تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: مخفی‌سازی فایل‌ها و پوشه‌های مهم در اندروید با یک ترفند ساده و سریع
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه میلیون‎ها کاربر از سیستم‌عامل آندرويد استفاده می‎کنند و این پلتفرم امکانات زیادی را در اختیار آنها قرار می‎دهد. ما در ادامه قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم تا بدون نیاز به نصب یک اپلیکیشن ثالث، فایل‎ها و پوشه‌های مهم خود را در آندرويد مخفی کنید و با این کار بتوانيد امنیت اطلاعات ارزشمند خود را افزایش دهید.
از آنجا که این روزها تمام دستگاه‎های همراه ما از انواع مختلفی از اطلاعات شخصی از قبیل عکس و ویدیو پر شده است و ما نمی‎خواهیم این اطلاعات در اختیار افراد غریبه قرار گیرد، بهترین و ساده‎ترين روش ممکن برای حفظ امنیت این محتوا مخفی کردن آنها است.
برای پنهان کردن داده‎های شخصی خود در آندرويد کافی است مراحل زیر را دنبال كنيد:

[تصویر:  wxyjqcbvhzj11181bvkl.jpg]

1. بیشتر نسخه‎های آندروید یک اپلیکیشن مدیریت فایل داخلی به همراه دارند، اما اگر نسخه‎ای که شما از آن استفاده می‎کنید فاقد این برنامه است، ما به شما توصیه می‎کنیم اپلیکیشن Es File Explorer را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. حالا برنامه مدیریت و جستجوی فایل خود را باز کنید.

[تصویر:  t76a6l7mlrkj5w6hsg7t.jpg]

2. در این مرحله فایل یا فولدری که قصد مخفی کردن آن از دید دیگران دارید را پیدا کنید.
[تصویر:  89kh6776458177var3cp.jpg]

3. بعد از دسترسی به فایل یا فولدر مورد نظر آن را انتخاب و سپس روی گزينه rename کلیک کنید.
[تصویر:  3q2wrhvcof2xga4dyxpl.jpg]

4. حالا در کادر تغییر نام یک «.» به ابتدای نام فایل اضافه کنید. برای مثال اگر نام پوشه شما videos است آن را به videos. تغییر نام دهید.
[تصویر:  gd909qov00gljkoconki.jpg]

5. همان طور که می‎دانید آندروید یک سیستم‌عامل مبتنی بر لینوکس است و با قرار گرفتن «.» در ابتدای نام فایل یا پوشه؛ سیستم‌عامل تصور می‎کند که این فایل یک فایل سیستمی‎ است و در تنظیمات پیش فرض سیستم‌عامل لینوکس، فایل‎های سیستمی‎ مخفی بوده و نشان داده نمی‎شوند. حالا اگر شما می‎خواهید این فایل یا پوشه پنهان شده را باز کنید؛ تنها کافی است در برنامه مدیریت فایل خود گزینه Show hidden Files/folder را انتخاب کنید.

[تصویر:  agufzzfn66ustbv8i1pj.jpg]

6. اگر چنانچه دوباره تصمیم گرفتید که فایل مخفی شده را از این حالت خارج کنید تنها کافی است دوباره از گزینه تغییر نام استفاده کرده و «.» ابتدای آن را حذف کنید.

با انجام این ترفند ساده تمام فایل‎ها و پوشه‌هایی که شما با پیشوند «.» تغییر نام داده‎اید، از فهرست اپلیکیشن مدیریت فایل و همچنین از داخل گالری شما پنهان خواهد شد و خیال شما از بابت دیده شدن آن توسط دیگران راحت خواهد شد. البته به یاد داشته باشید که با انجام این ترفند امنیت فایل شما در اپلیکیشن‎های دیگری که امکان دسترسی به فایل‎های سیستمی‎ را دارند حفظ نخواهد شد و برای پنهان کردن کامل فایل در اپلیکیشن‎های دیگر باید از یک اپلیکیشن ثالث مثل AppLock استفاده کنید که با رمزگذاری روی فایل‎های شما از آنها محافظت می‎کند.