امروز،
(آخرین ویرایش در این ارسال: امروز، ، توسط ronaksherafati.)
“ارف شول ورک” یا به طور ساده تر”رویکرد ارف” متدی پی شرفته برای لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید است که از طریق ترکیب آواز خواندن ، حرکت و گفتار و با استفاده از ساز های پرکاشن، مغز و بدن کودکان را درگیر می کند. موارد یا شده به صورت دروسی که بسیار به دنیای بازی کودکان نزدیک است، به آن ها منتقل میشود. این شیوه توسط “کارل ارف”، آهنگساز آلمانی و همکارش گونایلد کیتمن در طول دهه ی ۱۹۲۰ میلادی تدوین گردید و ارتقا یافت. این متد امروزه در سراسر جهان برای لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید در فضایی راحت و طبیعی استفاده میشود.
واژه ی شول ورک، در زبان آلمانی به معنای “کار مدرسه ای” است و به کار مدرسه ای با موضوع موسیقی اشاره می کند چرا که این شیوه عمدتا در مدارس اروپا مورد استفاده قرار میگیرد.
در ایران ارف شول ورک ، در سال ۱۳۴۸ توسط دکتر سعید خدیری که دانش آموخته مکتب ارف در آلمان بود، مطرح شد و از ان زمان لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید تحت تاثیر این شیوه قرار گرفت. در طی سالیان این شوه توسط سایر دانش آموختگان و فعالان متد ارف ترویج و گسترش بیشتری یافت تا اینکه این تلاشها منجر شد تا “همایشگاه بین المللی ارف شول ورک” در سال ۱۳۹۴ در ایران نمایندگی رسمی معرفی کند(گروه آدمک).
در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، درلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید متد یاد شده توسط دانش آموختگان و اعضای کارگروه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید دانشگاه هنر تهران در محیطی شاد و مناسب در قالب ترم ها و گروه های مختلف و با تفکیک سنی برگزار می شود و پذیرای کودکان از سه و نیم تا ۸ سال می باشد.
طول مدت دوره به شرایط کلاس مرتبط است و بین یک و نیم تا دو نیم سال می باشد که در آن علاوه بر استفاده از گروه سازهای پرکاشن ارف، به طور ویژه بلز و فلوت ریکوردر در جهت نیل به اهداف ارف شول ورک اموزش داده میشوند.
آنچه در این دوره آموزش داده می شود در جهت ارتقای توانایی های متعددی در کودکان تنظیم شده که از ان جمله می توان به رشد توانایی های موسیقایی، مهارت های کلامی، مهارت های اجتماعی، عزت نفس و اعتماد به نفس اشاره کرد (مراجعه به مقاله ی *) و هدف تنها به نواختن ساز محدود نمیشود
گروه سازهای مورد استفاده در متد ارف ، موسوم به “ساز های پرکاشن ارف” که شخص کارل ارف به اختراع و کشف و ترویج آن ها همت گمارد، شامل متالوفن ها(از جمله بلز)، زایلوفون ها، گلکن شپیل ها، ماریمبا و انواع فلوت ریکوردر ساز های دیگری _با نام های بومی سازی شده_ مانند مثلث، خاشخاشک، چوبک، طبلک ها، قاشقک دقک و … میباشد .
لازم به ذکر است که رویکرد ارف اگرچه در غرب تدوین شده است ولی از اساس قابلیت بومی سازی آن مطابق فرهنگ در کشور و ناحیه، مورد توجه سازندگان آن بوده است.
واژه ی “رویکرد” در حقیقت به همین مساله اشاره دارد. بدان معنا که استفاده ی گسترده از ملودیها، شیوه ها و بازی های ایرانی ممکن، بلکه لازم و ضروری است.
واژه ی شول ورک، در زبان آلمانی به معنای “کار مدرسه ای” است و به کار مدرسه ای با موضوع موسیقی اشاره می کند چرا که این شیوه عمدتا در مدارس اروپا مورد استفاده قرار میگیرد.
در ایران ارف شول ورک ، در سال ۱۳۴۸ توسط دکتر سعید خدیری که دانش آموخته مکتب ارف در آلمان بود، مطرح شد و از ان زمان لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید تحت تاثیر این شیوه قرار گرفت. در طی سالیان این شوه توسط سایر دانش آموختگان و فعالان متد ارف ترویج و گسترش بیشتری یافت تا اینکه این تلاشها منجر شد تا “همایشگاه بین المللی ارف شول ورک” در سال ۱۳۹۴ در ایران نمایندگی رسمی معرفی کند(گروه آدمک).
در لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید ، درلینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید متد یاد شده توسط دانش آموختگان و اعضای کارگروه لینک قابل نمایش نیست . لطفا ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید دانشگاه هنر تهران در محیطی شاد و مناسب در قالب ترم ها و گروه های مختلف و با تفکیک سنی برگزار می شود و پذیرای کودکان از سه و نیم تا ۸ سال می باشد.
طول مدت دوره به شرایط کلاس مرتبط است و بین یک و نیم تا دو نیم سال می باشد که در آن علاوه بر استفاده از گروه سازهای پرکاشن ارف، به طور ویژه بلز و فلوت ریکوردر در جهت نیل به اهداف ارف شول ورک اموزش داده میشوند.
آنچه در این دوره آموزش داده می شود در جهت ارتقای توانایی های متعددی در کودکان تنظیم شده که از ان جمله می توان به رشد توانایی های موسیقایی، مهارت های کلامی، مهارت های اجتماعی، عزت نفس و اعتماد به نفس اشاره کرد (مراجعه به مقاله ی *) و هدف تنها به نواختن ساز محدود نمیشود
گروه سازهای مورد استفاده در متد ارف ، موسوم به “ساز های پرکاشن ارف” که شخص کارل ارف به اختراع و کشف و ترویج آن ها همت گمارد، شامل متالوفن ها(از جمله بلز)، زایلوفون ها، گلکن شپیل ها، ماریمبا و انواع فلوت ریکوردر ساز های دیگری _با نام های بومی سازی شده_ مانند مثلث، خاشخاشک، چوبک، طبلک ها، قاشقک دقک و … میباشد .
لازم به ذکر است که رویکرد ارف اگرچه در غرب تدوین شده است ولی از اساس قابلیت بومی سازی آن مطابق فرهنگ در کشور و ناحیه، مورد توجه سازندگان آن بوده است.
واژه ی “رویکرد” در حقیقت به همین مساله اشاره دارد. بدان معنا که استفاده ی گسترده از ملودیها، شیوه ها و بازی های ایرانی ممکن، بلکه لازم و ضروری است.