تالار گفتمان اسکریپت دات کام

نسخه‌ی کامل: بازاریابی شبکه های اجتماعی جزء جدایی ناپذیر بازاریابی نوین
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی بخش اصلی و لازم هر استراتژی بازاریابی محسوب می شود، با این وجود این رسانه ها باید بخشی از استراتژی لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید شما را هم تشکیل دهد. هر چه شبکه های اجتماعی محبوب تر می شوند، گوگل و سایر موتورهای جستجو، دیگر نمی توانند آن ها را نادیده بگیرند. پست های ارسال شده در توئیتر و فیس بوک بالاترین روتبه در گوگل را نمی گیرند، اما پروفایل ها و صفحات فیس بوک قطعاً اینگونه هستند. اما از کجا بدانیم که از کدام شبکه اجتماعی استفاده کنیم؟ در این مقاله، شما را با نخستین گام های تعیین یک استراتژی لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید آشنا می کنیم: یافتن شبکه اجتماعی که هم به درد کسب و کار شما بخورد و هم به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای مخاطبان شما باشد.
کدام شبکه اجتماعی به درد کسب و کار شما می خورد؟
اولین گام در تعیین استراتژی شبکه اجتماعی این است که آیا این شبکه اجتماعی همان رسانه ای است که می خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید یا خیر. به عبارت دیگر، آیا شبکه اجتماعی متناسب با پیام یا برند شرکت شما است یا خیر؟ و از همه مهمتر، آیا این شبکه اجتماعی گزینه ها و دسترسی هایی را که به دنبال آن هستید را در اختیار شما می گذارد یا خیر؟
شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر راه های زیادی را برای تبلیغات و شناخته شدن برند و شرکتتان فراتر از طیف دنبال کنندگانتان  ارائه می دهند. انجام این کار با شبکه های اجتماعی دیگر دشوارتر بوده و نیازمند کار سخت و توان فرسایی است تا چنین نتایجی حاصل شود. مطمئن شوید که در مورد اینکه حضور شما در شبکه اجتماعی مورد نظر چه معنایی می تواند داشته باشد فکر می کنید. اطمینان حاصل کنید که این امر با نحوه و استراتژی برند شدن شرکت شما همسو است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
مخاطبان مورد نظر شما از چه شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟
افراد مختلف از انواع مختلف شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بنابراین برای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید بدانید مخاطبان شما از کدام یک از آنها استفاده می کنند. و برای اینکه از این موضوع مطلع شوید، باید مخاطبان خود را بشناسید. این کار نیازمند مقداری تلاش و تحقیق است، اما قطعاً ارزشش را دارد. برای مثال، اگر شرکت شما عمدتاً در حوزه کسب و کار به کسب و کار (B2B) فعالیت می کند، حتماً باید در شبکه اجتماعی لینکدین فعال باشید و اگر مخاطبان شما جوان هستند، بهتر است کسب و کار شما از رسانه هایی مانند اسنپ چت، Vine، Tumbler، و اینستاگرام استفاده کند:
شبکه اجتماعی که نمی توانید آن را نادیده بگیرید
در حال حاضر اساساً یک شبکه اجتماعی وجود دارد که قطعاً نمی توانید بازاریابی شبکه های اجتماعی در آن را نادیده بگیرید و این رسانه فیس بوک معروف است. چرا؟ اجازه دهید نشانتان دهیم:
در حال حاضر فیس بوک، هر ماه،  دست کم 1.5 میلیارد نفر کاربر فعال دارد. این یعنی دست کم یک بار در ماه 20% از کل جمعیت جهان در فیس بوک حضور دارند. بنابراین می توانید ببینید که چرا فیس بوک همان شبکه اجتماعی است که می خواهید وارد آن شوید.
از این رو، یک وبلاگ یا وب سایت باید صفحه فیس بوک اختصاصی خود را داشته باشد و تمامی پست ها و مقاله های شما باید در فیس بوک نیز به اشتراک گذاشته شوند. بدین شکل، تمام افرادی که صفحه شما را دنبال می کنند می توانند پست های جدید را در تایم لاین خود مشاهده کنند. ورد پرس می تواند هنگامی که مقاله ای را منتشر می کنید این کار را به طور خودکار برای شما انجام دهد. برخی از افراد دوست دارند پست های فیس بوکی را لایک کنند، به اشتراک بگذارند یا در مورد آن نظر دهند، که این کار، به اشتراک گذاشتن مقاله های سایت یا وبلاگ در فیس بوک، باعث می شود که آن ها نیز وارد میدان شده و به سایت شما سری بزنند.
در مورد استراتژی شبکه اجتماعی خود فکر کنید
مهمترین چیزی که باید از این مقاله یاد بگیرید این است که باید پیش از دست به کار شدن استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را روشن و مشخص سازید. اتلاف وقت، پول، و انرژی بر روی شبکه های اجتماعی و یا اهداف اجتماعی بسیار راحت است. پس این سه سوال کلیدی را در ذهن داشته باشید:
با این شبکه اجتماعی قصد دارم به چه کسانی دسترسی داشته باشم؟
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید برای کسب و کار من مناسب است؟
بر روی کدام شبکه اجتماعی می توانم گروه هدف خود را پیدا کنم؟