امروز،
Trust rank یکی دیگر از فاکتور های غیر رسمی و موثر در سئوست.همانطور که از نامش پیداست، Trust Rank به معنای رتبه اعتماد است.گوگل و هر موتور جستجویی در الگوریتم خود، برای هر دامنه و هر url یک رتبه اعتماد در نظر می گیرد که این رتبه در طول زمان و در طول فرایند سئو به شرط کلاه سفید بودن، افزایش می یابد.
Trust Rank در رتبه بندی سایت ها و رفتار الگوریتم موتور جستجو و گوگل با یک سایت، نقش بسیار بسیار زیادی دارد و موجب رفتار متفاوت الگوریتم گوگل با سایت های مختلف می شود.به همین علت است که گوگل ، رفتار متفاوتی برای یک سایت تازه تاسیس و نوپا و یک سایت پیشکسوت و امتحان پس داده قائل می شود.
در حالت عادی، گوگل چشمی تیز و سخت گیرانه برای رتبه بندی سایت های با trust rank پایین با توجه بک بک لینک های آنها دارد.در عوض، درباره سایت هایی که trust rank بالاتری دارند، آسان گیر تر است و با دید خوشبینانه تری نگاه می کند.در کل، الگوریتم گوگل با توجه به میزان Trust Rank هر سایت، برخورد متفاوتی در رتبه بندی آنها دارد.
رتبه اعتماد بر اساس فاکتور های زیر افزایش می یابد و در حالت برعکس، کاهش می یابد(یا افزایش نمی یابد):
۱- اشتراک گذاشته شدن از شبکه های اجتماعی
۲-تولید محتوای کافی و مناسب
۳-سئو کلاه سفید و خودداری از کوچکترین حرکت های مبتنی بر روش های کلاه سیاه (چه در On page و چه در Off Page )
۴-دریافت لینک از سایت های پر قدرت و با محتوای مرتبط و مناسب ، به شکلی که خودشان، شما را لینک کنند.
۵-گذر زمان و افزایش عمر وب سایت (از مهمترین فاکتور های افزایش Trust Rank)
Trust Rank به صورت تخمینی توسط سایت seomastering محاسبه می شود که عدد های بالای ۶ بسیار عالی، بالای ۴، خوب، و بالای ۲، متوسط است و زیر یک، نیز پیش فرض میزان رتبه اعتماد سایت هاست.عددی که سایت seomastring ارائه می دهد، لزوما، عددی که گوگل و موتور های جستجو، در الگوریتم و بانک اطلاعات خود برای هر سایت دارند، نیست.ولی در بسیاری از مواقع با استناد به تجربه ما و با در نظر گرفتن میزان خطای seomastring و خطای بشری ما در تحلیل و حدس این عدد با توجه به رفتار گوگل و موتور های جستجو، عددی که seomastring نشان می دهد، به رتبه اعتماد حقیقی و محفوظ گوگل، در بسیاری از موارد، نزدیک است.
همانطور که همیشه گفتیم، هیچ چیز در سئو مطلق نیست.هر حرفی که به صورت ۱۰۰% قطعی در سئو (در سطوح پیشرفته و غیر از on page seo) زده شود، محکوم است!
منبع:سئو روز
Trust Rank در رتبه بندی سایت ها و رفتار الگوریتم موتور جستجو و گوگل با یک سایت، نقش بسیار بسیار زیادی دارد و موجب رفتار متفاوت الگوریتم گوگل با سایت های مختلف می شود.به همین علت است که گوگل ، رفتار متفاوتی برای یک سایت تازه تاسیس و نوپا و یک سایت پیشکسوت و امتحان پس داده قائل می شود.
در حالت عادی، گوگل چشمی تیز و سخت گیرانه برای رتبه بندی سایت های با trust rank پایین با توجه بک بک لینک های آنها دارد.در عوض، درباره سایت هایی که trust rank بالاتری دارند، آسان گیر تر است و با دید خوشبینانه تری نگاه می کند.در کل، الگوریتم گوگل با توجه به میزان Trust Rank هر سایت، برخورد متفاوتی در رتبه بندی آنها دارد.
رتبه اعتماد بر اساس فاکتور های زیر افزایش می یابد و در حالت برعکس، کاهش می یابد(یا افزایش نمی یابد):
۱- اشتراک گذاشته شدن از شبکه های اجتماعی
۲-تولید محتوای کافی و مناسب
۳-سئو کلاه سفید و خودداری از کوچکترین حرکت های مبتنی بر روش های کلاه سیاه (چه در On page و چه در Off Page )
۴-دریافت لینک از سایت های پر قدرت و با محتوای مرتبط و مناسب ، به شکلی که خودشان، شما را لینک کنند.
۵-گذر زمان و افزایش عمر وب سایت (از مهمترین فاکتور های افزایش Trust Rank)
Trust Rank به صورت تخمینی توسط سایت seomastering محاسبه می شود که عدد های بالای ۶ بسیار عالی، بالای ۴، خوب، و بالای ۲، متوسط است و زیر یک، نیز پیش فرض میزان رتبه اعتماد سایت هاست.عددی که سایت seomastring ارائه می دهد، لزوما، عددی که گوگل و موتور های جستجو، در الگوریتم و بانک اطلاعات خود برای هر سایت دارند، نیست.ولی در بسیاری از مواقع با استناد به تجربه ما و با در نظر گرفتن میزان خطای seomastring و خطای بشری ما در تحلیل و حدس این عدد با توجه به رفتار گوگل و موتور های جستجو، عددی که seomastring نشان می دهد، به رتبه اعتماد حقیقی و محفوظ گوگل، در بسیاری از موارد، نزدیک است.
همانطور که همیشه گفتیم، هیچ چیز در سئو مطلق نیست.هر حرفی که به صورت ۱۰۰% قطعی در سئو (در سطوح پیشرفته و غیر از on page seo) زده شود، محکوم است!
منبع:سئو روز