تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: درمان ارتوسرجری و ارتودنسی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روش های درمان ناهنجاری های فک و دندانی متفاوتی وجود دارد که متناسب با مشکلات هر بیمار در ناحیه فک و دهان از درمان های مختص به خود استفاده می شود. یکی از درمان ها برای اصلاح ناهنجاری فکی روش درمان ارتوسرجری می باشد.
در روند درمان ارتوسرجری از لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید به همراه جراحی استفاده می شود که در نتیجه می توان به دندان هایی مرتب و زیبا دست یافت. نام دیگر ارتوسرجری را می توان ارتوگناتیک نیز نامید.
 
درمان ارتوسرجری
با مراجعه به لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید برای رفع ناهنجاری های دهان و دندانی، پزشک پس از بررسی وضعیت دندان ها، شما را به مراکز مخصوص برای انجام رادیوگرافی ارجاع می دهد تا به طور جزئی تر و تخصصی تر به بررسی وضعیت ناهنجاری ها پرداخته شود.
پس از بررسی عکس های فک و دندان در برخی موارد ممکن است نیاز به جراحی و درمان های تخصصی تر داشته باشید و تنها با استفاده از ارتودنسی نتوان این ناهنجاری ها را رفع کرد. در این صورت در کنار درمان ارتودنسی از جراحی نیز استفاده می شود.
در صورتی که ناهنجاری ها و نامرتبی دندان ها خفیف باشد می توان از روش های ارتودنسی به طور مجزا استفاده کرد.
لازم به ذکر است درمان ارتوسرجری می بایست زیر نظر متخصص صورت گیرد تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.
 
نکات درمان ارتوسرجری:
همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، در درمان ارتوسرجری علاوه بر روند ارتودنسی از جراحی فک نیز استفاده می شود. در نتیجه شخص مراجعه کننده می بایست زیر نظر متخصص ارتودنسی و متخصص جراح فک معاینه شود و به درمان ارتوسرجری بپردازد.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
در بسیاری از موارد پزشکان ترجیح می دهند تا در ابتدا به درمان ارتودنسی پرداخته شود و سپس برای جراحی اقدام شود تا بهترین نتیجه را دریافت کنند.
شروع درمان ارتوسرجری با لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید همراه می باشد. در اقع زمانی می توان برای ارتوسرجری اقدام کرد که پزشک ارتودنتیست به نتیجه ی مطلوب از ارتودنسی دست یافته باشد.
لازم به ذکر است که برای روند ارتوسرجری نیاز به خارج کردن تجهیزات و لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید نمی باشد و می توان در همان شرایط نیز به جراحی فک پرداخت.
 
بهترین زمان برای درمان ارتوسرجری
بهترین سن برای درمان ارتوسرجری سن 17 تا 18 سالگی می باشد. زیرا تا این سن رشد فکی و دندانی کامل صورت می گیرد و پس از سن 18 سالگی شاهد تغییرات کمتر برای بافت استخوانی فک و دندان خواهیم بود.
 
کاربرد ارتوسرجری در چه مواردی است؟
از مواردی که برای درمان ارتوسرجری استفاده می شود می توان به مسائل زیر اشاره کرد:
قابل استفاده برای درمان ناهنجاری های ژنتیکی دندان و بیماران دارای سندرم
قابل استفاده برای درمان بیمارانی که طی حادثه ای دچار مشکلات شدید دندانی شده اند. مانند تصادف، برخورد با شی، افتادن و… .
قابل استفاده برای بیمارانی که فک بالا آنها بزرگ و بیرون زده می باشد و فک پایینشان کوچک است. (و بالعکس)
بیمارانی که از بدو تولد دچار ناهنجاری های فکی می باشند. البته منظور از این مورد، بیماران ژنتیکی نمی باشند. بلکه افرادی که طی شرایطی همچون فشار در هنگام زایمان و… دچار ناهنجاری و مشکلات شده اند.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
علائم نیاز به ارتوسرجری:
پیش از مراجعه به لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید شما می توانید با مشاهده علائمی از نیاز خود برای درمان ارتودنسی یا ارتوسرجری آگاه شوید:
برای اینکار در مقابل آینه قرار گیرید و موارد زیر را بررسی کنید:
آیا دندان های فک بالا و پایین کاملا بر روی هم منطبق شده اند؟
آیا فک بالای شما به میزان بیش از حد معمول، بیرون تر از فک پایین می باشد؟(ناهنجاری لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید )
آیا فک پایین شما به میزان بیش از حد معمول، بیرون تر از فک بالا می باشد؟ (ناهنجاری لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید )
آیا فک شما از طرفین دچار بیرون زدگی و ناهنجاری می باشد؟(ناهنجاری لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید )
در صورتی که موارد بالا را مشاهده کردید، ممکن است شما به درمان ارتوسرجری نیاز داشته باشید.
اما همواره به یاد داشته باشید بهترین و ایمن ترین راه برای آشنایی با ناهنجاری فک و دندان، مراجعه به پزشک متخصص می باشد.