تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: طراحی سایت و توسعه وب سایت یکی نیستند بخش اول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

بر خلاف تصور اشتباهی که در جامعه و تبلیغات گاهاً شاهد آن هستیم و مشاهده می کنیم که لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و توسعه دهنده سایت به جای یکدیگر به کار می روند باید اشاره کنیم که این دو، مقولاتی کاملاً متمایز از یکدیگر هستند. طراحی سایت در واقع همان چیزی است که زمان مراجعه کاربر به سایت می تواند در سایت ببیند در حالی که توسعه سایت مشتمل بر عملکرد سایت است. در این نوشتار که در دو بخش برای شما عزیزان در سایت قرار خواهد گرفت تفاوت های میان لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید و توسعه سایت را بر خواهیم شمرد.

اجزای یک لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید

در ابتدای بحث اشاره کنیم که هر سایتی دارای قسمت های مختلفی می باشد. این قسمت ها عبارتند از :
طرح سایت: شامل رنگ ها و منو ها و نیز گرافیک و …
محتوای سایت: شامل محصولات و اطلاعات و …
عملکرد سایت: ویژگیهای تعاملی سایت با کاربر
قابلیت استفاده: که مشتمل بر دیدن سایت از نگاه کاربر می باشد.
اکنون برای بر طرف شدن هرگونه ابهامی این موارد را برایتان توضیح می دهیم.

طرح سایت

در طراحی سایت طراح تصمیم گیرنده است که چه رنگ ها و فونت هایی باید در سایت استفاده شود و چارچوب صفحات سایت باید چگونه باشد یعنی در واقع ظاهر و شماتیک کلی سایت چگونه باید باشد. کسی که کار طراحی سایت را انجام می دهد و اصولاً کلیه طراحان گرافیک باید از حس زیبایی شناختی مناسبی برخوردار باشند و رنگ ها و تصاویری را برای پروژه بهتر و مناسب تر است را به صاحب سایت پیشنهاد بدهند و تلاش کند که صاحب سایت را متقاعد سازد.

محتوای سایت

طراحی سایت

محتوای سایت تمامی مطالبی است که باید در سایت قرار داده شده و کاربران این مطالب را در سایت بیابند. این مطالب تمامی خط مشی ها و صفحات قروشی که در سایت قرار دارد را شامل می گردد. تمامی این مطالب نیاز نیست که توسط خود شما ایجاد شود و بعضی اوقات شما نیاز دارید که شخصی مطالب سایت شما را بنویسد.

عملکرد سایت

در طراحی سایت عملکرد سایت شامل تمامی ویژگی های تعاملی سایت و انیمیشن ها می شود و برنامه نویسان سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب این ویژگی های تعاملی را طراحی می کنند. زبان هایی از قبیل php و Perl و نیز جاوا اسکریپت و نرم افزارهایی برای متحرک کردن عکس ها مانند فلش و غیره همه از این موارد هستند که صفحاتی با دینامیک پیچیده را ایجاد می کنند که همه از یک دیتابیس واحد استفاده کنند و انتظارات کاربران از سایت را برآورده سازند. عملکردهای دیگر یک وب سایت، نرم افزارهایی است که کاربران با آنها کار خواهند کرد مانند فرم ها و برنامه های مدیریتی دیگر. در مجموع همه این برنامه ها برای اینکه بتوانند در یک صفحه اینترنتی استفاده شوند نیاز دارند که از زبان HTML پشتیبانی کنند