تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: نحوه طراحی سایت پرتال در اینترنت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید


طراحی پرتال


امروزه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید پرتال به یکی از لغت های پیچیده در حوزه طراحی سایت تبدیل شده است به طوری که برای هر فرد دارای تعریف منحصر به فردی می باشد ، از این رو در تعریف طراحی سایت پرتال اختلاف هایی موجود می باشد .

تعریفی از طراحی پرتال :

طراحی پرتال در اصل مکانی می باشد که کاربران فضای مجازی بتوانند به آسانی با مراجعه به آن از سرویس های متداول و رایج موجود در فضای مجازی استفاده نمایند هم چنین اطلاعاتی که مورد نیاز شان می باشد را بدست بیاورند .

دردید اکثر افراد طراحی سایت پرتال به معنای طراحی سایت ی با امکانات منحصر به فرد و خاص می باشد . این گونه وب سایت ها می توانند به عنوان یک واسط ارتباطی interface بین بازدیدکنندگان و تعدادی وب سایت زیر مجموعه در حوزه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید پرتال می باشد . به بیان دیگر طراحی پرتال به عنوان وب سایتی می باشد که به صورت واسطه میان فضای مجازی و بازدیدکنندگان می باشد .

طراحی پرتال

کاربران طراحی پرتال :

کاربران لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، لزوما کاربران حرفه ای نمی باشند . طراحی پرتال این امکان را به بازدیدکنندگان وب سایت می دهد تا حتی با کمترین میزان تجربه بتوانند از سرویس ها و اطلاعات موجود در وب سایت استفاده نمایند . بر اساس نوع طراحی سایت پرتال کاربران آن نیز دارای تفاوت می باشند .



امکانات رایج در فضای مجازی :

امروزه در فضای اینترنت هر طراحی سایت ارائه دهنده سرویس خاص و متفاوتی می باشد . اما یک وب سایت پرتال می بایست بتواند امکان ارائه سرویس های عمومی را داشته باشد همانند سرویس پست الکترونیک رایگان ، اخبار ، تالار گفتگو ، جستجو در وب سایت های کوچک و اینترنت ، نقشه های مربوط به موضوع طراحی پرتال ، شخصی سازی توسط پرتال و شخصی سازی توسط کاربران باشد . در طراحی سایت پرتال های تجاری ، خدمات خرید و فروش به صورت آنلاین لحاظ می شود