تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: اصطلاحات رایج سئو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیکشنری SEO و اصطلاحات سئو: احتمالا شما می دانید واژه SEO مخفف چه کلماتی است اما اگر نمی دانید نگران نباشید زیرا در ادامه این مقاله بیان خواهیم کرد. چه شما بعنوان یک سئوکار مبتدی باشید و چه حرفه ای، دانستن اصطلاحات و معانی واژه هایی که در این مقاله بیان می کنیم ضروری است و می تواند در زمینه سئو (SEO) به شما کمک کند.

Anchor Text (متن لینک یا متن لنگر):
متنی است که درون یک لینک قرار می‌گیرد و به کاربر نشان داده می‌شود و قابل کلیک است. هنگامی که موس روی متن لینک قرار می‌گیرد به شکل یک دست کوچک در می‌آید و کاربر با کلیک روی آن به صفحه مقصد هدایت می‌شود.

anchor text یا متن لینک برای گوگل بسیار مهم است. اگر متن لینک کلمه کلیدی صفحه مقصد باشد گوگل متوجه مفهوم صفحه مقصد می‌شود و به رتبه‌بندی صفحه مقصد بسیار کمک می‌کند.

Backlink (بک لینک)
یک لینک است که از یک سایت دیگر به سایت ما داده می‌شود و کاربر با کلیک بر روی آن لینک به سایت ما هدایت می‌شود.

بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورها در رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو است. بک لینک به دو نوع nofollow و dofollow تقسیم می‌شود. بک لینک نوفالوو ارزش و رتبه‌ای از صفحه مبدا به صفحه مقصد انتقال نمی‌دهد، اما بک لینک dofollow ارزش و اعتبار صفحه مبدا را به صفحه مقصد ارسال می‌کند.

Page speed (سرعت صفحه): سرعت صفحه معیاری متفاوت از سرعت سایت است. این پارامتر به سرعت بارگذاری یک صفحه از سایتتان اشاره دارد. در واقع از لحظه‌ی کلیک کردن تا زمانی که اولین اطلاعات از صفحه‌ی موردنظر توسط مرورگرتان دریافت می‌شود سرعت صفحه گفته می‌شود.

Click-through rate (نرخ کلیک): به تعداد کلیک‌هایی که بر روی URL های شما انجام می‌شود نرخ کلیک گفته می‌شود.

Conversion rate (نرخ تبدیل): شما در سایت خود اهدافی را برای موفقیت بیشتر تعریف کرده‌اید. این هدف انجام فعالیتی خاص از سوی مخاطب است. نرخ تبدیل میزان تعداد مخاطبانی که هدف موردنظرتان را انجام می‌دهند نسبت به تعداد کل بازدیدهاست. در واقع این نرخ تعیین می‌کند چه تعداد از افرادی که از سایتتان بازدید می‌کنند فعالیت‌هایی نظیر تماس، ثبت‌نام در خبرنامه، پر کردن فرم، انجام خرید و … انجام می‌دهند.

89- Google Analytics: یک ابزار رایگان گوگل (با گزینه پرداخت برای ویژگی‌های به روزشده) که به مالکین وب سایت اجازه کسب این دید را می‌دهد که چگونه مردم در وب سایت خود کار می‌کنند و در آن مشارکت دارند. بعضی مثال‌های گزارشاتی که می‌توانید در تحلیل گوگل ببینید شامل کسب گزارشاتی می‌شوند که نشان می‌دهند بینندگان شما از کدام کانال می‌آیند و تبدیل گزارشات که نشان‌دهنده نرخی است که افراد اهداف خود را در وب سایت شما دنبال کرده و کامل می‌کنند (مثل پر کردن فرم).

منبع : ساخت سایت