تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: آموزش تمیز کردن صفحه ی دستگاه های لمسی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر شما از دستگاه های لمسی بهره میبرید باید این را بدانید که به علت ظریف بودن و حساس بودن سطح صفحه ی دستگاه های لمسی ممکن است لکه همیشه بر روی آن ها ایجاد شود. تماس سطح انگشت در هنگام استفاده از صفحه ی دستگاه های لمسی خودش سبب ایجاد لکه می شود! اما برای رفع کدری ها و لکه ها از روی صفحه ی دستگاه های لمسی چاره چیست؟

حال در صورتی که قصد تمیز کردن صفحه ی دستگاه های لمسی را دارید، نخست شما به آب مقطر یا مایعی جهت تمیز کردن و دستمال هایی از نوع میکروفایبر نخی نرم که بدون پرز باشند نیاز دارید…


ابتدا برای تمیز کردن صفحه ی دستگاه های لمسی، دستگاه مورد نظر را خاموش کنید تا بتوان بهترین دید را از صفحه نمایش آن داشت و کدری ها و لکه ها را بر روی صفحه ی لمسی مشکی رنگ به وضوح مشاهده کرد. سپس از دستمال معرفی شده که می توانید از پنبه و یا دستمال کاغذی هایی از نوع نخ نرم نیز به جای آن بهره ببرید، استفاده نمایید و حرکتی دورانی را بر روی صفحه نمایش داشته باشید. تمیز کردن صفحه ی دستگاه های لمسی باید به صورت دایره وار و با نظم صورت گیرد، از حرکات عمودی و افقی خودداری نمایید چرا که سبب کدر تر شدن صفحه ی نمایش خواهد شد، در این روش می توانید برای اینکه نهایت کیفیت را در تمیز کردن حس کرده باشید دستمال یا پنبه ی مورد نظر را با آب مقطر یا مایع تمیز کننده جهت شفاف کردن صفحه ی دستگاه های لمسی خیس و مرطوب نمایید.
[تصویر:  o0vz_5.jpg]

اگر از دستمال مرطوب کننده ی ویژه استفاده می کنید حتما دفترچه ی راهنمای آن را مشاهده نمایید چرا که بعضی از دستمال ها به مقدار معینی آب یا مایع تمیز کننده جهت مرطوب کردن نیاز دارند، حتما بعد از اینکه در سری اول تمیز کردن صفحه ی دستگاه های لمسی را انجام دادید صبر کنید تا صفحه در حد معمول خشک شود و مجددا روی آن با دستمال نکشید چرا که دوباره ممکن است کدر شود و لکه به خود بگیرد.

هنگام تمیز کردن صفحه ی دستگاه های لمسی به صفحه دستگاه فشار نیارید و با تعادل اقدام به حرکت دورانی نمایید چرا که این عمل علاوه بر بهتر پاک شدن صفحه ی نمایش به کیفیت صفحه ی نمایش نیز آسیب نمی رساند.

[تصویر:  6uba_6.jpg]

در انتهای کار که تمیز کردن صفحه ی دستگاه های لمسی به پایان رسید نوبت به شستن و خشک کردن دستمال ویژه می رسد که از آن استفاده کرده اید. تمیز کردن دستمال به علت لکه ها و کدری ها و پرز هایی که از صفحه نمایش بر روی آن جا مانده دارای روشی خاص است. روش کار به این صورت است که ابتدا با آب و صابون به آرامی دستمال را می شویید و به آن هیچ فشاری نیاورید و سپس برای خشک کردن آب آن هیچ گاه آن را نفشارید و سعی کنید به طور طبیعی با گردش هوا خشک شود، چرا که اگر دستمال را بفشارید این امر موجب چروک شدن دستمال و پایین آمدن کیفیت آن می شود، در حد امکان در شستن دستمال از آب ولرم بهره ببرید چرا که کیفیت پاک کنندگی در آب ولرم بیشتر است.