امروز،
۷۱ درصد کرهزمین از آب تشکیل شده است. احتمالا با دانستن این داده علمی شما هم موافق باشید که ضد آب کردن گوشیهای هوشمند از اهمیت خاصی برخوردار است چون در جهانی زندگی میکنیم که با احتمال خیسشدن گوشی سر و کار داریم.
به هر حال تا امروز هم گوشیهایی تولید شدهاند که ضد آباند و میتوانند برای مدت مشخصی تا عمقی مشخص زیر آب باقی بمانند و از آسیب هم مصون باشند.
اما جالب است بدانید که شرکت سامسونگ، شرکتی که از زمان تولید گوشی گلکسی S5 گوشیهایاش را ضد آب کرد در این زمینه بین سازندههای برتر گوشیهای هوشمند حسابی تک و تنها است. شرکت سونی، که گوشی Xperia Z اش ویژگی ضد آب بودن را داشت این قابلیت را در مدل جدید Xperia X حذف کرده است. شرکتهای موتورولا و اچتیسی هم وضعیت بهتری ندارند.
یکی از شرکتهایی که هرگز در هیچ محصولی از تولیداتاش قابلیت ضد آب بودن را به کار نگرفته شرکت شیائومی است. بنیانگذار این شرکت – لین جان – توضیح داده که چرا با وجود درخواستهایی که از طرف مشتریان وجود دارد هرگز به فکر محافظت گوشیهای شرکتش در برابر آب نیفتاده است. او اول از همه گفته که تقریبا هر آسیبی به گوشی برسد در درجه اول قابلیت ضد آب بودن آن را از میان میبرد. این موضوع درباره آسیبهای بسیار جزئی هم صدق میکند.
از طرف دیگر هزینهای که این کار دارد شیائومی را از به کار بردنش منصرف کرده. بنیانگذار این شرکت میگوید حاضر است ساخت چنین مدلی را در برنامه کاری شرکت قرار دهد در صورتی که مصرفکنندگان تمایل داشته باشند چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه بیشتر برای خرید گوشیهای این شرکت پرداخت کنند. به این شکل یک قابلیت که به سادگی از میان میرود و هزینه نسبتا بالایی هم به تولیدکننده تحمیل میکند باعث شده بسیاری از تولیدکنندهها قید ساخت گوشیهای ضد آب را بزنند.
تا زمانی که تمایل به پرداخت پول بیشتر صرفا بخاطر همین ویژگی از طرف مشتریان حس نشود، ضدآبسازی گوشیهای هوشمند چندان به صرفه به نظر نمیرسد. پس بهتر است تا آن زمان کسانی که از گوشیهای شیائومی و بسیاری از گوشیهای دیگر بازار استفاده میکنند سعی کنند گوشی خود را از تماس با آب مصون بدارند.
به هر حال تا امروز هم گوشیهایی تولید شدهاند که ضد آباند و میتوانند برای مدت مشخصی تا عمقی مشخص زیر آب باقی بمانند و از آسیب هم مصون باشند.
اما جالب است بدانید که شرکت سامسونگ، شرکتی که از زمان تولید گوشی گلکسی S5 گوشیهایاش را ضد آب کرد در این زمینه بین سازندههای برتر گوشیهای هوشمند حسابی تک و تنها است. شرکت سونی، که گوشی Xperia Z اش ویژگی ضد آب بودن را داشت این قابلیت را در مدل جدید Xperia X حذف کرده است. شرکتهای موتورولا و اچتیسی هم وضعیت بهتری ندارند.
یکی از شرکتهایی که هرگز در هیچ محصولی از تولیداتاش قابلیت ضد آب بودن را به کار نگرفته شرکت شیائومی است. بنیانگذار این شرکت – لین جان – توضیح داده که چرا با وجود درخواستهایی که از طرف مشتریان وجود دارد هرگز به فکر محافظت گوشیهای شرکتش در برابر آب نیفتاده است. او اول از همه گفته که تقریبا هر آسیبی به گوشی برسد در درجه اول قابلیت ضد آب بودن آن را از میان میبرد. این موضوع درباره آسیبهای بسیار جزئی هم صدق میکند.
از طرف دیگر هزینهای که این کار دارد شیائومی را از به کار بردنش منصرف کرده. بنیانگذار این شرکت میگوید حاضر است ساخت چنین مدلی را در برنامه کاری شرکت قرار دهد در صورتی که مصرفکنندگان تمایل داشته باشند چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه بیشتر برای خرید گوشیهای این شرکت پرداخت کنند. به این شکل یک قابلیت که به سادگی از میان میرود و هزینه نسبتا بالایی هم به تولیدکننده تحمیل میکند باعث شده بسیاری از تولیدکنندهها قید ساخت گوشیهای ضد آب را بزنند.
تا زمانی که تمایل به پرداخت پول بیشتر صرفا بخاطر همین ویژگی از طرف مشتریان حس نشود، ضدآبسازی گوشیهای هوشمند چندان به صرفه به نظر نمیرسد. پس بهتر است تا آن زمان کسانی که از گوشیهای شیائومی و بسیاری از گوشیهای دیگر بازار استفاده میکنند سعی کنند گوشی خود را از تماس با آب مصون بدارند.
لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید