تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: دستگیری هکر شبکه های اجتماعی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: فرمانده انتظامي شهرستان فسا خبر از دستگیری هکر شبکه اجتماعی داد که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌نمود.
سرهنگ ‌علي شيبانيان‌ با بیان این‌که اخيرا تعدادي از همشهريان با مراجعه به پليس فتا شهرستان فسا، عنوان كردند؛ شخصي با استفاده از شبکه اجتماعي اين افراد، که اکثرا خانم مي‌باشند، اقدام به جعل هويت و کلاهبرداري و اخاذي مي‌كند، گفت: در اولين پرونده متشکله در پليس فتا شهرستان فسا خانمي جوان و متاهل شکايت خود را مطرح كرد، مبني بر اين‌که در یکی از شبکه‌های اجتماعي وی از دسترس خارج شده و توسط فردي ناشناس مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: فرد ناشناس از طريق شبکه اجتماعي شاکی، مخاطبان را اغفال و از آنها درخواست ارسال تصاوير شخصي كرده است.

سرهنگ شيبانيان اضافه‌كرد: در شکايت بعدي که از طرف خانمي 22 ساله مطرح شد، مشخص شد فردي ناشناس با مشخصات متهم پرونده اول، با هک شبکه اجتماعی اين دختر 22 ساله اقدام به ارسال پيام به مرد همسايه كرده و وي را ترغيب به اعمال منافي عفت مي‌كند.

وي بيان‌كرد: موضوع با جديت در دستور كار ماموران پليس فتا شهرستان فسا قرار گرفت و با انجام اقدامات فني‌و اطلاعاتي، متهم كه جواني 28 ساله بود شناسايي و دستگير شد و در تحقيقات انگيزه خود را کينه‌جويي و سوءاستفاده از زنان و دختران عنوان كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان فسا در اين خصوص هشدار داد: پليس فتا با توجه به دسترسي‌هاي موجود و بهره از نيرو هاي متخصص در جهت اجراي عدالت گام بر مي دارد و همواره با افراد سود جو و فرصت طلب، در اين فضا برخورد خواهد كرد.

سرهنگ شيبانيان به کاربران فضاي مجازي توصيه كرد: هر رسانه‌ اجتماعی، گزینه‌ای برای تنظیمات دارد که در آن به شما اجازه می‌دهد امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید. بنابراین با استفاده از آن شما می‌توانید فقط به دوستانتان یا افراد خاصی اجازه بدهید که پست‌های شما و اطلاعات شخصی‌تان را ببینند. هیچ وقت تصور نکنید که تنظیمات پیش‌فرض، به صورت محرمانه تنظیم شده است.

وی ادامه داد: مطمئن شوید افرادی که شما را به عنوان دوستی اضافه می‌کنند را می شناسید. قبل از اینکه درخواست دوستی را قبول کنید یک پیام خصوصی برای آن شخص بفرستید و از او چیزی را درخواست کنید که به شما در شناساندن هویتش کمک می‌کند. حتی اگر شما فرض کنید که می‌توانید او را از روی عکس یا نام تشخیص دهید، در این صورت برای شما راحت‌تر خواهد بود که بفهمید این فرد همان شخصی است که می‌شناسید یا این‌که نقش او را بازی می‌کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
Smile (8)