تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: کاخ توپکاپی استانبول
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  topkapi-palace-intro.jpg]

کاخ توپکاپی از کاخ‌های سلاطین عثمانی در سال‌های ۱۴۶۵-۱۸۵۶ می‌باشد که بعنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی در شهر استانبول شناخته شده‌است.
کاخ توپکاپی توسط سلطان محمد دوم، پس از فتح قسطنتنیه در بالای یک تپه و در یک شبه جزیره کوچک ساخته شد. در طول ۴۰۰ سال سلطنت در توپکاپی، هر سلطان بنابه سلیقه و احتیاج خود، بخش‌ها و سالن‌های متعددی را به آن اضافه کرده‌است.
معماری منحصربفرد، چشم انداز بینظیر آن به دریای مرمر، بسفر، شاخ طلایی و حیاط سرسبز، آن را به یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های توریستی ترکیه تبدیل کرده‌است.این موزه در سال ۱۹۲۴ یعنی درست مدت کوتاهی پس از اتمام سلطنت عثمانی به دستور آتاتورک برای عموم مردم به عنوان موزه افتتاح شد. حرمسراها، اتاق‌های دیدار مقامات خارجیِ، آشپزخانه کاخ و خزانه کاخ از جاذبه‌های دیدنی توپکاپی می‌باشند. بازدیدکنندگان علاقه‌مند، می‌بایست نصف روز خود را برای بازدید این کاخ اختصاص دهند.

[تصویر:  Topkap-palace-3.JPG]

[تصویر:  topkapi-palace-4.jpg]

کاخ توپکاپی در فاصله تقریبا یک مایلی و در شمال شرقی مسجد ایاصوفیه واقع شده‌است. ساعت کاری این موزه از ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر می‌باشد و در روزهای سه شنبه بسته می‌باشد.

[تصویر:  topkapi-palace-1.jpg]

[تصویر:  topkapi_palace-2.jpg]

منبع: لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید