تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: بررسی قوانین مهم در طراحی وب سایت واکنشگرا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بررسی قوانین مهم در طراحی وب سایت واکنشگرا


Adaptive و Responsive :
ساختار Adaptive در واقع همان ساختار اکثر وب سایت هایی که در ابزار مختلف به نمایش در می آیند و به نسبت پهنای صفحه تغییر می نمایند ، می باشد. از سوی دیگر ساختار Responsiveیا لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید واکنشگرا بدون جلب توجه و به صورت جذاب تر نسبت به تغییر اندازه صفحه عمل کرده و صفحه ای به مراتب قابل قبول تر و زیبا تر به کاربر نمایش خواهد داد .
عناصر شناور در طراحی وب سایت واکنشگرا :
شناور سازی یعنی هر آنچه که در یک وب سایت استاتیک در رزولوشن یک لب تاپ یا کامپیوتر مشاهده می نمایید . پس از لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ریسپانسیو به صورت عمودی اجرا خواهد شد در نتیجه نسبت به حالت استاتیک ، ارتفاع صفحه افزایش خواهد یافت . در ساختار استاتیک با اندازه ها و پیکسل ها کار می نماییم اما در طراحی سایت واکنشگرا می بایست همه چیز با کد های CSS و جاوا نسبت به پهناهای متفاوت ساخته شود .
واحد های مرتبط به صفحه در طراحی سایت :
برای نمایش وب سایت در دستگاه های هوشمند مختلف ، صرفا نمی توان از point یا پیکسل استفاده نمود . در واقع به واحدی نیاز است که پهنای آن ، تشکیل دهنده درصدی از عنصر اصلی خود باشد تا بدون نیاز به کد نویسی های اضافی به همراه تغییر پهنای صفحه ، پهنای آن نیز تغییر نماید .
Breakpoints :
در صفحه اصلی طراحی وب سایت نقاط شکست ، نقاط طلایی می باشند . نقاطی که می توان روی آن ها مانور داد و در نمایشگر های گوناگون توسط کد های مختلف جا به جا نمود . در استفاده از این اصل این نکته را به خاطر داشته باشید که برای اجرای یکباره کد های جاوا ، مرورگر های مختلف دارای محدودیت هایی می باشند و به دلیل این که با هر بار تغییر در عرض مرورگر ، نقاط شکست تغییر می نمایند ، این امر می تواند موجب هنگ کردن دستگاه مخاطب شود .