تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: جزئیاتی از تاسیس شرکت مسئولیت محدود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طبق تعریفی که در ماده 94 قانون تجارت آمده، شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که برای امور تجاری بین چند نفر تشکیل شده و هر شخص به اندازه سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشند. 

- مرجع ثبت شرکت
مرجع ثبت شرکت های تجاری، در تهران اداره ثبت شرکت ها و در خارج از تهران، اداره یا شعبه ثبت اسناد و در صورتی که در محل اصولاَ ثبت اسناد نباشد، دفاتر اسناد رسمی یا دفتر دادگاه خواهد بود.

- سرمایه ثبت شرکت بامسئولیت محدود
حداقل سرمایه و مبلغ دریافت حق الثبت یک میلیون ریال می باشد.

- آورده نقد و غیرنقد در شرکت بامسئولیت محدود
در شرکت بامسئولیت محدود تمام سرمایه می تواند نقد یا غیرنقد باشد. آورده نقدی در شرکت بامسئولیت محدود تشریفات خاصی ندارد مانند حساب بانکی و پرداخت می تواند به هر شکلی باشد مانند نقد، چک یا حواله .
تقویم آورده غیرنقد با تراضی تمام شرکا می باشد، اما در شرکت سهامی ارزیابی آورده غیرنقد توسط کارشناس رسمی دادگستری الزامی است. هم چنین در شرکت سهامی عین یا مدارک مالکیت باید به بانک تسلیم شود اما در شرکت بامسئولیت محدود به مدیر شرکت تسلیم می شود.


- نام شرکت بامسئولیت محدود
در اسم شرکت باید عبارت " بامسئولیت محدود " حتماَ قید شود؛ در غیر این صورت به تصریح قانون تجارت، در مقابل اشخاص ثالث، شرکت تضامنی محسوب خواهد شد و در نتیجه شرکای شرکت در برابر بدهی های آن متضامناَ مسئول خواهند بود. ضمناَ اسم هیچ کدام از شرکا نباید به همراه نام شرکت آورده شود والا شریکی که اسم او قید شده است، در مقابل اشخاص ثالث، حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.

- زمان تشکیل شرکت بامسئولیت محدود
شرکت بامسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد و مدیرعامل اقرار به دریافت کلیه سرمایه نقدی سهم الشرکه غیرنقدی نماید و هر شرکت که برخلاف این ماده تشکیل شود، باطل و از درجه اعتبار ساقط است.
به دلیل مفصل بودن این بحث، مقاله کامل را می توانید در سایت موسسه حقوقی کارا مطالعه فرمایید.
[تصویر:  logo.png]