تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: معرفی برج خلیفه دبی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  Burj_Khalifa-intro.jpg]

برج خلیفه، نمادین‌ترین آسمان خراش لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید است. این برج دارای ۸۲۸ متر ارتفاع  و ۱۶۳ طبقه می‌باشد که از بلندترین آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های جهان است. این برج ترکیبی از  ادارات، دفاتر، مراکز فروش، واحد‌های مسکونی و هتل جورجیو آٰرمانی است. طراحی Y شکل برج خلیفه حداکثر منظره خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد.
در پایین این آسمان خراش، فضای سبز، آب‌نماهای زیبا و بلوارهایی برای رفت و آمد عابرین طراحی شده‌اند. طراحی کلی این برج از شکل هندسی یک گل کویری در آن منطقه و معماری اسلامی الهام گرفته شده‌است.

ویژگی‌ها:

- بلندترین ساختمان جهان
- بلندترین سازه جهان که بدون هیچ کمکی ایستاده‌است
- دارای بالاترین تعداد طبقات
- بالاترین مساحت اشغالی توسط طبقات در بین دیگر آسمان‌خراش‌های جهان
- بالاترین بالکن جهت مشاهده فضای باز اطراف
- دارای آسانسور برای گذراندن بیشترین فاصله در بین دیگر ساختمان‌ها
- بلندترین آسانسور باربری
وزن بتن استفاده شده برای این برج در حدود ۱۰۰۰۰۰ فیل است و وزن کل آلومینیوم استفاده شده در برج خلیفه معادل با پنج هواپیما A380 می‌باشد. نوک برج خلیفه از فاصله ۹۵ کیلوتری قابل رویت است.  جالب است بدانید به هنگام ساخت و ساز این سازه، ۱۲۰۰۰ کارگر در هر روز در این پروژه مشغول بکار بوده‌اند. ساخت  برج خلیفه در ژانویه سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در ژانویه ۲۰۱۰ پایان یافت.

[تصویر:  Burj-Khalifa-1.jpg]

منبع: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید