تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: ترفند جمع سریع سلول‏ها در اکسل
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  y8xf_e1.png]

برنامه اکسل یکی از نرم افزار های مجموعه Microsoft Office است. شما در اکسل می توانید با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پردازید.اما همانطور که میدانید،برای جمع زدن اعداد داخل دو یا چند سلول بایستی از فرمول SUM بهره برد. اما جالب است بدانید که با استفاده از یک کلید ترکیبی ساده می توان اعداد یک ستون یا سطر را جمع کرده و از استفاده مکرر و خسته کننده فرمول SUM جلوگیری نمود.
در این ترفند تصمیم داریم نحوه جمع سلول‏ها در اکسل را به صورت سریع و با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد برای شما بازگو نماییم.پس در ادامه با ما  همراه باشید.


ترفند جمع سریع سلول‏ها در اکسل
ابتدا سلول های که قصد دارید جمع کنید را با موس انتخاب کنید.

[تصویر:  ep12_e2.jpg]

سپس کافیست کلید ترکیبی ALT و = را فشار داده تا عملیات جمع سلول ها انجام شود.
به عنوان مثال، ما سه سلول ۱،۲ و ۳ را انتخاب کردیم و پس از انجام ترفند بالا، حاصل جمع آن در سلول شماره ۴ نمایش داده شد.

[تصویر:  0o4w_e3.jpg]
منبع:ترفندها