تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: کوچینگ چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مقصر عملکرد ضعیف کارکنان یک شرکت کیست؟مدیر یا کارمند؟
خانم Sunny Bonnell  یکی از موسساتMotto  (آژانسی که به مدیران در ساخت و گسترش شرکت های برجسته و عظیم کمک می کند) درباره دلیل استعفای کارمندان این گونه می گوید: امروز به طور اتفاقی این جمله را در جایی خواندم : “ مردم با آرزو بر سر کار می آیند و به دلیل مدیریت ضعیف آنجا را ترک می کنند.”
این جمله من را به یاد تمام دفعاتی که برای مشاوره به شرکت های بزرگی رفته ام انداخت.من و شریک کاری ام Ashleigh مانند شرلوک هولمز و دکتر واتسون به همراه هم به شرکت ها می رویم و آنجا را موشکافانه نگاه می کنیم. ما تحقیق و آزمایش می کنیم و سؤالاتی را از کارمندان می پرسیم. به خوبی می دانیم که هر چه هست در خود شرکت است نه بیرون از آن. از این رو تمام وقتمان را در داخل شرکت می گذرانیم. اگر شکایت شما این است که افرادتان کم انرژی هستند، تمام تلاش شان را نمی کنند، به اهداف تعیین شده دست نمی یابند یا به کار علاقه نشان نمی دهند، باید بگویم که مشکل خود شما هستید نه دیگران.
اغلب عملکرد ضعیف شرکت به ضعف مدیریت آن بر می گردد. زمانی کارمندان به کار اهمیت نمی دهند که مدیر به خاطر برخی رفتارهای خاص به این مسئله متهم شود.
۱۱ رفتاری که ناشی از عملکرد ضعیف مدیریت است آورده شده است:
1- مشغولیت شما آنقدر زیاد است که وقتی برای آشنا شدن با افراد تیم تان نمی گذارید.
2- در تصمیم گیری ها هیچ اهمیتی به اثر آن بر کارمندان نمی دهید.
3- همیشه کارهایی که محول می کنید فوری هستند. از این رو کارمندان منابع و زمان لازم برای رسیدگی بدون استرس به کارها را ندارند.
4- اهداف شرکت را به خوبی برای کارمندان توضیح نمی دهید به همین خاطر آنها با بی میلی به کار می پردازند.
5- محیط کاری شلوغ ، کهنه ، عمومی و قدیمی را برای کارمندان فراهم کرده اید.
6- هر کسی که ایده ی شما را به چالش بکشد با حالت دفاعی یا پرخاش گونه ی شما مواجه می شود.
7- زمانی که کارمندان به کمک شما نیاز دارند به آنها می گویید که باید خودشان راه حل را بیابند.
8- موفقیت کارمندان یا شرکت را جشن نمی گیرید.
9- هرگز از دیگران برای کار خوبی که انجام داده اند تشکر نمی کنید.
10- همه تمرکز شما به بالا رفتن عدد درآمدتان است.
11- هرگز کار را از نظر کارمندانتان نگاه نمی کنید.
کاپیتان مایکل آبراشوف فرمانده سابق نیروی دریایی در این باره می گوید : “ یک مدیر بی دقت می تواند باعث گسستگی اتحاد نیروها،بی علاقگی آنها به کار و نهایتا استعفای سریعشان شود.”
به‌عنوان مدیر حتما با شرایطی برخورد کرده‌اید که فکر کردید اگر اعضای تیم می‌توانستند بهتر با یکدیگر رابطه برقرار کنند یا اگر بهتر می‌توانستند مسائل و چالش‌ها را حل کنند یا حتی می‌توانستند مهارت‌های رفتاری را یاد بگیرند به چه نتایج فوق‌العاده‌ای می‌توانستید دست پیدا کنید.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید برای مدیران یک رابطه‌ی حمایتی بین مدیر و اعضای تیم است که در آن مدیر در نقش مربی به طرح پرسش، گوش دادن، بازخورد دادن و بکارگیری ابزارهای سنجش به همکاران خود کمک می‌کند تا اهدافی را برای تغییر مشخص کنند و در جهت آن حرکت کنند. این اهداف می‌تواند در جهت یادگیری مهارت رفتاری، افزایش کارایی، حل مسئله و … باشد.
فرآیند کوچینگ فرآیند زیبایی است به این دلیل که همزمان که مدیر در نقش مربی به همکاران خود کمک می‌کند بر توسعه‌ی شایستگی‌های خود هم سرمایه‌گذاری کرده است. به‌همین دلیل کوچینگ نه‌تنها درباره‌ی همکاران شما است بلکه درباره‌ی خود شما و موفق شدن‌‌ شماست.