تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: دوربین های بدون آینه Sigma
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کمپانی Sigma نیز وارد صنعت تولید دوربین های بدون آینه با قابلیت تغییر لنز می شود. این شرکت به تازگی از دو مدل جدید خود با نام های sd Quattro و sd Quattro H رونمایی کرده است. هر دو مدل به سنسور Foveon X3 شرکت Sigma مجهز شده اند و با لنزهای شرکت Sigma Global Vision سازگاری دارند.

تفاوت بین دو دوربین در اندازه سنسور آنها می باشد. Sd Quattro H دارای سنسور بزرگ APS-H بوده که 30 درصد بزرگتر از سنسور APS-C می باشد و به گفته شرکت این دوربین قادر است تصاویری معادل دوربین های DSLR با کیفیت 51 مگاپیکسل تولید کند. سنسور Foveon دارای چند لایه می باشد. لایه بالایی از جنس سیلیکون بوده و 25.5 مگاپیکسل می باشد و قادر است تمام اطلاعات از جمله رنگ ها را ثبت کند. دو لایه زیرین پنج مگاپیکسلی بوده و رنگ های قرمز و سبز را ثبت می کنند. یکی از برتری های این دوربین ها عدم نیاز به فیلتر low-pass می باشد.

[تصویر:  64j7dvjzozcyo60bt7al.jpg]

Sd Quattro به سنسور APS-C مجهز گشته است که معادل سنسورهای 39 مگاپیکسلی دوربین های DSLR می باشد و لایه بالایی آن 19.6 مگاپیکسل می باشد. هر دو مدل از پردازنده تصویر Dual True III استفاده کرده و سیستم فوکوس خودکار آنها هیبریدی می باشد بنابراین تشخیص چهره و تنظیم رنگ و کنتراست به سرعت انجام می گیرد. هر دو مدل همچنین می توانند با فرمت RAW عکاسی کنند.

[تصویر:  ivcexw5h09vc0fa0jwwp.jpg]

علاوه بر سنسور، هر دو دوربین دارای بدنه منیزیمی می باشند که ضد گرد و غبار است. منظره یاب 2.3 مگاپیکسلی نیز 100 درصد محیط را نمایش می دهد.

Sigma تمام مشخصات این دوربین ها را منتشر نکرده است و هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت آنها در اختیار نمی باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت B&H این دوربین ها فاقد قابلیت فیلم برداری هستند و صرفا برای عکاسی طراحی شده اند.
منبع 9صبح