امروز،
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
امروزه فعالیت و بازاریابی در شبکههای اجتماعی از موضوعاتی است که کسبوکارهای مختلف ایرانی به آن توجه دارند و در فضاهایی مانند اینستاگرام و توییتر و تلگرام فعالیت بیشتری را در جهت گسترش برندینگ و افزایش فروش پیش گرفتهاند.
ما در بلاگاد همواره به موضوع بازاریابی در شبکههای اجتماعی پرداختهایم و به طور مداوم مقالاتی را در این زمینه برای مخاطبین خود ارایه دادهایم. در ادامه به بررسی و معرفی برخی ابزارهای که در بازاریابی اینستاگرام به شما در آنالیز و تحلیل روند فعالیتتان کمک خواهند کرد پرداختهایم.
توجه داشته باشید که ممکن است برای دسترسی کامل به ویژگیهای آنها نیاز به خرید پلن باشد که با توجه به شرایطی امروزی به سادگی قادر خواهید بود بعد از بررسی و تصمیم هر ابزاری را که نیاز دارید اشتراک خریداری کنید.
۱. ابزار Simply Measured
این ابزار در بررسی و آنالیز عمیق و مانیتور پیشرفته پستها و فعالیتها به شما کمک میکند. از جمله مهمترین ویژگیهای این سرویس قدرت تحلیل و تجزیه بخش استوری اینستاگرام (Instagram Stories) است.
البته همینطور که میدانید خود اینستاگرام دارای یک بخش برای این مورد است، اینکه میدانیم کدام کاربران از استوری مشاهده کردهاند خوب است، اما چیزی Simply Measured را متفاوت میکند ارایه اطلاعات از نحوه تعامل کاربران (engaged) با استوری شما است.
به طور کلی با این ابزار قادر خواهید بود متریکهای زیر را مشاهده کنید:
اما این تمام آن چیزی نیست که Simply Measured ارایه میدهد. درواقع این ابزار متریکهای دیگری را از آنالیز وضعیت حساب اینستاگرام کسبوکارتان برای شما در نظر گرفته است. شما میتوانید به صورت روزانه و کلی وضعیت تعداد رشد فالورها را بررسی کنید و همچنین اطلاعاتی در مورد هشتگهای استفاده شده، تعداد مشاهده ویدیوها و امکان مقایسه وضعیت رقابتی را در اختیار خواهید داشت.
مقالات مرتبط با بازاریابی در شبکههای اجتماعی:
از دیگر بخشهای مهم و قابل اشاره میتوان از بخش نرخ تبدیل نام برد. این بخش به شما اجازه میدهد میزان ROI کمپینهای خود را اندازگیری کنید و میزان هزینه پرداخت شده با درآمد کسب شده را در اختیار داشته باشید. (این بخش احتمالا بعد از عمومی شدن امکان تگ کردن محصولات بسیار کاربردی خواهد شد).
۲. ابزار Instagram Insights
آیا هنوز بودجهی برای خرید ابزارهای تحلیل و مانیتور اینستاگرام در اختیار ندارید؟
هیچ نگرانی وجود دارد، شما میتوانید از Instagram Insights که در خود برنامه اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید این ابزار فقط برای حسابهای تجاری (business accounts) در دسترس است. بنابراین اگر هنوز یک حساب معمولی دارید باید آن را به حساب تجاری تغییر دهید تا دسترسی به این دادهها فراهم شود.
یک آموزش کامل برای Instagram Insights در آکادمی اینتورک وجود دارد که از مرحله تغییر نوع حساب تا بررسی نحوه کار با این ابزار شرح داده شده است. پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
۳. ابزار Picture.io
Picture.io یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان برای بررسی وضعیت کیفیت و قدرت حسابهای اینستاگرام است. شما با وارد شدن به حساب اینستاگرام خود و اتصال این ابزار به حساب شما، یک نمره با عنوان میزان نفوذ ‘influencer score’ دریافت میکنید.
در حالی که محدوده خاصی برای این نمره عنوان نشده اما با بررسی که برای حسابهای معروف و مشهور انجام شد، نمره میانگین ۱۰۰ قابل قبول و خوب است. (برای مثال این نمره برای حساب استارباکس ۲۱۲ بوده است)
نمره تعلق گرفته بر اساس وضعیت تعداد مخاطبین، میزان تعامل (engagement)، وضعیت ترندها بررسی و مشخص میشود. درواقع influence score به عنوان یک معیار اساسی و دقیق در رابطه با جایگاه برند شما در اینستاگرام نباید در نظر گرفته شود، ولی میتوانید برای سنجش وضعیت اکانت شما در بین رقبا در نظر بگیرید و حداقل با توجه به اینکه رایگان است ارزش چک کردن را دارد.
اگر میخواهید وضعیت نمره خود را همیشه در اختیار داشته باشید یا نمره رقیب خود را بدست بیاورید کافی است آدرس picture.io/instagram/TEST را در مرورگر خود تایپ کنید که در ادامه به جای بخش TEST باید حساب مدنظرتان را قرار دهید. به باید داشته باشید برای مشاهده نمره از طریق این روش باید حساب مربوطه در پایگاه داده Picture.io وجود داشته باشد. یک نمونه ببینید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
۴. ابزار Keyhole
ابزار Keyhole به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت هشتگ موردنظرتان را در هر لحظه بررسی کنید. این میتواند موقعی که قصد برگزاری یک کمپین در شبکههای اجتماعی را دارید به شما کمک کند. برای مثال هنگام اجرای یک مسابقه این ابزار به شما وضعیت کلی هشتگ و کاربرانی که به تعداد از هشتگ استفاده کردهاند را لیست میکند.
به طور کلی ابزار Keyhole گزارش استفاده از هشتگ بر طبق تعداد کاربر، تعداد پست، نمایش گراف استفاده از هشتگ بر طبق بازه زمانی، نمایش پستهای برتر، ارایه هشتگهای مرتبط و نمایش لیست آخرین کاربرانی که از هشتگ استفاده کردهاند را ارایه میدهد.
مقالات مرتبطما در بلاگاد همواره به موضوع بازاریابی در شبکههای اجتماعی پرداختهایم و به طور مداوم مقالاتی را در این زمینه برای مخاطبین خود ارایه دادهایم. در ادامه به بررسی و معرفی برخی ابزارهای که در بازاریابی اینستاگرام به شما در آنالیز و تحلیل روند فعالیتتان کمک خواهند کرد پرداختهایم.
توجه داشته باشید که ممکن است برای دسترسی کامل به ویژگیهای آنها نیاز به خرید پلن باشد که با توجه به شرایطی امروزی به سادگی قادر خواهید بود بعد از بررسی و تصمیم هر ابزاری را که نیاز دارید اشتراک خریداری کنید.
۱. ابزار Simply Measured
این ابزار در بررسی و آنالیز عمیق و مانیتور پیشرفته پستها و فعالیتها به شما کمک میکند. از جمله مهمترین ویژگیهای این سرویس قدرت تحلیل و تجزیه بخش استوری اینستاگرام (Instagram Stories) است.
البته همینطور که میدانید خود اینستاگرام دارای یک بخش برای این مورد است، اینکه میدانیم کدام کاربران از استوری مشاهده کردهاند خوب است، اما چیزی Simply Measured را متفاوت میکند ارایه اطلاعات از نحوه تعامل کاربران (engaged) با استوری شما است.
به طور کلی با این ابزار قادر خواهید بود متریکهای زیر را مشاهده کنید:
- تعداد پستهای ذخیره شده
- story replies (پاسخهای دریافتی)
- Taps Forward (تعداد دفعاتی که کاربران استوری شما را برای دیدن استوری بعدی رد کردهاند)
- Taps Back (این پارامتر برعکس پارامتر قبلی بیانگر تعداد دفعاتی است که کاربران استوری شما را برای بررسی مجدد از اول مشاهده کردهاند)
- Exits (این عدد بیانگر تعداد دفعاتی است که کاربران از قسمت نمایش استوری اینستاگرام به کل خارج شدهاند)
اما این تمام آن چیزی نیست که Simply Measured ارایه میدهد. درواقع این ابزار متریکهای دیگری را از آنالیز وضعیت حساب اینستاگرام کسبوکارتان برای شما در نظر گرفته است. شما میتوانید به صورت روزانه و کلی وضعیت تعداد رشد فالورها را بررسی کنید و همچنین اطلاعاتی در مورد هشتگهای استفاده شده، تعداد مشاهده ویدیوها و امکان مقایسه وضعیت رقابتی را در اختیار خواهید داشت.
مقالات مرتبط با بازاریابی در شبکههای اجتماعی:
- لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
- لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
- لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
از دیگر بخشهای مهم و قابل اشاره میتوان از بخش نرخ تبدیل نام برد. این بخش به شما اجازه میدهد میزان ROI کمپینهای خود را اندازگیری کنید و میزان هزینه پرداخت شده با درآمد کسب شده را در اختیار داشته باشید. (این بخش احتمالا بعد از عمومی شدن امکان تگ کردن محصولات بسیار کاربردی خواهد شد).
۲. ابزار Instagram Insights
آیا هنوز بودجهی برای خرید ابزارهای تحلیل و مانیتور اینستاگرام در اختیار ندارید؟
هیچ نگرانی وجود دارد، شما میتوانید از Instagram Insights که در خود برنامه اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید این ابزار فقط برای حسابهای تجاری (business accounts) در دسترس است. بنابراین اگر هنوز یک حساب معمولی دارید باید آن را به حساب تجاری تغییر دهید تا دسترسی به این دادهها فراهم شود.
یک آموزش کامل برای Instagram Insights در آکادمی اینتورک وجود دارد که از مرحله تغییر نوع حساب تا بررسی نحوه کار با این ابزار شرح داده شده است. پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
۳. ابزار Picture.io
Picture.io یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان برای بررسی وضعیت کیفیت و قدرت حسابهای اینستاگرام است. شما با وارد شدن به حساب اینستاگرام خود و اتصال این ابزار به حساب شما، یک نمره با عنوان میزان نفوذ ‘influencer score’ دریافت میکنید.
در حالی که محدوده خاصی برای این نمره عنوان نشده اما با بررسی که برای حسابهای معروف و مشهور انجام شد، نمره میانگین ۱۰۰ قابل قبول و خوب است. (برای مثال این نمره برای حساب استارباکس ۲۱۲ بوده است)
نمره تعلق گرفته بر اساس وضعیت تعداد مخاطبین، میزان تعامل (engagement)، وضعیت ترندها بررسی و مشخص میشود. درواقع influence score به عنوان یک معیار اساسی و دقیق در رابطه با جایگاه برند شما در اینستاگرام نباید در نظر گرفته شود، ولی میتوانید برای سنجش وضعیت اکانت شما در بین رقبا در نظر بگیرید و حداقل با توجه به اینکه رایگان است ارزش چک کردن را دارد.
اگر میخواهید وضعیت نمره خود را همیشه در اختیار داشته باشید یا نمره رقیب خود را بدست بیاورید کافی است آدرس picture.io/instagram/TEST را در مرورگر خود تایپ کنید که در ادامه به جای بخش TEST باید حساب مدنظرتان را قرار دهید. به باید داشته باشید برای مشاهده نمره از طریق این روش باید حساب مربوطه در پایگاه داده Picture.io وجود داشته باشد. یک نمونه ببینید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
۴. ابزار Keyhole
ابزار Keyhole به شما کمک خواهد کرد تا وضعیت هشتگ موردنظرتان را در هر لحظه بررسی کنید. این میتواند موقعی که قصد برگزاری یک کمپین در شبکههای اجتماعی را دارید به شما کمک کند. برای مثال هنگام اجرای یک مسابقه این ابزار به شما وضعیت کلی هشتگ و کاربرانی که به تعداد از هشتگ استفاده کردهاند را لیست میکند.
به طور کلی ابزار Keyhole گزارش استفاده از هشتگ بر طبق تعداد کاربر، تعداد پست، نمایش گراف استفاده از هشتگ بر طبق بازه زمانی، نمایش پستهای برتر، ارایه هشتگهای مرتبط و نمایش لیست آخرین کاربرانی که از هشتگ استفاده کردهاند را ارایه میدهد.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید