تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: بررسی فبلت Huawei Ascend Mate
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هواوی اسند میت یک گوشی با امکانات خوب و قیمتی بسیار مناسب می باشد. عمر باتری نیز بیشتر شده است. طراحی جالب آن دارای امکانات خوبی نیز می باشد و دارای ویژگی هایی است که خریداران را به خود جلب می کند. این فبلت نسبت به قیمت متوسط خود با قابلیت های خوبی عرضه شده است.


[تصویر:  0ne68rf2zswz3bze9pb2.jpg]



معرفی

Huawei بدنبال حصول اطمینان از جایگاه خود به عنوان تولیدکننده گوشی های همراه می باشد. آنها توانسته اند مرحله مقدماتی و بازار چین را پشت سر گذاشته و برای رقابتی جهانی آماده شوند.

Huawei به طور شگفت انگیز و ناگهانی وارد عرصه نشد بلکه در ابتدا با تقلید و کپی برداری از گوشی های دیگر کار خود را آغاز کرد اما برخی از گوشی های آن فوق العاده می باشند و در مقایسه با تولیدکننده های دیگر دارای قیمت مناسبی بوده و از امکانات جالبی برخوردارند.

چینی ها در زمینه تولید گوشی های تلفن همراه بسیار سریع بوده اند و Ascend Mate نیز یکی از گوشی هایی است که یادآور روزهای ترکیب و ارتباط گوشی ها می باشد. Mate برگرفته شده از Samsung Galaxy Note می باشد که ارزان قیمت بوده و از نظر امکانات نیز به روز می باشد. آنها در مسیر خوبی قرار دارند. Samsung Mega 6.3 برای فراهم آوردن تجربه Note برای همه ی افراد تلاش می کند و Huawei Ascend Mate نیز یکی از گوشی های رقابتی در این زمینه می باشد.



ویژگی های اصلی



+ پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE، پنج باند 3G به همراه HSPA

+ صفحه نمایش 6.1 اینچی لمسی خازنی از نوع IPS+ LCD کیفیت 720p و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، Gorilla Glass، Magic Touch، قابل استفاده با دستکش

+ آندروید 4.1.2 آبنبات ژله ای با رابط کاربری Emotion

+ پردازنده چهار هسته ای 1.5 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A9، پردازنده گرافیکی 16 هسته ای، چیپست Huawei K3V2

+ رم 2 گیگابایت

+ دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش LED، فیلم برداری با کیفیت 1080p@30fps، فوکوس اتوماتیک و صدای استریو

+ دوربین سلفی 1 مگاپیکسلی، با قابلیت فیلم برداری 720p

+ دو باند Wi-Fi a/b/g/n، Wi-Fi Direct و DLNA

GPS + به همراه A-GPS

8+ گیگابایت حافظه داخلی

+ پشتیبانی از کارت حافظه microSD در کنار گوشی، قابلیت تعویض کارت حافظه بدون خاموش کردن گوشی

+ درگاه میکرو USB به همراه USB host و MHL 2.0

+ بلوتوث نسخه 4.0

+ رادیوی FM

+ فیش 3.5 میلی متری هدفون

+ حسگر شتاب سنج و مجاورتی

+ حذف فعال نویز با میکروفون ثانویه

+ باتری 4050mAh




معایب اصلی



─ اندازه بزرگ تر از فبلت

─ عدم چرخش صفحه اصلی

─ باتری غیرقابل تعویض

─ عدم پشتیبانی از NFC

─ ساختار پردازنده قدیمی

[تصویر:  dv936ar5gn25a6enc928.jpg]


بنابراین، این اولین گام Huawei در تولید فبلت می باشد اما چینی ها گوشی ها و تبلت های متعددی دارند که امکانات آنها می تواند همانند پرچمداران می باشد. موفقیت سامسونگ با عرضه سری Note و ال جی با سری Optimus G Pro راه را برای برندهای دیگر در زمینه تولید فبلت هموار ساخت. Huawei Ascend Mate یکی از برترین ها در این زمینه می باشد و صفحه نمایش 6.1 اینچی این فبلت آن را در بین دو گوشی Samsung Mega قرار می دهد. شایان ذکر است که Huawei قبل از سامسونگ این مدل را ارائه داده بود.

همانند بسیاری از آخرین نسل گوشی های Huawei، مدل Ascend Mate دارای چیپست خود شرکت با مدل K3V2 می باشد. این مدل از فناوری بسیار پیشرفته ای برخوردار نیست اما گوشی دارای چهار پردازنده Cortex-A9 می باشد که دارای قدرت 1.5 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی 16 هسته ای می باشد دقیقا همان سخت افزاری که پرچمدار این شرکت یعنیAscend D2 با نمایشگر 1080p دارا می باشد. این سخت افزار اجازه می دهد که نرم افزارهای آندروید بدون ایراد با رزولوشن 720p اجرا شوند. این گوشی دارای آندروید 4.1.2 آبنبات ژله ای می باشد اما طراحی رابط کاربری Emotion ساده تر بوده و منوی نرم افزارها را حذف کرده است.


سخن پایانی



یک گوشی ارائه شده توسط سامسونگ ناگهان غوغایی به پا کرد که تولیدکنندهای کره ای را به پیدا کردن استراتژی جدیدی واداشت. تولیدکنندگان گوشی های تلفن همراه، کوچک و بزرگ، سعی در تقلید موفقیت سری Note را داشته اند اما هیچ یک از آنها دنبال رقابت یا ایجاد مانع برای تولید کننده آن نبودند. اما وجود گوشی های مشابه و با قیمتی به نسبت ارزان منجر به دست به کار شدن سامسونگ گردید.

بسیاری از افراد عرضه دو فبلت Galaxy Mega را به عنوان تلاشی برای ارائه تجربه Note برای گوشی های متوسط تلقی می کنند. با عرضه گوشی هایی نظیر Huawei Ascend Mate، ما بر این باوریم که سامسونگ به دنبال راه هایی برای جلوگیری از شکست در بازار می باشد زیرا فبلت های ارزان قیمتی توسط سازندگان نه چندان مشهور عرضه می شوند که می توانند با نمونه های تولیدی سامسونگ رقابت کنند.

به هر حال، نباید فراموش کنیم که Huawei Ascend Mate در Q1 عرضه شد و منطقی است که امکانات جدیدی وجود داشته باشند که برتر از امکانات این گوشی باشند. به نظر می رسد Huawei اقدامات درستی را انجام می دهد و مدل Mate یک گوشی با امکانات خوب و قیمتی بسیار مناسب می باشد. عمر باتری نیز بیشتر شده است. طراحی جالب آن دارای امکانات خوبی نیز می باشد و دارای ویژگی هایی است که خریداران را به خود جلب می کند. این فبلت نسبت به قیمت متوسط خود با قابلیت های خوبی عرضه شده است.
منبع 9صبح