تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: تاثیر طراحی سایت بر سئو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خیلی از کسب و کار ها به دنبال توسعه سایت خود هستنددر این زمان معمولا به دنبال شخص یا شرکتی برای توسعه وب سایت خود می گردند. وب سایت طراحی می شود. پس از مدتی به فکر تبلیغات در سایت های دیگر یا تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) می افتند برای آن هزینه های زیادی می کنند که بعضا تمامی آن ها توجیح سرمایه گذاری را ندارند

بعد سرچ در سایت متوجه می شوند که سئو سایت را بالا ببرن . منم برای سایت خودم به این فکر افتادم هزینه زیادی را برای طراحی سایت اختصاص دادم در نهایت به فکر سئو افتادم تا چشمم به شرکت طراحی سایت دارکوب افتاد .

در آنجا خواندم اگر شما می خواهید وب سایتی برای کسب و کار خود تهیه کنید باید بدانید که سئو کاری نیست که پس از پایان طراحی وب سایت آغاز گردد. بلکه از آنجایی که سئو دارای دو بخش درون وب سایت و خارج وب سایت است، طراح وب سایت باید اصولی را در همان ابتدا رعایت کند که علاوه بر سئوی بهتر از نتیجه نگرفتن کامل سئو جلوگیری شود.
اثر طراحی سایت بر روی سئو می تواند مستقیم و یا غیر مستقیم باشد. متا تگ ها، ساختار کد نویسی، سیستم مدیریت محتوا، سرعت وب سایت، هاست، ساختار سایت و صفحه بندی، فرم ها، کیفیت محتوا همه می توانند بر روی سئو تاثیر بگذارند

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو که باعث کسب رتبه وب سایت و در نتیجه ترافیک بسیار بیشتر طبیعی به وب سایت می شود.

رتبه بندی وب سایت به زبان ساده به این صورت است که ربات ها و الگوریتم های موتورهای جستجو با بررسی محتوا و ترافیک وب سایت به آن رتبه بالاتر می دهند و در صورت عدم رعایت اصول سئو و ایمنی رتبه وب سایت را کاهش می دهند.

پس وب سایت شما در قدم اول باید برای موتورهای جستجو قابل درک باشد. این قابل درک بودن مربوط به طراحی و توسعه وب سایت است. از سوی دیگر وقتی وب سایت شما برای ربات ها قابل درک بود و کاربران از آن استفاده کردند، وب سایت باید مورد توجه و علاقه کاربران نیز باشد. موتورهای جستجو به روش های مختلفی قادرند محبوبیت یک وب سایت را نزد کاربران بسنجند. یکی از آن ها مدت زمانی است که کاربران در یک وب سایت باقی می مانند، و یا محتوا و سرعت وب سایت و بسیار موارد دیگر در آن موثر است. این مسائل مربوط به طراحی وب سایت است که به طرق مختلف بر سئوی وب سایت تاثیر می گذارد.

موتورهای جستجو برای فهرست کردن وب سایت شما به محتوای آن نیاز دارند. برای همین باید آن ها بتوانند که لینک های درون وب سایت شما را به راحتی بپیمایند. ساختار لینک قابل خزیدن برای فهرست شدن صفحات وب سایت بسیار حیاتی است. با اینکه این نکته بسیار ساده است اما سایت های زیادی هستند که بخاطر رعایت نکردن نکات طراحی محتوای آن ها فهرست نمی شوند

 در صورت قرار دادن یک لینک در این فایل موتور جستجو محتوای آن را نادیده می گیرد. اما تصور کنید که شما به اشتباه لینک صفحه ایی را در این فایل قرار دهید که به صفحات دیگری پیوند داده، شما در این حالت راه صفحات فرعی را برای فهرست شدن توسط موتورهای جستجو را مسدود کرده اید.

ین تگ برای موتورهای جستجو به معنای این است که این وب سایت برای لینکی که حاوی این تگ است اعتباری قائل نیست. اما این چه ربطی به سئو دارد؟ تصور غلطی است که نباید برای لینک های درونی وب سایت از این تگ استفاده شود. در صورتی که بسیاری از وب سایت ها با رتبه بالا دارای این تگ هستند

کلمات کلیدی هنوز هم بخش مهم از پروسه جستجو هستند. آن ها ساختار دهنده زبان جستجو می باشند. در واقع کل فعالیت موتورهای جستجو علم بازیابی اطلاعات از کلمات کلیدی است. بنابراین علاوه بر تحقیق درباره کلمات کلیدی کسب و کار خود لازم است آن ها را به درستی در Title ها،attribute  ها، تگ ها، تصاویر، متن لینک ها، Url ها و meta description ها بکار برید.

عنوان ها علاوه بر اینکه باید با معنا باشند باید از کلمات کلیدی نیز در آن ها استفاده شود. در صفحه نتایج جستجو معمولا حدود 70 حرف از عنوان صفحه نمایش داده می شود. پس پیشنهاد می شود که عنوان در همین اندازه نگه داشته شود. و برای آنکه در زمان به اشتراک گذاشتن ممکن است این تعداد حروف کاهش پیدا کند پس کلمات کلیدی مهم تر را در ابتدای آن قرار دهید. و سعی کنید عنوان ها انتخابی خوانا و تشویق کننده باشند.

مشکلی که در وب سایت های بزرگ در طول زمان پیش خواهد آمد ایجاد محتوای تکراری چه در متن و چه به صورت تکرار صفحات است یعنی صفحاتی یکسان با آدرس های متفاوت. وجود محتوای تکراری در وب سایت از سوی موتورهای جستجو اینطور برداشت می شود که وب سایت دارای کیفیت پایینی در طراحی سایت و یا تولید محتوا است. بنابراین شما باید به طور دوره ایی محتوای خود را بررسی کنید تا وب سایت شما بخاطر محتوای تکراری کاهش رتبه پیدا نکند.

سئو و تولید محتوا از هم جدا نیستند برای داشتن سایت موفق لازم است تمام این مراحل را پیش ببرید پس اگه می خواهید سرمایه گذاری کنید برای سئو هم باید اقدام کنید  تنها یک اشتباه در قرار دادن یک تگ در جای نا مناسب می تواند سئوی وب سایت شما را نابود کرده و با به نتیجه مطلوب نرساند. سئو کاران حرفه ایی توان بررسی وب سایت برای این اشتباهات را دارند تا از بروز فاجعه جلوگیری کنند