تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: فوت و فن ­های تشخیص یک صندلی استاندارد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه می­توان گفت تمام افراد جامعه در طول روز حتماً سر و کارشان با صندلی­ها می­افتد؛ در محل کار، هنگام خوردن وعده­های غذایی یا هنگام کار با کامپیوتر در منزل. به این ترتیب اهمیت انتخاب یک صندلی استاندارد برای خرید، بسیار روشن و واضح به نظر می­رسد. فرض کنید برای ملاقات با پزشک به مطب یا بیمارستان رفته­اید. در اتاق انتظار احتمالاً باید مدت زیادی را روی صندلی بنشینید. اگر دانشجو یا دانش آموز هستید، ساعات زیادی را در محل تحصیل خود، مهمان صندلی­ها می­باشید. برای انجام کار اداری در ادارات، نشستن در پارک، گذراندن اوقات فراغت در مراکز بازی­های رایانه­ای و ...، شما همه جا با صندلی­ها سر و کار دارید، حتی اگر به اصطلاح کارمند یکجا نشین نباشید.
البته که اهمیت استاندارد بودن صندلی برای افرادی که در ادارات مشغول به کار هستند و حداقل 8 ساعت در روز روی صندلی می­نشینند، بسیار بیشتر است. به همین دلیل در این مقاله تلاش کرده ایم، ویژگی­های یک صندلی استاندارد را، با ذکر دلیل و برهان علمی، برای شما معرفی کنیم. فراموش نکنید، استفاده از صندلی ارگونومیک و استاندارد حین کار، به شما کمک می­کند از سلامتی بدن خود بخصوص در ناحیه ستون فقرات، محافظت کنید. همراه ما باشید.

زاویه­ بین نشیمن و پشتی صندلی را بررسی نمایید

بهترین حالت نشستن زمانی است که زاویه بین تنه شما و ران­هایتان کمتر از 90 درجه نباشد. کمتر بودن این زاویه باعث می­شود بار و وزن روی ساختمان ستون فقرات، عضلات کمر و همچنین فشار روی ران­ها بیشتر شود. بنابراین، هنگام انتخاب یک صندلی استاندارد برای محل کار یا زندگی خود به این نکته توجه داشته باشید که زاویه بین پشت و نشیمن صندلی باید به گونه­ای باشد که فشار زیادی را به ستون فقرات شما تحمیل نکند، زیرا در این صورت بعد از مدتی احتمالاً دچار آسیب ستون فقرات خواهید شد.
در واقع یک صندلی استاندارد صندلی­ است که برای شما استاندارد باشد. پس هنگام خرید، به ویژگی­های شخصی خود نیز دقت داشته باشد.


جنس پشتی صندلی استاندارد در سال 2020
هنگامی که قرار است برای ساعت­های متمادی روی صندلی بنشینید، جنس کف و پشتی صندلی از اهمیت ویژه­تری برخوردار می­شود. بدون شک صندلی­هایی که رویه­های نسبتاً نرم و راحت دارند نسبت به صندلی­های چوبی برای نشستن بسیار مناسب­تر هستند. حتی جنس پارچه نیز می­تواند در انتخاب یک صندلی استاندارد مهم باشد. زیرا وقتی طولانی مدت روی صندلی نشسته اید قطعاً دوست ندارید قسمت پشتی شما به راحتی عرق کند و احساس ناخوشایندی به شما دست بدهد.
چرخ­ها به شما آزادی عمل می­دهند
کمترین حسن چرخ­دار بودن یک صندلی این است که مجبور نیستید برای یک جابجایی کوتاه بارها از روی صندلی بلند شده و دوباره بنشینید. وجود چرخ اجازه می­دهد به راحتی در فضای محدود پیرامون خود حرکت کنید. البته خوب است دقت داشته باشید که چرخ­های صندلی نباید باعث شوند برای ساعات طولانی روی صندلی بمانید بدون این که کمی از جا بلند شده و به ستون فقرات و در کل بدن خود استراحت دهید.

انتخاب صندلی استاندارد تنها راه محافظت از سلامتی نیست

در انتها باید به این نکته توجه کرد که انتخاب صندلی تمام کار نیست. اگر روزانه زمان زیادی را روی صندلی می­گذرانید، نباید از وضعیت جسمانی خود غافل شوید. ممکن است در ابتدا مشکل چندانی نداشته باشید اما بعد از تنها چند ماه، دردهای کمر، زانو یا گردن یکی یکی به سراغ شما بیایند. درست است که انتخاب یک صندلی اداری اولین قدم است اما تنها قدم نیست. می­توانید با یک پزشک مشورت کنید و حرکت­های ساده و سریعی را برای استراحت دادن به بدن خود در حین ساعات طولانی کار بیاموزید. حتماً بین کار، از جا برخیزید و کمی قدم بزنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که یک صندلی هر چقدر هم اصولی طراحی شده باشد، نمی­تواند شما را صد در صد مجبور کند تا صحیح بنشینید. پس لازم است نشستن صحیح روی صندلی استاندارد را نیز بیاموزید، لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید در اولین قدم همراه شماست تا بتوانید مطابق با معیارهای اصولی و به روز دنیا، بهترین و مناسب­ترین صندلی را انتخاب کنید. کارشناسان ما آماده هستند تا به شما کمک کنند یک صندلی استاندارد خریداری کنید، "یک صندلی، ایده­آل شما" که بتوانید ساعات زیادی را روی آن، بدون ناراحتی به کارهای خود رسیدگی نمایید.