تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: کانن و دوربین 250 مگاپیکسلی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کانن به تازگی سنسوری را برای دوربین های دیجیتال خود طراحی کرده است که دارای 250 میلیون پیکسل می باشد و در نتیجه این امر تحولی عظیم در صنعت دوربین های DSLR را رقم خواهد زد. سنسور APS-H که بین APS-C و سنسورهای فول فریم قرار دارد می تواند تصاویری با رزولوشن 19580 x 12600 ثبت کند که این رزولوشن سی برابر کیفیت تلویزیون های 4K می باشد.

[تصویر:  qq579lezt314cemsrgkh.jpg]


کانن اعلام دارد که تصاویر ثبت شده توسط این سنسور دارای جزئیات بسیاری می باشند. این دوربین قادر است متن نوشته شده بر روی هواپیمایی در فاصله 11 مایلی از سطح زمین را نشان دهد. کانن اطلاعاتی در مورد لنز به کار برده شده برای این نوع عکاسی ارائه نکرده است. رزولوشن این سنسور بسیار بالاتر از میزانی است که عکاسان بتوانند از عهده ویرایش آن برآیند اما کانن معتقد است که یکی از مزایای اصلی این دوربین قابلیت برش بخشی از تصویر بدون افت کیفیت آن می باشد.

ذخیره سازی تصاویر این سنسور نیز اندکی دشوار می باشد و حجم تصاویر گرفته شده با آن 125 برابر دوربین های Full HD بوده و در حدود 1.25 گیگابایت می باشد. کانن اعلام کرده است که هدف اصلی از تولید این سنسور استفاده از آن در امور تجسس بوده و برای عکاسان عادی طراحی نشده است.