تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: نحوه شرایط تحصیل در ترکیه تعریف
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در سالهای اخیر با توجه به استقبال هموطنان ایرانی از ادامه تحصیل در کشور های خارجی کشور ترکیه به یکی از مقاصد فارغ التحصیلان مقاطع مختلف جوانان ایرانی تبدیل شده است. این امر علاوه بر قرابت فرهنگی بین دو کشور دارای دلایل متعددی میباشد که به ترتیب و اختصار به آن اشاره خواهیم نمود.علاوه بر این کشور ترکیه از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است که این موضوع باعث ایجاد موقعیت آب و هوایی نزدیک , سهولت در رفت و آمد و ارزانی سفر , سطح فرهنگی برابر , تغذیه ی خوب و با کیفیت و... شده است . پذیرش دانشجو در دانشگاه های ترکیه به این صورت است که دانشگاه های ترکیه آزمون مجزا برای خود برگزار می کنند.


شرایط پذیرش تحصیل در دانشگاه های ترکیه


از نظر سطح علمی دانشگاه های ترکیه در جهان معتبر هستند و در بسیاری از کشورهای اروپایی , آلمان و آمریکا اعتبار دارند ترکیه پل ارتباطی خوب برای گرفتن انتقالی به این کشورها است. یکی از شروط پذیرش تحصیل در دانشگاه های ترکیه گذراندن 12 سال تحصیلی و داشتن مدرک دیپلم دبیرستان برای نظام جدیدها یا مدرک پیش دانشگاهی برای کسانی که نظام قدیم هستند .همچنین شرط معدل 14 به بالا در بیشتر دانشگاه های ترکیه ملاک می باشد تعداد زیادی از دانشگاه های ترکیه برای انتخاب رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی به متقاضیان اجازه می دهند از طریق معدل پیش دانشگاهی و دیپلم اقدام نمایند.به طور کلی دانشگاه های ترکیه شرط سنی ندارند ( فقط در صورت برابری نمره ازمون یوس , احتمال دارد برای انتخاب نفر برتر از شرط معدل و سپس شرط سن استفاده شود. )


شهریه تحصیل در دانشگاه های ترکیه


در ترکیه همانند دیگر کشور های جهان دانشگاه هایی وجود دارد که غیر دولتی بوده و نحوه پذیرش دانشجو از طریق شرط معدل و بدون آزمون می باشد.
از لحاظ میزان شهریه برای مثال در سال 2019_2020 پذیرش پزشکی در دانشگاه یدی تپه مبلغ سالانه 25,000 دلار و دانشگاه لقمان حکیم 15,000 دلار می باشد. از دیگر دانشگاه های خصوصی می توان باشکنت, مدیپل ,لقمان حکیم ,ایستینیه و... را نام برد .


شرایط ادامه تحصیل برای دانش آموختگان دانشگاههای ترکیه


امکان ادامه تحصیل برای دانش آموختگان دانشگاههای ترکیه به طرق مختلف امکان پذیر است. در راستای حرکت بلوگنا Bologna, دانشگاه های کشور ترکیه از سال ۲۰۰۱ میلادی با ملحق شدن به سیستم یک پارچه انتقال و انباشت واحد های درسی European Credit Transfer and Accumulation System این امکان را فراهم میکنند که دانش آموخته به راحتی بتواند در کشور های عضو اتحادیه اروپا ادامه تحصیل داده و فارغ التحصیل گردد


سایر دوره های لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید



لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید



لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید


لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید آزمونی است که همه ساله از سوی دانشگاههای دولتی و خصوصی کشور ترکیه برای آن دسته از دانشجویان خارجی که متقاضی ورود به دانشگاههای ترکیه در رشته های پزشکی و غیر پزشکی و در مقاطع لیسانس و فوق دیپلم می-باشند برگزار می شود. آزمون دانش آموزان خارجی به اختصار آزمون YÖS (YABNCI ÖĞRENCİ SINAVI) نامیده می شود.



دانشگاه های دوره یوس

دانشگاهها و موسسات آموزش عالی همه ساله با اختصاص دادن ظرفیت پذیرش مخصوص دانشجویان خارجی، نسبت به جذب داوطلبان اقدام می نمایند. برای شرکت لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید شرط سنی وجود ندارد ولی مدرک پیش دانشگاهی مورد نیاز است. دانش آموزانی که در دوره¬های آموزشی آزمون مذکور شرکت می¬نمایند می¬توانند با کسب امتیاز لازم وارد دانشگاههای برتر ترکیه شده و در رشته های مختلف به تحصیلات خود در این کشور ادامه دهند.

آزمون یوس

آزمون YÖS برای سنجش استعداد های آموزشی شامل دروس هوش، ریاضی و هندسه در حد دبیرستان می باشد. آزمون یوس از سال 1981 تا 2010 توسط مرکز سنجش و ارزشیابی (ÖSYM) ترکیه برگزار می¬گردید. از سال 2011 این آزمون به صورت مستقل از طرف خود دانشگاهها برگزار می گردد. این آزمون عموماً شامل 80 سئوال می باشد که زمان آن در دانشگاههای مختلف 100 دقیقه تا 120 دقیقه متغیر می باشد. سئوالات به صورت تستی و پنج گزینه ای می باشد که می بایست فقط یک خانه خالی از پاسخ نامه با مداد مشکی نرم علامت گذاری گردد.

آزمون YÖS در دانشگاههای مختلف از اواخر فرودین شروع می شود و هر دانشگاه نسبت به تقویم آموزشی خود این آزمون را برگزار می¬کند. دانشگاههايي كه آزمون برگزار نمي كنند با كارنامه¬ قبولي در دانشگاههاي ديگر ثبت نام به عمل مي¬آورند.

سایر آزمون ها لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
در دنیای امروز شاهد تمایل روز افزون حوزه آموزش عالی به بین المللی شدن هستیم.با افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در جهان،استراتژی های ملی و بین المللی در حوزه آموزش عالی و دانشگاهی اهمیت یافته است.آموزش عالی ترکیه به موازات تحولات جهان، در حال تجربه تحولات چشمگیری در این راستا می باشد. در دنیای امروز شاهد تمایل روز افزون حوزه آموزش عالی به بین المللی شدن هستیم.با افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در جهان، استراتژی های ملی و بین المللی در حوزه آموزش عالی و دانشگاهی اهمیت یافته است.بر اساس آمار oecd در سال 2012، 5/4 میلیون دانشجو در سراسر جهان، در خارج از کشور خود در حال لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  بوده اند. پیش بینی می شود در سال 2022 این تعداد دانشجو به 8 میلیون نفر افزایش یابد.


لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید


آموزش عالی ترکیه به موازات تحولات جهان، در حال تجربه تحولات چشمگیری در این راستا می باشد. شورای آموزش عالی ترکیه اقدامات بسیاری را طی روندی جدیدی در پیش گرفته است و در این راستا امکانات جدید و فرصت های بیشتری را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است و ترکیه را مرکزی جدید برای جذب دانشجویان خارجی ساخته است. در زیر به برخی فرصت ها و امکاناتی که کشور ترکیه برای جذب دانش پذیر بین المللی بوجود آورده است اشاره می شود:


بورسیه تحصیلی بولونیا ترکیه، پذیرش دانشجو از طریق پروژه TURQUA، انتخاب رشته از طریق برنامه های سازمانی erasmus و erasmus + ، جذب دانشجو از طریق سازمان بورس ترکیه، برنامه تبادل دانشجویی مولانا، جذب از طریق مدارک دانشگاهی مشترک (معادل سازی مدرک جهت ایجاد فرصت ادامه تحصیل در ترکیه)، برنامه مبادله بین المللی دانشجو برپایه انتخاب پروژه دانشگاهی مشترک تحصیلی، جذب دانشجو از طریق سازمان YOK طبق برنامه تحصیلی YABSIS، جذب دانش آموختگان بین المللی از طریق برنامه جذب و اعتبار بخشی به مدارس، تمدید مدت اقامت در ترکیه پس از پایان دوره دکترا و HEC اعطای بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی.


در سال 2000 ترکیه حدود 16000 دانشجو خارجی و در سال 2018 این تعداد به 125000 دانشجو رسید که رشد قابل توجهی محسوب می شود. حدود 10 کشور بیشترین دانشجو در ترکیه را دارند که سوریه با 13/92 درصد با بیشترین دانشجو در ترکیه را داراست.

به دلیل پیوند های فرهنگی بین ترکیه و همسایگانش درصد بالایی از دانشجویان خارجی از کشور های همسایه می آیند.

ده کشور به ترتیب بیشترین تعداد حضور دانشجو در کشور ترکیه را دارند:

1. سوریه 2. آذربایجان 3. ترکمنستان 4. ایران 5. افغانستان 6. عراق 7. آلمان 8. یونان 9. قرقیزستان 10. بلغارستان

سایر آزمون ها لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
تاریخچه داروسازی در ترکیه

قدمت رشته داروسازی در ترکیه به تاریخ 9 نوامبر 1908 که "مکتب داروسازی علی" با تکیه بر دانشکده پزشکی اولین مکتب تدریس داروسازی نام گرفت، بر می گردد. در این مکتب مدت آموزش 3 سال و برنامه آموزشی آن مانند برنامه آموزشی مدرسه داروسازی پاریس (Ecole Superieure de Pharmacie de Paris) بوده است. در سال 1993 با فاصله گرفتن این مکتب از دانشکده پزشکی دروس آن نیز بیشتر از دروس پزشکی به سمت دروس علوم پایه سوق پیدا کرد و وابسته به دانشکده علوم پایه شد. در سال 1938 مدت آمورش در مکتب داروسازی به 4 سال افزایش یافت و در سال 1962 با جدا شدن دانشکده داروسازی از دانشکده های دیگر به صورت یک دانشکده مجزا برای اولین بار در دانشگاه استانبول بنا شد.



شغل لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید  وضعیت اجتماعی و حرفه داروخانه در ترکیه کاهش قابل توجهی تحت نسبت به گذشته داشته. این یک تغییر جدی بعد و قبل از سال 2000 را نشان می دهد. قبل از سال 2000 "سلامت در ترکیه" شاخص منعکس سومین کشور در جهان بوده است بعد از سال 2000 یک انقلاب در بخش بهداشت و درمان در نتیجه سیاست دولت را تجربه کرده است بعد از گذشت سال ها از تحقیق در سال 2014 بر اساس مصاحبه با داروسازان در پایان سال 2018 و تعیین اینکه تأثیرات قانونی که در سال 2013 به تصویب رسیده است، تازه شروع چه نتیجه ای بر این حرفه داشته است، می توان گفت که حرفه داروسازی احتمالاً در رتبه بندی حرفه ها از 11 به 15 و حتی 20 کاهش می یابد. داروخانه ها طبق قانون 6308 به تهیه و ارائه انواع داروها از مواد اولیه طبیعی و مصنوعی که در تشخیص و معالجه بیماری ها و محافظت از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. تجزیه و تحلیل دارو ، نظارت بر آن از نظر پیوستگی، ایمنی، اثربخشی و هزینه عملکرد دارویی آن. خدمات بهداشتی و درمانی است که فعالیت های مربوط به اطمینان از استاندارد سازی و ایمنی کیفیت دارو و اطلاع رسانی به بیماران راجع به مشکلات مربوط به مصرف دارو و گزارش مشکلات انجام می دهند.


واحدهای موجود در رشته داروسازی در ترکیه

در رشته داروسازی تعداد 187 واحد ضروری و 22 واحد اختیاری که در مجموع 209 واحد درسی وجود دارد و عمدتا دروس شیمی و زیست شناسی هستند وجود دارد. دانشجویانی که در دانشکده داروسازی تحصیل می کنند واحد هایی در زمینه فناوری اطلاعات پایه، شیمی تحلیلی، شیمی آلی، تاریخچه و اصطلاحات دارویی، علوم پایه داروسازی، قانونگذاری داروسازی، داروسازی و علوم پزشکی پایه، مواد اولیه دارویی، شیمی دارویی، فناوری داروسازی، بیوشیمی بالینی، کمک های اولیه، فارماکولوژی، دنتیولوژی و اخلاق در داروخانه، تمرین فارماکولوژی، اتنوبوتانیک، ایمنی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی، انگل شناسی بالینی، ویتامین ها و کوآنزیم ها، اصول بیوشیمی بیماران، شیمی پلیمر، رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها را طی می کنند.




طول دوره داروسازی در ترکیه

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در تمامی دانشگاه های ترکیه با تصمیم مجمع عمومی موسسات آموزش عالی از 4 سال به 5 سال تغییر داده شده است.


شهریه رشته داروسازی در دانشگاه های ترکیه

شهریه سالانه در دانشگاه های دولتی ترکیه چه برای رشته داروسازی و چه سایر رشته ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است به عنوان مثال شهریه رشته داروسازی در دانشگاه آتاتورک 2964 لیر، دانشگاه اگه 1482 لیر، دانشگاه آنکارا 15000 لیر، دانشگاه هاجت تپه 16821 و در دانشگاه استانبول 7000 لیر میباشد.


شهریه سالانه در دانشگاه های خصوصی ترکیه برای رشته داروسازی بطور میانگین در بین دانشگاه های مختلف 13000 دلار می باشد.

سایر آزمون ها لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید


لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید
طراحی سایت 
پشتیبانی سایت
سئو سایت 
بک لینک 
طراحی لوگو
طراحی کارت ویزیت
آموزش وردپرس
آموزش امنیت سایت
آموزش پشتیبانی سایت
آموزش بهینه سازی سایت
آموزش ساخت بک لینک
پشتیبانی سایت فروشگاهی
پشتیبانی سایت فروشگاهی
ساخت انیمیشن تبلیغاتی
طراحی سایت وردپرسی
انیمیشن تبلیغاتی
آموزش انیمیشن
آموزش seo
آموزش امنیت وردپرس
آموزش طراحی لوگو
طراحی لوگو وب سایت
طراحی لوگو شرکتی
بک لینک ارزان
فروش گل آنلاین مجهز
فروشگاه گل آنلاین
گل فروشی آنلاین
فروش گل آنلاین
آی لیلیوم
مشاوره تحصیلی متوسطه دوم
مشاوره تحصیلی متوسطه اول
مشاوره تحصیلی تیزهوشان
مشاوره تحصیلی دبیرستان
مشاوره تحصیلی دبستان
مشاوره تحصیلی ابتدایی
مشاوره کنکور