که کارکنان کار کردهاند را جمعآوری کنید. برای کارکنان دارای حقوق و دستمزد، ثبت زمان کار با یک عدد ثابت شروع میشود، پس از آن ممکن است مرخصی، اضافه کاری و… نیز منظور شده و در محاسبه و میزان حقوق کارکنان تأثیر بگذارد. کارکنان ساعتی ممکن است هر هفته، تعداد ساعات متفاوتی کار کنند. بنابراین، برای کارکنان ساعتی، شما یک سیستم ردیابی ساعات کار نیاز دارید.
حسابداری حقوق و دستمزد ممکن است در رابطه با پرداخت حقوق و دستمزد به پیمانکاران مستقل نیز باشد. تعداد زیادی از کسبوکارها پیمانکاران مستقلی را استخدام میکنند که وظایف شغلی آنها مثل کارکنان شرکت است. این کار برای جلوگیری از فشارهای مالیات حقوق و دستمزد و حق بیمه کارگران و… است.
محاسبه حقوق و دستمزد پرداختی هر یک از کارکنان
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بخشی از آموزش حسابداری بازار کار به یادگیری نحوهی محاسبهی حقوق و دستمزد اختصاص دارد در آموزش حسابداری حقوق و دستمزد یاد میگیرید که چگونه پاداش و حقوق مربوط به هر کارگر را محاسبه کنید. محاسبهی حقوق و دستمزد میتواند نسبتاً ساده و یا نسبتاً پیچیده باشد. برای مثال محاسبهی حقوق و دستمزد برای پیمانکاران مستقل ساده و شامل ضرب نرخ دستمزد قراردادی در تعداد ساعات کار انجام شده است. از سوی دیگر، محاسبهی حقوق و دستمزد برای یک مدیر اجرایی، ممکن است توزیع خودکار به حسابهای سرمایهگذاری، بازپرداخت هزینههای کسبوکار و پاداش علاوه بر حقوق پایه باشد.
محاسبه و پرداخت مالیات
در حالی که برخی از مالیاتها توسط کارفرما پرداخت میشود و برخی از آنها توسط کارمندان پرداخت میشود، کارفرما مسئول محاسبهی هر دو است.
کارمندان باید مالیات بر درآمد را پرداخت کرده و کارفرمایان باید مالیات بر حقوق را پرداخت کنند، اما کارفرما مسئول پر کردن و محاسبهی هر دو است. حسابدارانی که آموزش حسابداری در زمینهی نحوهی محاسبهی مالیات بر حقوق را کسب کردهاند باید مالیات بر درآمد که به هر کارگر مربوط است را پس از محاسبهی حقوق و دستمزد ناخالص محاسبه کنند. سپس بخش حسابداری باید مالیات را از حقوق و دستمزد کارکنان کسر کرده و در نهایت حقوق و دستمزد خالص را به کارکنان پرداخت کنند. تمام این کارها را میتوان با داشتن نرمافزار حقوق و دستمزد و یادگیری آن در دورههای آموزش حسابداری کاربردی به راحتی و با دقتی زیاد انجام داد.
در هنگام آموزش حسابداری حقوق و دستمزد معمولاً پیگیری و ثبت چیزهایی مانند حقوق و دستمزد، مالیات و کسورات را که باید انجام شود یاد میگیرید و همچنین حسابداران یاد میگیرند که حتماً باید اطمینان یابند به کارکنان مبلغ دقیقی در پایان هر ماه و به موقع پرداخت شده و اطلاعات به درستی برای اهداف حسابداری و دفترداری کسب و کار ثبت شدهاند.
حسابداری حقوق و دستمزد یک رشتهی حسابداری خاص در رابطه با محاسبه و پرداخت حقوق به کارمندان شرکت است. صاحبان کسبوکار کوچک میتوانند یک حسابدار که آموزش حسابداری مقدماتی در اینباره دیده است را مسئول طیف گستردهای از وظایف حسابداری کنند. مدیران نیز با شرکت در دورههای آموزش حسابداری حقوق و دستمزد بهتر میتوانند وضعیت این بخش را کنترل کنند و اطمینان یابند که کارکنان حقوق خود را در زمان مناسب دریافت کردهاند. حسابداری حقوق و دستمزد آنقدرها هم که فکر میکنید ساده نیست. ملاحظاتی مثل مالیات حقوق، مزایای جانبی، مسائل تأمین خواسته و پرداخت اضافه کاری را هم باید در نظر گرفت.
در فرایند آموزش حسابداری حقوق و دستمزد نحوهای که یک کسب و کار باید حقوق و دستمزد را محاسبه کرده و مالیات حقوق را باید کسر کند تا حقوق و دستمزد نهایی کارکنان را پرداخت کند یاد میگیرد. سازمانهای بزرگ اغلب وظایف حسابداری حقوق و دستمزد را برونسپاری میکنند و یا انجام تمام کارهای این بخش را به مدیریت حقوق و دستمزد واگذار میکنند. از سوی دیگر، برخی صاحبان کسبوکار کوچک با کسب تجربه و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید مسئولیت حسابداری کسب و کار خود را برعهده میگیرند.
محاسبهی حقوق و دستمزد مواردی از قبیل محاسبهی حقوق، پاداش و حق کمیسیون به کارکنان، مالیات حقوق و پرداخت اضافه کاری و حق بیمه را در بر میگیرد. اگر شما صاحب کسبوکار کوچکی هستید که حسابداری حقوق و دستمزد را مدیریت میکنید، شما مسئولیت زیر را خواهید داشت:
گزارش زمان و ساعات کار
اولین چیزی که در آموزش حسابداری و طی فرایند حسابداری حقوق و دستمزد باید به آن توجه داشت این است که اطلاعات روزانه، هفتگی و ماهانه ساعات و مدت زمانی که کارکنان کار کردهاند را جمعآوری کنید. برای کارکنان دارای حقوق و دستمزد، ثبت زمان کار با یک عدد ثابت شروع میشود، پس از آن ممکن است مرخصی، اضافه کاری و… نیز منظور شده و در محاسبه و میزان حقوق کارکنان تأثیر بگذارد. کارکنان ساعتی ممکن است هر هفته، تعداد ساعات متفاوتی کار کنند. بنابراین، برای کارکنان ساعتی، شما یک سیستم ردیابی ساعات کار نیاز دارید.
حسابداری حقوق و دستمزد ممکن است در رابطه با پرداخت حقوق و دستمزد به پیمانکاران مستقل نیز باشد. تعداد زیادی از کسبوکارها پیمانکاران مستقلی را استخدام میکنند که وظایف شغلی آنها مثل کارکنان شرکت است. این کار برای جلوگیری از فشارهای مالیات حقوق و دستمزد و حق بیمه کارگران و… است.
محاسبه حقوق و دستمزد پرداختی هر یک از کارکنان
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بخشی از آموزش حسابداری بازار کار به یادگیری نحوهی محاسبهی حقوق و دستمزد اختصاص دارد در آموزش حسابداری حقوق و دستمزد یاد میگیرید که چگونه پاداش و حقوق مربوط به هر کارگر را محاسبه کنید. محاسبهی حقوق و دستمزد میتواند نسبتاً ساده و یا نسبتاً پیچیده باشد. برای مثال محاسبهی حقوق و دستمزد برای پیمانکاران مستقل ساده و شامل ضرب نرخ دستمزد قراردادی در تعداد ساعات کار انجام شده است. از سوی دیگر، محاسبهی حقوق و دستمزد برای یک مدیر اجرایی، ممکن است توزیع خودکار به حسابهای سرمایهگذاری، بازپرداخت هزینههای کسبوکار و پاداش علاوه بر حقوق پایه باشد.
محاسبه و پرداخت مالیات
در حالی که برخی از مالیاتها توسط کارفرما پرداخت میشود و برخی از آنها توسط کارمندان پرداخت میشود، کارفرما مسئول محاسبهی هر دو است.
کارمندان باید مالیات بر درآمد را پرداخت کرده و کارفرمایان باید مالیات بر حقوق را پرداخت کنند، اما کارفرما مسئول پر کردن و محاسبهی هر دو است. حسابدارانی که آموزش حسابداری در زمینهی نحوهی محاسبهی مالیات بر حقوق را کسب کردهاند باید مالیات بر درآمد که به هر کارگر مربوط است را پس از محاسبهی حقوق و دستمزد ناخالص محاسبه کنند. سپس بخش حسابداری باید مالیات را از حقوق و دستمزد کارکنان کسر کرده و در نهایت حقوق و دستمزد خالص را به کارکنان پرداخت کنند. تمام این کارها را میتوان با داشتن نرمافزار حقوق و دستمزد و یادگیری آن در دورههای آموزش حسابداری کاربردی به راحتی و با دقتی زیاد انجام داد.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید / لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید