امروز،
پیج رنک گوگل یکی از مهمترین مفاهیمی است که قطعا به گوش هر مدیر وب سایت آشنا به نظر میرسد. در این مطلب با مفهوم پیج رنک گوگل آشنا شده و روش هایی را به منظور بهبود پیج رنک گوگل مورد بررسی قرار میدهیم. لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید تنها با رعایت این مفاهیم رنگ و بو گرفته و تبدیل به درختی پربار و سودده میشود.
به همین دلیل صفحه های مختلف یک وب سایت دارای پیج رنک گوگل یکسانی نیستند. به عبارت دیگر، برای در نظر گرفتن امتیاز کلی یک وب سایت باید رنک صفحه اول آن را در نظر گرفت، اما ارزش یک صفحه ممکن است به خاطر دریافت تعداد زیادی لینک باکیفیت از وب سایت هایی قدرتمند از امتیاز صفحه اصلی بیشتر باشد. همانطور که گفتیم، گوگل برای رتبه بندی صفحه های مختلف به منظور نمایش در ادامه جستجو شدن یک عبارت یا کلمه خاص، از الگوریتم های مختلفی استفاده میکند، اما نخستین و شاید شناخته شده ترین الگوریتم پیج رنک گوگل محسوب میشود.
پیج رنک گوگل هنوز زنده است!
مرگ تولبار پیج رنک گوگل
متخصص های سئو پیشتر از Toolbar Pagerank برای اندازه گیری امتیاز یک وب سایت (صفحه اصلی) یا برخی صفحه های آن استفاده میکردند. در واقع این ابزاری بود که هر سال نزدیک به سه الی چهار مرتبه آپدیت دریافت میکرد و به راحتی از طریق آن میتوانستیم به عددی که گوگل به صفحه مورد نظر ما به عنوان امتیاز اهدا کرده است پی ببریم. اگر کمی به فعل های به کار رفته در این پاراگراف دقت کنید، متوجه خواهید شد همگی در زمان گذشته به کار رفتهاند! پس Toolbar Pagerank دیگری وجود نداشته و متخصص های سئو قادر به مشاهده پیج رنک گوگل به سادگی که پیشتر مشاهده میکردند نیستند. اما این موضوع برخلاف تصور غلط عموم به معنی مرگ الگوریتم PR نیست.
گوگل از سال 2013 دیگر آپدیتی برای Toolbar Pagerank ارائه نکرد و تصمیم گرفت امتیازهای مربوط به صفحه های مختلف وب که با استفاده از الگوریتم PR محاسبه میشوند را در اختیار عموم قرار ندهد. پس اکنون امتیازها فقط نزد همین موتور جستجو بوده و طبق آنها اقدام به رتبه بندی پیج ها بعد از جستجو شدن یک کلمه یا عبارت کلیدی میکند. اما عدم مشاهده پیج رنک گوگل توسط ما به معنی عدم حضور آن نیست، بلکه گوگل همچنان از این الگوریتم برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده میکند.
بهبود پیج رنک
یکی از روش های مهم کمک به بهبود پیج رنک گوگل این است که در هر پست وب سایت، حداقل یک لینک به دیگر مطالب وجود داشته باشد. به عبارت دیگر باید همه صفحه های وب سایت خود را به دیگر موارد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ارتباط داد تا به این ترتیب پیج رنک خوب یک مورد به دیگر موارد نیز سرایت کند.
سئو سایت مورد نیاز هر شرکت است، چرا که امروز همه کسب و کارها نیاز به ورود به دنیای مجازی را درک کرده و با طراحی سایت وارد این دنیا شدهاند. از طرفی همه میدانند بدون بهینه سازی شعبه مجازی برای موتورهای جستجو، سودی نصیبشان نخواهد شد. با وجود این همگانی بودن نیاز، پیچیدگی مباحث سئو سبب شده شرکت هایی ویژه برای انجام پروژه های بهینه سازی به وجود بیاید، چرا که باید به صورت تخصصی بر روی وب سایت ها کار کرد. اینتن مفتخر است در کنار طراحی سایت تجربهای چندین و چند ساله در زمینه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو داشته و به همین دلیل میتواند شما را به سمت مسیری که مد نظر دارید سوق بدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه انجام پروژه های سئو سایت و هزینه های آن با شرکت تماس بگیرید.
یکی از دشواری های سئو، وجود مفاهیم گوناگون است، به طوری که هر مورد دنیای خاص خود را داشته و برای در آوردن زیر و بم آن باید مطالعه زیادی داشت. به عنوان نمونه میتوان به پیج رنک گوگل اشاره کرد که از جمله نقاط تمرکز افراد فعال در زمینه سئو سایت است. در واقع میتوان گفت همین تعدد مفاهیم است که سبب شده گوگل بهترین موتور جستجو باشد، چرا که ساختار بسیار پیجیدهای داشته و در نتیجه دقیقترین امتیازدهی را به وب سایت ها و صفحه های آنها دارد.
پیج رنک گوگل چیست؟
پیج رنک گوگل یا همان PageRank که به صورت اختصار با عنوان PR شناخته میشود، در واقع یکی از چند صد الگوریتم به کار رفته توسط گوگل است. شرکت با استفاده از آن رنک وب سایت ها را حین جستجوی کلمه ها و عبارت های کلیدی توسط کاربران مشخص میکند. گفتنی است پیج رنک بر اساس نام لری پیج (Larry Page) به عنوان یکی از بنیان گذاران این شرکت نام گذاری شده است. پیج رنگ گوگل روشی به منظور اندازه گیری میزان اهمیت صفحه های وب سایت ها است. بر اساس گفته های گوگل، پیج رنک به وسیله شمردن تعداد لینک های وارد شده به یک صفحه و همچنین در نظر گرفتن کیفیت تمامی آنها مشخص میشود. پس همانطور که مشخص شد، رنک صفحه با در نظر گرفتن نحوه لینک دهی به آن مشخص خواهد شد.به همین دلیل صفحه های مختلف یک وب سایت دارای پیج رنک گوگل یکسانی نیستند. به عبارت دیگر، برای در نظر گرفتن امتیاز کلی یک وب سایت باید رنک صفحه اول آن را در نظر گرفت، اما ارزش یک صفحه ممکن است به خاطر دریافت تعداد زیادی لینک باکیفیت از وب سایت هایی قدرتمند از امتیاز صفحه اصلی بیشتر باشد. همانطور که گفتیم، گوگل برای رتبه بندی صفحه های مختلف به منظور نمایش در ادامه جستجو شدن یک عبارت یا کلمه خاص، از الگوریتم های مختلفی استفاده میکند، اما نخستین و شاید شناخته شده ترین الگوریتم پیج رنک گوگل محسوب میشود.
مقاله پیشنهادی: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
پیج رنک نتیجه تجزیه و تحلیل بک لینک های دریافت شده بوده و عددی بین صفر تا 10 به شمار میرود. هر چقدر این عدد به 10 نزدیکتر باشد، یعنی صفحه یاد شده لینک های بیشتر و باکیفیت تری از دیگر وب سایت ها دریافت کرده است. با وجود دو میلیارد وب سایت فعال در سرتاسر اینترنت، تعداد انگشت شمار و معدودی وب سایت همچون گوگل، ویکی پدیا و فیس بوک دارای پیج رنک گوگل ده هستند. PR در واقع یک الگوریتم تجزیه و تحلیل لینک بوده و یک مقیاس عددی به هر عنصر مجموعهای از پیوندهای مرتبط همچون صفحهای در وب نسبت میدهد. به این ترتیب میزان اهمیت آن درون مجموعه یاد شده مشخص میشود. جالب است بدانید پیچیدگی پیج رنک گوگل بیشتر از چیزی است که تصور میکنید، به طوری که فاکتورهایی همچون رنک نویسنده مطلب نیز در آن دخیل است!پیج رنک گوگل هنوز زنده است!
برخی از افراد مشغول در زمینه سئو سایت تصور میکنند با توجه به گذشت چند دهه از فعالیت موتور جستجوی گوگل، شرکت استفاده از این الگوریتم را کنار گذاشته است، اما واقعیت این است که پیج رنک گوگل همچنان زنده بوده و اتفاقا یکی از اصلی ترین معیارهای این موتور جستجو به منظور امتیازدهی محسوب میشود. نباید فراموش کرد دو نوع پیج رنک وجود دارد، به همین دلیل انتشار خبرهایی مبنی بر مرگ این الگوریتم، هم صحیح و هم غلط به شمار میرود.
مقاله پیشنهادی: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید مرگ تولبار پیج رنک گوگل
متخصص های سئو پیشتر از Toolbar Pagerank برای اندازه گیری امتیاز یک وب سایت (صفحه اصلی) یا برخی صفحه های آن استفاده میکردند. در واقع این ابزاری بود که هر سال نزدیک به سه الی چهار مرتبه آپدیت دریافت میکرد و به راحتی از طریق آن میتوانستیم به عددی که گوگل به صفحه مورد نظر ما به عنوان امتیاز اهدا کرده است پی ببریم. اگر کمی به فعل های به کار رفته در این پاراگراف دقت کنید، متوجه خواهید شد همگی در زمان گذشته به کار رفتهاند! پس Toolbar Pagerank دیگری وجود نداشته و متخصص های سئو قادر به مشاهده پیج رنک گوگل به سادگی که پیشتر مشاهده میکردند نیستند. اما این موضوع برخلاف تصور غلط عموم به معنی مرگ الگوریتم PR نیست.
گوگل از سال 2013 دیگر آپدیتی برای Toolbar Pagerank ارائه نکرد و تصمیم گرفت امتیازهای مربوط به صفحه های مختلف وب که با استفاده از الگوریتم PR محاسبه میشوند را در اختیار عموم قرار ندهد. پس اکنون امتیازها فقط نزد همین موتور جستجو بوده و طبق آنها اقدام به رتبه بندی پیج ها بعد از جستجو شدن یک کلمه یا عبارت کلیدی میکند. اما عدم مشاهده پیج رنک گوگل توسط ما به معنی عدم حضور آن نیست، بلکه گوگل همچنان از این الگوریتم برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده میکند.
بهبود پیج رنک
یکی از روش های مهم کمک به بهبود پیج رنک گوگل این است که در هر پست وب سایت، حداقل یک لینک به دیگر مطالب وجود داشته باشد. به عبارت دیگر باید همه صفحه های وب سایت خود را به دیگر موارد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم ارتباط داد تا به این ترتیب پیج رنک خوب یک مورد به دیگر موارد نیز سرایت کند.
سئو سایت مورد نیاز هر شرکت است، چرا که امروز همه کسب و کارها نیاز به ورود به دنیای مجازی را درک کرده و با طراحی سایت وارد این دنیا شدهاند. از طرفی همه میدانند بدون بهینه سازی شعبه مجازی برای موتورهای جستجو، سودی نصیبشان نخواهد شد. با وجود این همگانی بودن نیاز، پیچیدگی مباحث سئو سبب شده شرکت هایی ویژه برای انجام پروژه های بهینه سازی به وجود بیاید، چرا که باید به صورت تخصصی بر روی وب سایت ها کار کرد. اینتن مفتخر است در کنار طراحی سایت تجربهای چندین و چند ساله در زمینه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو داشته و به همین دلیل میتواند شما را به سمت مسیری که مد نظر دارید سوق بدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه انجام پروژه های سئو سایت و هزینه های آن با شرکت تماس بگیرید.