تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: (لوازم آتش نشانی (کپسول آتش نشانی)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لوازم آتش نشانی
کپسول آتش نشانی یکی از اجزای لوازم آتش نشانی می باشد که در همه جا کاربرد دارد و با توجه به محیطی که در آن قرار میگیرد ظرفیت آن متغییر است . امروز میخواهیم ساختار کپسول آتش نشانی را به عنوان یکی از مهمترین لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید   بررسی کنیم .
ساختار تمامی کپسول های آتش نشانی پودری یکسان بوده و در مقاله زیر به بررسی تک تک اجزای آن می پردازیم :
1 - بدنه
این نوع کپسول های آتش نشانی ، به طور عموم ، بدنه فلزی دارد . نوع فلز و روش ساخت آنها باید با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشد . بدنه باید از چنان کیفیتی برخوردار باشد که فشار کارکرد دستگاه را به خوبی تحمل کند . همچنین بدنه باید در مقابل زنگ زدگی و خوردگی از مقاومت لازم برخوردار باشد . به روی بدنه با توجه به کارخانه سازنده دستگاه ممکن است دستگیره ، پایه و ... نصب شده باشد . 
2 - ساز و کار عمل کننده
کپسول های آتش نشانی پودری با توجه به نوع و کارخانه سازنده آنها ممکن است به یکی از انواع مکانیزم عمل کننده " ضربه ای " ، " اهرمی " و یا " فلکه ای " مجهز باشد .
3 -لوله لاستیکی
اغلب کپسول های دستی اطفای حریق محتوای پودر ، لوله لاستیکی با طول مناسب دارند . البته ، انواع کوچک همچنین ، بعضی انواع قدیمی فاقد لوله لاستیکی هستند . 
4 - سر لوله پودر پاش 
بیشتر کپسول های آتش نشانی پودر به سر لوله پودر پاش مخصوص مجهز شده اند . این سر لوله ، به طور معمول ، از پلاستیک ساخته شده و به صورت اهرمی عمل می کند . که با فشار دادن آن هنگام عملیات اطفا حریق ، پودر از سر لوله خارج شده و با برداشتن فشار ، خروج پودر متوقف می شود .
5 - لوله سیفون
به این لوله " لوله داخلی هدایت کننده پودر" نیز گفته می شود.در داخل دستگاه از کمی بالاتر از کف تا خروجی دستگاه امتداد دارد.
کپسول آتش نشانی یکی از اجزای مهم لوازم آتش نشانی است که باید حتما طبق استاندارد های ایمنی خریداری شود تا در زمان حادثه به خوبی عمل نماید .
[تصویر:  kapsool2.jpg]